NicolasDarvas Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Hei, Det er mange poster her på dette forumet om mange som har kjærlighetssorg etter at kjæresten har slått opp osv, gjerne yngre mennesker rundt 15-18 år. Jeg har jo hatt tidligere kjærester og samboere som har slått opp med meg og noen ganger har jeg også slått opp med de. Det har gått en stund og så har jeg møtt nye jenter og det har gått over. Men problemet er at jeg møtte en veldig spesiell jente for en 3 års tid tilbake. Jeg klarer ikke å glemme henne. Jeg har vært i to forhold etter henne hvor jeg egentlig hadde det ganske bra, men jeg taklet de ikke når jeg hele tiden tenkte på denne jenta. En ting er når jenta slår opp med deg fordi ting ikke fungerte, at du vet det var noe med deg og at dere bare ikke passet sammen. Men med hun jeg snakker om nå, så var det helt annerledes. Jeg hadde et problem, jeg ruset meg i en kort periode på piller og alkohol av diverse grunner, jeg var følelsesmessig lammet, jeg var ikke klar over hva jeg egentlig hadde. Nå hvor jeg er helt nykter og kan tenke tilbake, så var jeg så utrolig slem mot henne. Jeg slo henne aldri eller lignende, men var stadige krangler om luft og ingenting uten noen som helst grunn, ofte husket jeg ikke at vi hadde kranglet en gang, jeg gikk rundt og trodde alt var helt bra, utrolig nok. Hun gjorde alt for meg, hun tilga meg alltid, hun ga meg alltid en ny sjanse, men jeg ser jo hvordan hun fikk nok til slutt. Når jeg var nykter, så hadde vi det så utrolig bra, VI, ikke bare meg eller henne, men vi. Hun er den smarteste, mest omtenksomme, snilleste og mest unike jenta jeg noen gang har møtt. Det har tidligere alltid vært lett å tenke at det alltid finnes jenter som er bedre, men jeg erfarer daglig at det faktiskt ikke er sant, og isåfall så vil jeg ha svært liten sannsynlighet for å kunne finne henne. Det vil bli som å vinne i lotto, og stol på meg når jeg sier det for jeg har virkelig prøvd å glemme det jeg hadde. Jeg har en følelse av at jeg er nødt til å gjøre ting bra igjen. Det føles ut som om noen har gitt meg alt og at jeg ikke har mulighet til å gjengjelde noe av dette lengre. Hun vil ikke møte meg en gang og jeg respekterer det, jeg respekterer henne også så mye at jeg ikke har tatt kontakt i det heletatt, hun har ikke tatt kontakt med meg heller. Jeg vil virkelig at hun skal være lykkelig og ha det bra, uansett om jeg er en del av det eller ikke. Men jeg er egoistisk, jeg føler at jeg MÅ kunne gjengjelde noe av det hun har gitt meg, jeg vil vise henne at den personen jeg i den lille perioden var, ikke var meg i det heletatt. Jeg vil vise at jeg ikke er den idioten hun trodde jeg var den gangen. Hvordan skal jeg komme meg videre? Jeg vil ikke engang komme meg videre, jeg vil lide fordi jeg fortjener det. Enten det eller å gjøre ting bra igjen, men hvordan skal jeg klare det? Hvis jeg ikke i det minste kan få bli venn med henne igjen, så føler jeg at alt av det andre jeg foretar meg er komplett meningsløst. Endret 17. mai 2011 av NicolasDarvas 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvis hun virkelig fortjener så mye som du sier så fortjener hun at fortiden ikke prøver å innhente henne. Hun har gått videre med sitt liv, du burde og gjøre det. Om ikke for din egen skyld, så for hennes skyld. 2 Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvor lenge er det siden dere sist hadde kontakt med hverandre? Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Rundt ett år siden Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Hvis hun virkelig fortjener så mye som du sier så fortjener hun at fortiden ikke prøver å innhente henne. Hun har gått videre med sitt liv, du burde og gjøre det. Om ikke for din egen skyld, så for hennes skyld. Hvorfor er alle råd her inne slik at de alltid omhandler at man skal glemme, la vær, komme seg videre, drite i ditt og datt og alt? Jeg har det meste, jeg føler ikke at jeg burde komme meg videre for min egen skyld, og jeg føler heller ikke at jeg skulle gjort det for hennes skyld, som om jeg er en plage som bringer lidelser og ulykke for alltid. Som sagt så føler jeg at noe som var perfekt, ble ødelagt kun på grunn av meg og alle sjansene jeg misbrukte fordi jeg ikke skjønte bedre i et hav av pillerus. Hva mener du med at