Gå til innhold

Terraria-tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det var ganske bra ja, men har savna å ha noen spille med egentlig.

Så om jeg får lov til å joine med noen på en eller annen server, så skrik ut :)

Fikk anskaffet meg Molten armor pluss tilbehør så nå har jeg vel så og si det beste utstyret, mangler noe som f.eks Sunfury som skulle være veldig bra. Den dropper aldri for meg

Lenke til kommentar

Tsjuden, beklager, var så opptatt med å spille. :D

 

Serverstøtten i spillet her er litt vel simpel og tillater ikke spesielt mye for øyeblikket, men spillet er mer eller mindre i beta fortsatt så den blir sikkert bedre etterhvert.

 

For å starte server er det bare å velge multiplayer så create server og skrive inn ønsket passord for serveren. Da blir du bedt om å starte spillet en gang til og joine din egen server. Vennene dine gir du din eksterne IP (f.eks http://www.whatismyip.com/) mens du må joine via din interne IP (f.eks 192.168.1.100).

 

Jeg lagde meg en dedikert server på en pc jeg har i bua, men for å gjøre det må man kjøpe spillet 2 ganger og lage seg 2 steam kontoer. Ikke akkurat praktisk, men jeg synes ikke det var spesielt ille å sponse utivklerne av dette spillet med to kjøp. :)

 

I går kveld fikk jeg to golbin invasions på rad. Da den første kom hadde jeg bare et usselt sverd og bue. Da den andre kom hadde jeg minigun med meteorkuler. For en massakre det ble. :D

 

Takk Twiik. det er bra du støtter utviklerne. Fint det finnes sånne som deg.

Lenke til kommentar

Hmm, ser meget interessant ut, noen som vet om noen fine videoer av spillet så man kan få et lite innblikk i hvordan det fungerer?

 

Edit: Og hvordan fungerer mutliplayer delen? Veldig likt som Minecraft eller?

Det ER meget interessant, og veldig oppslukande! :D Nesten som den første gongen ein spelar minecraft, ei stor verd med monster, mineral og eventyr, og du kan gjere AKKURAT det du vil. Det er enormt mange spennande ting ein kan crafte, og det fins NPC's som kan flytte inn i huset ditt.

 

er ein artig og engasjert fyr som spelar singleplayer, og sjåaren lærer med han.

 

frå The Yogscast har tre videoar som viser litt (uerfarent) gameplay frå multiplayer, med god humor.

 

 

Fleire som har problem med å hoste server? Har opna porten 31337 i routeren, akkurat slik som med minecraft. Har også lagt til unntak i brannmuren, men veit ikkje om eg har gjort det rett.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det egentlig med online og ta-med-seg-ting fra egen singleplayer?

 

Jeg har lagd en karakter, og lagd en verden på denne karakteren (singleplayer). Dersom jeg joiner en onlineserver, får jeg da mulighet til å velge karakteren min og få med meg inventory jeg måtte ha på meg der og da?

Lenke til kommentar

Ny oppdatering.

 

-Right clicking and holding on a crafting recipe will craft multiple of the same item to a max of the stack and/or until you run out of materials.

 

- NEW ITEM : Sticky Bombs, Requires 5 Gel and a Bomb.

- Sand Duping bug fixed.

- Placing a bed far from the spawn no longer causes a player who has set their spawn there to crash on join.

- Mining stone and other hard ores make a 'tink' noise now.

- Hellstone and Obsidian now require at least a Demonite pick to gather.

- Sand no longer spawns within a certain distance of the spawn location, This should remove the chance of spawning in a desert with no wood to use.

- Hellstone now correctly takes as long to dig as meteor does.

- The clay pot item now has the correct size.

 

Performance

- Frame-skip is now correctly ON by default for new players.

- Increased Client Side Multiplayer stability. Should resolve many crash causes.

- Corrected a bug where players would intermittently not take falling damage.

- The world file is now saved to a temporary file that is copied over to the actual save file. This prevents world corruption when saving is interrupted.

- Fixed a bug that disabled some error handling. Overall game stability should be improved.

 

GUI

- The version number of the game now shows on the title screen.

- Typing numbers in chat no longer changes your selected item in your hotbar.

 

Server

- Servers now listen to all IP addresses on the hosting PC, regardless of how many network connections are active.

- Typing "localhost" instead of your own local IP address will connect to your own same-PC server.

- The games default port is no longer ELEET (31337) it is now 7777.

- Client will now resolve a hostname into its IP address, for example, if randomsite.org ran a server, you could type randomsite.org as the IP address and be able to connect.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet har helt klart potensiale, og håper de bygger på online delen ettersom tiden går.

 

Med tanke på speedhack som er nevnt over, har lagt merke til at fra tid til annen, så virker det som jeg graver litt fortere fra tid til annen, dog virker veldig random, tenkte kanskje første at jeg hadde forbedret "mining skill" eller noe i den duren, men er vel kanskje en bug? Frame Skip er On her hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...