Gå til innhold

Noen kødde ringte meg, med ett mobilnr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen kødde ringte meg nettopp uten skjult id, men jeg finner ikke nummeret på verken 1881 eller gulesider, det var ei jente som snakka og jeg hørte noen i bakgrunnen, men jeg kjente ikke igjen stemmen så lurer på om det er noen som ringer randoms.

 

Det hadde vært morsomt å finne ut hvem det er, kan noen hjelpe meg? Hvordan kan man ringe med et nummer uten at det er søkbart? Skjult nummer i telefonkatalogen?

 

Siden jeg ikke får identifisert personen så legger jeg ut nummeret: *nummer fjernet av moderator*

 

:)

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fjernet nummeret fra innlegget ditt, da jeg tviler på at personen som eier nummeret setter pris på slikt.

 

For å svare på spørsmålet ditt: Hvis noen søker på mitt nummer vil de ikke få noen resultater. De aller fleste operatører tilbyr å fjerne nummeret fra telefonkataloger, helt gratis, så det er ingen stor sak.

Lenke til kommentar

Det er dønn rettferdig at nummeret blir lagt ut på nettet. Dersom man kødderinger kan man ikke forvente annet.

Poenget er at verken du eller trådstarter vet om det var noen som tulleringte. Alt trådstarter fortalte oss var at "det var ei jente som snakka og [han] hørte noen i bakgrunnen". For alt vi vet kan de ha ringt feil, eller ikke visst at telefonen ringte noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er dønn rettferdig at nummeret blir lagt ut på nettet. Dersom man kødderinger kan man ikke forvente annet.

Poenget er at verken du eller trådstarter vet om det var noen som tulleringte. Alt trådstarter fortalte oss var at "det var ei jente som snakka og [han] hørte noen i bakgrunnen". For alt vi vet kan de ha ringt feil, eller ikke visst at telefonen ringte noen.

Trådstarter påstår i begynnelsen av sitt første innlegg at noen tulleringte.

 

Det er uansett ulovlig å legge ut andres telefonnummer på internett på den måten. For alt vi vet kan det TS sier være tull, og hans egentlig intensjon være å utsette eieren av nummeret for tulleringing. :)

 

I rollen som moderator synes jeg naturligvis det er korrekt av deg å sensurere telefonnummeret.

Endret av Langdon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dønn rettferdig at nummeret blir lagt ut på nettet. Dersom man kødderinger kan man ikke forvente annet.

Poenget er at verken du eller trådstarter vet om det var noen som tulleringte. Alt trådstarter fortalte oss var at "det var ei jente som snakka og [han] hørte noen i bakgrunnen". For alt vi vet kan de ha ringt feil, eller ikke visst at telefonen ringte noen.

Jeg hører forskjell på en tulle samtale og noe annet. De snakka med meg, og lurte på hva jeg drev med og jeg spurte hvem de var da svarte ho : Jeg er Mari vettu, jeg kjenner venna dine (ikke truing!). Også orka jeg ikke svare så jeg tokk å slo på litt gangsta musikk med telefon intill høytalerne, så spurte dem om masse randoms spm som hva sangen heter osv...

Dette var litt av samtalen, vi snakka i en 3-4 minutter.

Lenke til kommentar

Det er dønn rettferdig at nummeret blir lagt ut på nettet. Dersom man kødderinger kan man ikke forvente annet.

Poenget er at verken du eller trådstarter vet om det var noen som tulleringte. Alt trådstarter fortalte oss var at "det var ei jente som snakka og [han] hørte noen i bakgrunnen". For alt vi vet kan de ha ringt feil, eller ikke visst at telefonen ringte noen.

Jeg hører forskjell på en tulle samtale og noe annet. De snakka med meg, og lurte på hva jeg drev med og jeg spurte hvem de var da svarte ho : Jeg er Mari vettu, jeg kjenner venna dine (ikke truing!). Også orka jeg ikke svare så jeg tokk å slo på litt gangsta musikk med telefon intill høytalerne, så spurte dem om masse randoms spm som hva sangen heter osv...

Dette var litt av samtalen, vi snakka i en 3-4 minutter.

Det må jo på en eller annen måte være mulig å finne ut hvem det er. Du kan jo f.eks. poste nummeret på fjesbok?

Lenke til kommentar

Jeg synes det hørtes utrolig voksent og modent ut.

 

 

 

 

TS:

 

Hvis du har nummeret, ring opp igjen og be de slutte. Hvis de ikke svarer, ignorer vedkommende dersom samtalene vedvarer, evt. kontakt politiet.

 

Uansett - hvis dette er et engangstilfelle er det bare å glemme det og leve videre. ;)

Lenke til kommentar

Runar: jeg forstår det, og det var riktig av deg.

 

Langdon, jeg er med på den! Hehe, neida ;)

 

Diskutant: Problemet er at jeg er så nysgjerrig, hehe, det blir en liten fjesbok status i morgen så sant ingen melder seg på skolen.

 

---------

Skrevet fra Android.

Lenke til kommentar

Runar & Langdons Uthenging - Perfekt for deg som vil henge ut en venn

Jeg er med! Vi kan også tilby kurs på ungdomsskoler og lignende hvor vi lærer ungdom hvordan de best henger ut hverandre. :D

 

Fra spøk til alvor: Hvis du (trådstarter) absolutt vil vite hvem som ringte, så ringer du tilbake. Facebook kan også være et alternativ da noen av dine bekjente kan kjenne igjen nummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...