hun ikke fortjener at fortiden innhenter henne? Den nye holdningen er altså blitt slik at all moral og verdi skal nedbrytes, men er da den nye verdien og moralen at ingenting betyr noe? Da har man jo så og si bare byttet en ting mot en annen, så hvem er det som egentlig bestemmer hvilken norm man skal leve etter? Er folk blitt så liberale at det eneste du skal bry deg om er deg selv? Og er det ikke nettopp egoisme som skal bekjempes, og igjen da, hvordan har det seg at med alle disse nye ideologiene og holdningene at vi aldri før har vært like egoistiske? De kulturradikale har totalt surret seg inn i sitt eget nett. Jeg ser ikke på denne jenta som et trofe eller en materialistisk ting jeg vil ha, jeg skjønner meg ikke på folk flest i dag. Er det ingen som tror på å gjøre ting godt igjen? På ubetinget kjærlighet til et menneske, uavhengig av hva man måtte få igjen? Uansett hva man foretar seg, så er man jo tross alt egoistisk, så da er alt galt da? Med mindre ting blir slik av rene tilfeldigheter? "Nei, ikke hjelp fattige barn i verden med vaksiner, det er egoistisk fordi det får deg til å føle deg bra". Endret 18. mai 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Du må trå litt forsiktig her, så dette er av de gangene en tekstmelding kan gjøre susen. Bare vær helt ærlig, og si mye av det du har sagt her. Kanskje med litt skjulte intensjoner. Det er lov å være egoistisk. Si det som det er, at det virkelig plager deg at du behandlet henne sånn, og at du gjerne vil få gjøre opp, og invitere på en middag, ute selvsagt. Si det som er, du har fått styr på livet ditt, og at hvis hun har noen problemer, ønsker du at hun kommer til deg først. At du så gjerne vil gjøre opp for deg. Jeg er sikker på at du klarer dette helt fint. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Hvis hun virkelig fortjener så mye som du sier så fortjener hun at fortiden ikke prøver å innhente henne. Hun har gått videre med sitt liv, du burde og gjøre det. Om ikke for din egen skyld, så for hennes skyld. Hvorfor er alle råd her inne slik at de alltid omhandler at man skal glemme, la vær, komme seg videre, drite i ditt og datt og alt? Jeg har det meste, jeg føler ikke at jeg burde komme meg videre for min egen skyld, og jeg føler heller ikke at jeg skulle gjort det for hennes skyld, som om jeg er en plage som bringer lidelser og ulykke for alltid. Som sagt så føler jeg at noe som var perfekt, ble ødelagt kun på grunn av meg og alle sjansene jeg misbrukte fordi jeg ikke skjønte bedre i et hav av pillerus. Hva mener du med at hun ikke fortjener at fortiden innhenter henne? Den nye holdningen er altså blitt slik at all moral og verdi skal nedbrytes, men er da den nye verdien og moralen at ingenting betyr noe? Da har man jo så og si bare byttet en ting mot en annen, så hvem er det som egentlig bestemmer hvilken norm man skal leve etter? Er folk blitt så liberale at det eneste du skal bry deg om er deg selv? Og er det ikke nettopp egoisme som skal bekjempes, og igjen da, hvordan har det seg at med alle disse nye ideologiene og holdningene at vi aldri før har vært like egoistiske? De kulturradikale har totalt surret seg inn i sitt eget nett. Jeg ser ikke på denne jenta som et trofe eller en materialistisk ting jeg vil ha, jeg skjønner meg ikke på folk flest i dag. Er det ingen som tror på å gjøre ting godt igjen? På ubetinget kjærlighet til et menneske, uavhengig av hva man måtte få igjen? Uansett hva man foretar seg, så er man jo tross alt egoistisk, så da er alt galt da? Med mindre ting blir slik av rene tilfeldigheter? "Nei, ikke hjelp fattige barn i verden med vaksiner, det er egoistisk fordi det får deg til å føle deg bra". Det har ingenting med at du skal føle deg elendig resten av ditt liv eller ikke å gjøre, men siden hun er så fantastisk og tydeligvis har gått videre så blir det urettferdig av deg (hennes fortid) å innhente henne når hun ikke ønsker kontakt med deg. Hun skjønte endelig at hun fortjente mer og valgte å gå videre, hvem er du til å prøve å dra henne tilbake ved å late som om dere kan være venner, ved da å ødelegge all framgang hun har fått til når det gjelder å prioritere seg selv? Man må passe på seg selv, for ingen andre vil gjøre det for deg, men hvis du virkelig er så glad i henne (og ikke selve ideen om å være forelsket og sammen med henne) så ser du i det minste ann hvordan det går med henne og hvordan livet hennes er før du braser inn som en rosa elefant. 1 Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Så fremfor å kontakte henne, invitere på middag, og gjøre det til en hyggelig sosial begivenhet, bør han stalke henne. Diskusjon.no FTW... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Så fremfor å kontakte henne, invitere på middag, og gjøre det til en hyggelig sosial begivenhet, bør han stalke henne. Diskusjon.no FTW... Har ingenting med stalking å gjøre, men hvis hun f.eks har fått seg ny kjæreste eller andre slike store forandringer så er en eks hun prøvde iherdig med men som ikke behandlet henne slik hun fortjente å bli behandlet ikke noe som er ønskelig, derfor burde han heller se an situasjonen. Det blir for teit å bare prøve å valse inn i livet hennes igjen, spesielt hvis hun ikke har kommet helt over han enda og fortsatt prøver å komme seg videre. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Trådstarter har ingenting med å plage jenta det her er snakk om. Det skar seg på grunn av trådstarters idiotiske valg, og trådstarter har fått nok av sjanser til å skjerpe seg. Det gjorde han ikke, og må må han altså ta konsekvensene av det. Han bør la jenta være i fred og la henne gå videre. Det beste trådstarter kan gi denne jenta er fred og det å få slippe den dritten trådstarter har drevet med, og minnet om dette. Hvis trådstarter virkelig er glad i jenta, skal han gi slipp på henne. Hvis ikke er han bare en egoistisk drittsekk. 2 Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Vel, du vet planter vokser der de tilfeldige forholdene ligger til rette for det, insekter gjør det som nettopp er et instinkt, men mennesker de er altså egoistiske for å ha en fri vilje og dermed er tvunget til å gjøre diverse valg for å opprettholde sin livsform. Det var altså jenta som var egoistisk for å dumpe meg da om jeg skal forstå dere rett? Og jeg er en egoistisk drittsekk for å ville prøve å gjøre ting bra igjen? Og dette betegnes som at jeg vil plage henne når intensjonene mine er helt motsatt? Jeg konfronterer ikke dere, men vil komme til bunns i dette for en gangs skyld. Å forklare dette med ord som "egoistisk", "fortid" osv. holder ikke, men takker for alle svar. Endret 18. mai 2011 av NicolasDarvas Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Vel, du vet planter vokser der de tilfeldige forholdene ligger til rette for det, insekter gjør det som nettopp er et instinkt, men mennesker de er altså egoistiske for å ha en fri vilje og dermed er tvunget til å gjøre diverse valg for å opprettholde sin livsform. Det var altså jenta som var egoistisk for å dumpe meg da om jeg skal forstå dere rett? Og jeg er en egoistisk drittsekk for å ville prøve å gjøre ting bra igjen? Og dette betegnes som at jeg vil plage henne når intensjonene mine er helt motsatt? Jeg konfronterer ikke dere, men vil komme til bunns i dette for en gangs skyld. Å forklare dette med ord som "egoistisk", "fortid" osv. holder ikke, men takker for alle svar. Du vil ''gjøre det bra igjen'' for din egen skyld, på grunn av at du bærer på en form for skyldfølelse ovenfor hvordan du behandlet henne. Det beste du kan gjøre for henne er å bare la henne gå, hun har mest sannsynlig gått videre i livet men det vil du ikke ha noe av? Hva er det du ønsker av henne? At hun skal ha filmkveld, gå på kino, shoppe og være ''venn'' med eksen hennes som behandlet henne som en dritt? Endret 18. mai 2011 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Hvis hun virkelig fortjener så mye som du sier så fortjener hun at fortiden ikke prøver å innhente henne. Hun har gått videre med sitt liv, du burde og gjøre det. Om ikke for din egen skyld, så for hennes skyld. Hvorfor er alle råd her inne slik at de alltid omhandler at man skal glemme, la vær, komme seg videre, drite i ditt og datt og alt? Jeg har det meste, jeg føler ikke at jeg burde komme meg videre for min egen skyld, og jeg føler heller ikke at jeg skulle gjort det for hennes skyld, som om jeg er en plage som bringer lidelser og ulykke for alltid. Som sagt så føler jeg at noe som var perfekt, ble ødelagt kun på grunn av meg og alle sjansene jeg misbrukte fordi jeg ikke skjønte bedre i et hav av pillerus. Hva mener du med at hun ikke fortjener at fortiden innhenter henne? Den nye holdningen er altså blitt slik at all moral og verdi skal nedbrytes, men er da den nye verdien og moralen at ingenting betyr noe? Da har man jo så og si bare byttet en ting mot en annen, så hvem er det som egentlig bestemmer hvilken norm man skal leve etter? Er folk blitt så liberale at det eneste du skal bry deg om er deg selv? Og er det ikke nettopp egoisme som skal bekjempes, og igjen da, hvordan har det seg at med alle disse nye ideologiene og holdningene at vi aldri før har vært like egoistiske? De kulturradikale har totalt surret seg inn i sitt eget nett. Jeg ser ikke på denne jenta som et trofe eller en materialistisk ting jeg vil ha, jeg skjønner meg ikke på folk flest i dag. Er det ingen som tror på å gjøre ting godt igjen? På ubetinget kjærlighet til et menneske, uavhengig av hva man måtte få igjen? Uansett hva man foretar seg, så er man jo tross alt egoistisk, så da er alt galt da? Med mindre ting blir slik av rene tilfeldigheter? "Nei, ikke hjelp fattige barn i verden med vaksiner, det er egoistisk fordi det får deg til å føle deg bra". Fordi de fleste her tror at det "enkleste" løsningen er den beste. Du var så å si den eneste som ikke rådet meg til å glemme ekskjæresten min når jeg skrev om mine problemer, og vi har ennå god kontakt, noe jeg setter pris på. Jeg sliter selvfølgelig med litt sjalusi rundt henne og andre gutter, men det får så være. 2 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Om det er slik at du har dårlig samvittighet/skyldfølelse for hva du har gjort så er det beste å be om unskyldning/tilgivelse, ikke nødvendigvis for å få en bedre relasjon med henne, men mest for din egen skyld, så du kan gå videre istedet for å henge i det som var. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Du vil ''gjøre det bra igjen'' for din egen skyld, på grunn av at du bærer på en form for skyldfølelse ovenfor hvordan du behandlet henne. Det beste du kan gjøre for henne er å bare la henne gå, hun har mest sannsynlig gått videre i livet men det vil du ikke ha noe av? Hva er det du ønsker av henne? At hun skal ha filmkveld, gå på kino, shoppe og være ''venn'' med eksen hennes som behandlet henne som en dritt? Dårlig samvittighet, du vet? Det er noe man føler når man vet man har gjort noe galt. Det er dette jeg vil rette opp i. Så ja, jeg vil gjøre det bra igjen for min egen skyld, men hadde det ikke vært for at det var denne jenta jeg har såret, så ville jeg jo ikke følt dårlig samvittighet. Altså det er en annen person involvert her. Kan du få dårlig samvittighet for at du spilte bort pengene dine og ikke fikk råd til å kjøpe den bilen du hadde lyst på? Den følelsen du får da er noe helt annet. Overfladisk og kortvarig anger kanskje. Det er ikke slik at jeg angrer på at jeg oppførte meg som jeg gjorde fordi jeg har tapt en jente, men fordi jeg har såret en jente jeg var veldig glad i og som fortjente mye bedre, jeg kan ikke glemme den uretten. Jeg vil vise at jeg virkelig ikke var meg selv, slik at hun ikke tror at hun var sammen med en idiot og kastet bort den tiden av livet sitt. Er det egoistisk? Å i det minste avslutte det hele på en finere måte, hvor begge sitter igjen med et mye mer postivt syn på fortiden? At det ikke var jenta det var noe galt med som kunne finne på å kaste bort tiden sin med en idiot som meg, men at jeg faktiskt har forandret meg og har blitt den personen jeg opprinnelig var. Men jeg visste jeg ville få slike svar, og jeg vet ikke det riktige svaret, derfor setter jeg pris på alle kommentarene som sagt for å kunne finne et endelig svar, om det faktiskt ER egoistisk å kontakte henne, for jeg tror egentlig ikke det. Forklar gjerne dypere. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men må nesten flire litt når du nevner filmkveld og shopping, som om jeg ikke vet at det stort sett er det de yngre generelt klarer å finne på sammen når det gjelder kjærestepar. Fokuset skal alltid være på noe annet enn mennesker. Hva med å spandere en 4-5 billetter pluss transport for hun og hennes venner til en eller annen festival eller konsert jeg vet de liker, over en kaffe hvor vi snakker sammen, hvor hun skjønner at jeg ikke vil noe annet enn å beklage? Noe jeg aldri har fått gjort. Hun tror sikkert jeg er akkuratt den samme fortsatt. Tror jeg fikk svaret mitt der også, hjelper litt å skrive hva man tenker. Og jeg mistenker at en fyr har gjort deg noe ille galt en eller annen gang, også? Ikke frekt ment, men du kommer med ganske harde og bastante kommentarer. Det finnes selvsagt folk som bevisst er drittsekker og gir faen i det etterpå, men slik er ikke jeg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 *kutt kutt* Og jeg mistenker at en fyr har gjort deg noe ille galt en eller annen gang, også? Ikke frekt ment, men du kommer med ganske harde og bastante kommentarer. Det finnes selvsagt folk som bevisst er drittsekker og gir faen i det etterpå, men slik er ikke jeg. Ble langt innlegg, så jeg kutter så jeg slipper å irritere folk Shopping, filmkveld og slikt er noe jeg nevnte som venner kan gjøre og de var kun eksempler som alle kjenner til, jeg selv foretrekker vinkveld hjemme eller en stille, liten cafe. Jeg spurte jo også om du forventet at hun skulle være venn med eksen sin som gjorde henne vondt. Jeg skjønner at du ønsker å gjøre det godt, og ja det er egoistisk, men hva i livet er ikke det? Å få barn er egoistisk, å beholde alle pengene man har tjent opp er egoistisk, osv osv.. men hvis du er noe hun forbinder med noe vondt i fortiden hvorfor har du lyst til å gjøre det bra hvis hun allerede har gått videre, og kanskje har det bra allerede? Som alle andre så har jo jeg og opplevd drittsekker av store dimensjoner, også i kjærlighetslivet, men da følte jeg meg faktisk veldig brydd hvis han ''plutselig'' dukket opp eller lignende, prøvde å oppføre seg som en venn og etterhvert komme med masse ''åååå, jeg savner deg så og er så lei meg for at jeg oppførte meg som jeg gjorde! Elsker deg og bla bla bla bla bla''. Som ett resultat av at han absolutt skulle ringe meg hele tiden og sånt så tok det lang tid å komme over han, og den dag i dag ler jeg jo når jeg tenker tilbake og skjønner ikke hvorfor jeg gadd å bruke tid på han etter at det ble slutt. Fortid er fortid, du kan faktisk ikke endre fortiden din, eller hennes. Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 19. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2011 Takk for det innlegget, skjønner mye bedre hva du mener nå. Hvis hun har gått videre og har det bra, så er det jo ingen grunn til å rippe opp i noe som helst. Hvis hun vil kontakte meg, så vet hun hvor jeg er. Lenke til kommentar
Thet Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei Jeg skjønner godt hvordan det å ha det sånn for trådstarter. Jeg har nesten likens problem som trådstarter. Jeg har vært sammen men en gutt i 2 år og jeg har kjent med han i 3 år. Vi var samboer i 1 og halvt år og vi hadde både kjempe kvalitetstid og mye krangling. Vi krangle pga han har vært utro mot meg i mang ganger og med fler jenter. Han har såret meg og vi har kranglet for mye. Han har sluttet med meg 3 ganger og vi har hadd mye pauser. Vi ble slutt og ble sammen igjen bare fordi av meg som prøvd alt for å få han tilbake. Jeg elsker han så mye og vil har han fortsatt selvom han har såret meg utrolig mange ganger. Hva skal jeg gjøre? Jeg er sjalu for mye og det er fordi han har vært utro mot meg, derfor jeg er redd for at han skal gjør det samme igjen. Vi har blitt venner etter vi ble slutt, men han er alt for gla i å flørt med jenter og ha det artig med jenter, det gjør meg virkelig vondt. Og jeg kan ikke gjøre noe med det fordi vi er jo bare venner. Jeg fortsatt venter på han å bli sammen han igjen, men han bare går lengre vekk fra meg. Han sa han gikk lengre vekk fordi jeg krangle. Jeg krangle bare fordi han gjør meg fremdeles vondt. Jeg orker ikke å leve mer engang, jeg har forsøk å ta livet ab megselv. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil bare ha han tilbake og la han gjør absolutt det han vil. Jeg bli gla å vær sammen med han. Hva skal jeg gjøre? Han vil bare en venn og han vil gjør alt for å få såre meg. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ikke vær venn med han. Kutt all kontakt. 1 Lenke til kommentar
Thet Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ikke vær venn med han. Kutt all kontakt. det er det som problemet, jeg kan ikke gjør det:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå