Gå til innhold

[Løst] Hvordan kan jeg klokke en Galaxy S?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK jeg gir opp pga 2 ting.

1: Ingen flere gidder å komme med forslag.

2: Har gjort litt research og funnet ut at hvis jeg klokker den, kan den bli ødelagt av overopphetelse (fikk det på PS3 og det er ikke noe jeg vil få på mobilen min) og hvis jeg tar den med for å fikse den kan de f.eks si at garantien er godt ut fordi jeg har roota den.

Men takk til Chri-ot for all den hjelpen jeg fikk.

Lenke til kommentar

1: Du har fått gode tips og linker allerede, dersom du ikke finner det ut ved hjelp av google/xda-developers så er det kanskje dine evner det står på, ikke at ingen kommer med forslag.

2: Selvsagt kan telefonen bli ødelagt av å overklokkes. Dersom den kunne blitt overklokket risikofritt hadde den kommet ferdig overklokket fra fabrikken.

Lenke til kommentar

1: Du har fått gode tips og linker allerede, dersom du ikke finner det ut ved hjelp av google/xda-developers så er det kanskje dine evner det står på, ikke at ingen kommer med forslag.

2: Selvsagt kan telefonen bli ødelagt av å overklokkes. Dersom den kunne blitt overklokket risikofritt hadde den kommet ferdig overklokket fra fabrikken.

Ja jeg har fått mange gode tips men hvis du ikke har lest hele artikkelen så hadde du kanskje sett at jeg ikke fikk lagt inn root filen på mobilen min fordi det var noe feil med den.

Og siden ingen vet hva jeg skal gjøre og ingen flere kommer med forslag til hva jeg kan gjøre så gir jeg opp.

Lenke til kommentar

Androidman:

Å roote Galaxy S er latterlig enkelt, og det ligger hundrevis av guider ute på nett.

Men det krever at man behersker et søkeverktøy som google..

Eller at man gidder å lese aktuelle tråder her på forumet.. (Står MYE om det her og..)

Lenke til kommentar

Legg inn en annen ROM en custom.

Nei jeg orker ikke noen root, vil bare kvitte meg med den. Vet du hvordan jeg fjerner den.

Dessuten fant jeg ut av feilen, måtte sette den tilbake til firmaversjonen for å finne det ut (var bare å skru av internettilkoblingen). Men vet du hvordan jeg kan degradere fra 2.3.3 til 2.2 eller lignende for tror det kan hjelpe meg med å fjerne rooten.

Lenke til kommentar

Google "how to unroot Samsung Galaxy S". Når jeg skulle roote min Galaxy prøvde jeg 5-6 forskjellige måter før det endelig gikk. Sånn er det helt sikkert med unrooting også.

Vil forøvrig anbefale at du beholder rooten din, og laster inn custom roms som Androidman sier. Selv har jeg Darky's gingerbread versjon, og det fungerer supert. Denne versjonen er ikke overklokket(kjører på vanlige 1000Mhz), men er mye raskere enn standard ROM.

Om du derimot er helt sikker på å unroote må du prøve å finn en post med en som skal gjøre nøyaktig det samme som deg, og følg instruksjoner slavisk(En som sitter på samme androidversjon som deg). Da fungerer det som oftest som det skal etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...