Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Merkelig skille på skolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare sa at realfag er nødvendig for å komme seg frem i businessverden.

Det aner meg at Røkke er uenig med deg...

Og når det er sagt, de fleste mennesker er gjennomsnittsmennesker...

De fleste som blir suksessfulle gjør ikke det uten utdannelse ved å starte opp et firma. Det blir som å si at det er ikke nødvendig å gå til universitetet i USA, siden Bill Gates ikk gjorde det.

Altså, skal du komme igjennom i business så bør du studere noe innenfor økonomi/business.

Ja, de fleste mennesker er gjennomsnittmennesker. Hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar

Dette er poenget mitt:

Jeg vet at dette er Norge, men når jeg skriver å komme seg frem i verden så snakker jeg ikke om å bli en lærer. Ønsker du å bli et gjennomsnittmenneske så blir du en lærer.

Jeg er usikker på hva du mener her.

1. Du er enig med meg og vi kan egentlig fullføre diskusjonen her ved at du tok feil.

2. Du er ikke enig med meg og tror at å henvise til Røkke kan du bevise at å bli lærer er en god måte å komme seg frem i business.

Lenke til kommentar

Er du misfornøyd med læringsmiljøet på skolen er det bare du selv som taper på å ikke prøve å gjøre noe med det.

"BUHU de andre gjør ikke som jeg vil men jeg gjør ikke noe med det og derfor er det synd på meg" er ikke en holdbar innstilling. Iallefall ikke koblet til den formen for elitisme du har lagt deg på.

Er forsåvidt greit nok at du foretrekker realfag framfor samfunnsfag, men det sier ingenting om relevansen av det ene eller det andre, eller nytteverdien for den saks skyld. Om du ønsker en debatt på dette kan du gjerne starte en ny tråd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herrgud å kalle oss som ikke liker skole tapere er og ta det et steg for langt! Hvordan skal dere få gode jobber når dere bare sitterå jobber hele tiden. Dere får jo ingen venner og dere er bare en klein gjeng hele gjengen. Min plan er å bli data ekspert eller jobbe i nord sjøen. Dette fordi jeg har kontakt nettverket og egenlært kunnskap. Programmering osv. Den som ler sist ler best. Dere allmenn folk kommer til å ende opp på rema.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan i hvert fall skrive...

Herrgud å kalle oss som ikke liker skole tapere er og ta det et steg for langt! Hvordan skal dere få gode jobber når dere bare sitterå jobber hele tiden. Dere får jo ingen venner og dere er bare en klein gjeng hele gjengen. Min plan er å bli data ekspert eller jobbe i nord sjøen. Dette fordi jeg har kontakt nettverket og egenlært kunnskap. Programmering osv. Den som ler sist ler best. Dere allmenn folk kommer til å ende opp på rema.

:hmm:

Postet av anonym: 96b1444377b4d29793a5f5f8c928c782

Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at jeg ikek nødvendigvis ønsker å ta en side i denne diskusjonen. Men, du sitter litt i glasshus her. På samme måte som OP generaliserer sier du at realfagsfolk sitter hjemme og jobber hele tiden.

Det er langt i fra sant. Folk som tar realfag har også like mye sosiale antenner som folk som tar økonomi og samfunnsfag, og de er (nesten) like mye med venner som alle andre.

Angående det at økonomer tjener godt. For å bli økonom (går ut i fra at du vil gå på en noen lunde god skole) så er realfagsstudenter mer versatt enn samfunnsfag-studenter. NHH (den klart mest prestisjefylte og beste økonomi-skolen i Norge) krever at du tar minst 4 realfag.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Hvordan skal dere få gode jobber når dere bare sitterå jobber hele tiden.

Dere får jo ingen venner

Eh, hvordan man skal få gode jobber når man sitter å jobber hele tiden? Det burde faktisk være allmenn kunnskap at dersom man ønsker noe ut av livet, må man jobbe litt for det også.

Og når ble "dere får jo ingen venner" synonymt med å ikke få jobber? Tror det finnes mange som jobber hardt på skolen, som har flere venner enn deg.

Det at du har et par venner som jobber som "data ekspert" i "nord sjøen" betyr ikke at du får en jobb. Man må faktisk vise at man har gjort noe på skolen - samt fått noe ut av det.

Lenke til kommentar

Realfagspoeng mente jeg, beklager for glippen

Kreves da heller ikke realfagspoeng. For å komme inn på økonomistudier ved NHH, kreves det R1 eller S1 og S2 matte, og et karaktersnitt i overkant av 5. Hvis man allerede har bachelor, og ønsker bare 2-årig master, gjelder noe annet.

Endret av depeche
Lenke til kommentar

Dette har da utartet seg til en latterlig diskusjon. Tror dere virkelig at utdannelse er det eneste som teller her i livet? Tror dere at alle som tilfeldigvis studerer samme fag er like på hvert jævla punkt i livet?

Ta dere sammen og lev livet.

Kunne ikke vært mer enig! Vi er ganske ubrukelig helt vi dør. Vi skal ingen steder og vi alle skal dø engang.

Noen liker å leve i nuet, og får mer ut av øyeblikkene, mens andre ser lengere frem i tid og tenker på utdannelse og jobb. Hva som er riktig får enn finne ut selv.

Lenke til kommentar

Realfagspoeng mente jeg, beklager for glippen

Kreves da heller ikke realfagspoeng. For å komme inn på økonomistudier ved NHH, kreves det R1 eller S1 og S2 matte, og et karaktersnitt i overkant av 5. Hvis man allerede har bachelor, og ønsker bare 2-årig master, gjelder noe annet.

Da får jeg beklage feilen. Min kilde var rådgiver på skolen, som nevnte dette med realfagspoeng -veldig- spesifikt, men at rådgivere kan være noe upålitelige er vel ikke en hemmelighet. :ermm:

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...