Sinna'gurk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei Jeg fikk en ny disk til bursdagen min, og fant da ut at jeg hadde lyst til å kjøre den sammen med min gamle os-disk i RAID 0, som boot-disk. Det var da jeg lurte på om det var en måte å beholde installerte programmer etter en ny installering av windows? Og funker det i så fall, og bare lagre mappene ¨program files (86X)¨ på en annen HDD, også flytte den inn i C:-disk igjen etter ny installering av windows? Si i fra om noe er uklart, så skal jeg prøve å forklare hva jeg mener Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg vet det er mulig i Win XP. Hvordan det er med andre Windows versjoner vet jeg ikke. Men det er meget sannsynlig at enkelte programmer/spill ikke vil virke som de skal siden en del programmer/spill bruker registret til å lagre innstillinger. Men min erfaring er at det går bra med ~80-90% av programvaren som er installert. Som regel kreves det bare at man skriver inn serial på nytt. En annen ting som er verdt å merke seg er at du kan dra med det malware inn på en ny installasjon ved å overføre hele Program Files. Det er også mulig at du klusser til noe i forhold til oppdateringer av programmer som følger med installasjonen til Windows. Så jeg ville kun ha kopiert mappene til de programmene som ikke kommer med Windows. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei. Det er bare å prøve å kopiere tilbake. Foruten muligheten for malware, så er det verste som kan skje bare at programmet du prøver å starte ikke vil fungere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Nope. Du må enten clone disken til nytt oppsett, eller innstalere på nytt.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Årsaken til at dette ikke vil virker er at de aller fleste programmer legger programmoduler i system-katalogene og har nødvendige settinger i registry. Det er abre en del av programmet som ligger i mappestrukturene "Program files"/"Programfiler". Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Åja, takk uansett Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg har iallefall en liten liste over programmer jeg VET fungerer fint etterpå: Open Office eller Libre Office Winamp Audiograbber Audacity Irfanview FSIV Notepad++ Foxit pdf reader Firefox (Profilmappe <> systemdisk) Anbefaler å ta en kikk på nettsiden portableapps.com. Disse modifiserte utgavene av kjente programmer lagrer alt informasjon i samme mappe som de selv er installert i, og vil derfor fungere om du kopierer mappa til en annen maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå