Need44speed Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) TERRARIA Spillet kan minne om Minecraft *minecraft-tråden* bare at det er i 2D. Video : http://www.youtube.com/watch?v=UGo7iMUcxLc Her kan du kjøpe spillet. Terraria wiki Hvordan lager server: Serverstøtten i spillet her er litt vel simpel og tillater ikke spesielt mye for øyeblikket, men spillet er mer eller mindre i beta fortsatt så den blir sikkert bedre etterhvert. For å starte server er det bare å velge multiplayer så create server og skrive inn ønsket passord for serveren. Da blir du bedt om å starte spillet en gang til og joine din egen server. Vennene dine gir du din eksterne IP (f.eks http://www.whatismyip.com/) mens du må joine via din interne IP (f.eks 192.168.1.100). Jeg lagde meg en dedikert server på en pc jeg har i bua, men for å gjøre det må man kjøpe spillet 2 ganger og lage seg 2 steam kontoer. Ikke akkurat praktisk, men jeg synes ikke det var spesielt ille å sponse utivklerne av dette spillet med to kjøp. Alternativ måte, der man slipper å kjøpe spillet to ganger: 1. innstaller hamchi 2. Opprett et nytt nettverk og få vennene dine til å "joine" dette. 3 start Terraria i 2 vinduer. 4 Kopier Hamachi-Ip-en og send den til vennene dine. 5 du starter en server med den ene terraria, og "joiner" me den andre. 6 Der du joiner, skriver du inn hamachi-ip-en til nettverket og passord. 7 Du er ferdig jeg vet ikke om du faktisk trenger hamachi Jeg er dårlig på å skrive sånne forklaringer så bare spør hvis jeg er utydelig Takk til Twiik :) Endret 23. mai 2011 av Tsjuden Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Fantastisk spill. Ventet og ventet i går på lanseringen på Steam og har spilt det siden da. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Lyst til å prøve terraria men det får nok vente til etter eksamensperioden -_-. Syns dette spillet virket som om det har mye av det minecraft virkelig mangler, som bosser, npc's og litt mer 'events'. Forhåpentligvis får det mye oppmerksomhet som kanskje gjør at Notch får ræva i gir igjen -_- 1 Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 17. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 17. mai 2011 Kjøpte det i sted. Har fulgt nøye med på PaperBatVG's første 29 videoer eller noe (Let's Play av Terraria), og har gledet meg siden første snutt jeg så. Har som sagt prøvd det et par timer nå, svært moro! Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Kjøpte det i går. Loving it Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Spilt i 4 timer Lenke til kommentar
Skulkesyk Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Meget bra spill. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Spilt i 20 timer allerede. Spilte -hele- går. Har aldri droppet 17.mai før, men nå var det ikke tvil. Glemte å spise også. Spiste vel 2 brødskiver i løpet av hele går. Det er lett 30-50 timer i dette spillet og det kommer mer innhold fortløpende forstår jeg utviklerne rett. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Kjøpte spillet når det kom, har spilt i noen timer og jeg elsker det:D Er ikke tilfeldigvis noen som har en server gående vell? Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg har dedikert server, men føler spillet er for lineært til at jeg deler den med andre enn de jeg spiller med fast, desverre. Om du f.eks går inn på serveren vår og tar Skeletron eller utforsker jungelen så er det liksom gjort for oss andre også. Kanskje når vi har spilt oss litt lei på ting og prøvd alt 1 gang så lar jeg andre få komme inn. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg lurer litt på hvorfor NPC-er ikke vil flytte inn i det andre huset mitt Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Husk at det må være vegger, bakvegger (), dør, bord, stol og lyskilde. Greit med litt størrelse på det og, jeg får flust med NPC'er i mine leiligheter på kanskje 20 bloker brede og 6 blokker høye. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg har dedikert server, men føler spillet er for lineært til at jeg deler den med andre enn de jeg spiller med fast, desverre. Om du f.eks går inn på serveren vår og tar Skeletron eller utforsker jungelen så er det liksom gjort for oss andre også. Kanskje når vi har spilt oss litt lei på ting og prøvd alt 1 gang så lar jeg andre få komme inn. Kan du fortelle hvordan du satt opp server? Så slenger jeg det i førstepost Husk at det må være vegger, bakvegger (), dør, bord, stol og lyskilde. Greit med litt størrelse på det og, jeg får flust med NPC'er i mine leiligheter på kanskje 20 bloker brede og 6 blokker høye. Da må jeg lage større hus! Jeg har bare knøttsmåe. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Er det noen ting jeg virkelig syns spillet bør ha, er det pause uten å måtte Alt + Tab'e vinduet. Mener også det bør være en meny (som pauser spillet) hvor man kan endre på settings osv. ingame. Latterlig at man faktisk må lagre spillet og komme til hovedmenyen for å veksle mellom f. eks. fullscreen og windowed. Det verste er jo at man starter på spawn igjen når man åpner saven sin, og nei, jeg orker ikke drasse på en seng overalt. :!: Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) tror ikke det holder med å drasse på en seng, virker som om man må ha vegger rundt også, for å gjøre den til spawn-point Endret 18. mai 2011 av Tsjuden Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 18. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2011 Bygde huset mitt på Spawn, så har ikke noe problemer med det Hadde vært kult med en diskusjon.no server, egentlig. Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Noen som vet om tilfeldige NPCer kan flytte inn, i tilegg til merchant, dryade osv? For jeg har intrykk av at det kun er en fastsatt type NPCer som kan flytte inn. Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 Det er sju NPCer som kan flytte inn hos deg, og alle kommer etter at du har gjort forskjellige diverse ting. Mer om NPCs her. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 19. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2011 (endret) Tsjuden, beklager, var så opptatt med å spille. Serverstøtten i spillet her er litt vel simpel og tillater ikke spesielt mye for øyeblikket, men spillet er mer eller mindre i beta fortsatt så den blir sikkert bedre etterhvert. For å starte server er det bare å velge multiplayer så create server og skrive inn ønsket passord for serveren. Da blir du bedt om å starte spillet en gang til og joine din egen server. Vennene dine gir du din eksterne IP (f.eks http://www.whatismyip.com/) mens du må joine via din interne IP (f.eks 192.168.1.100). Jeg lagde meg en dedikert server på en pc jeg har i bua, men for å gjøre det må man kjøpe spillet 2 ganger og lage seg 2 steam kontoer. Ikke akkurat praktisk, men jeg synes ikke det var spesielt ille å sponse utivklerne av dette spillet med to kjøp. I går kveld fikk jeg to golbin invasions på rad. Da den første kom hadde jeg bare et usselt sverd og bue. Da den andre kom hadde jeg minigun med meteorkuler. For en massakre det ble. Endret 19. mai 2011 av TwiiK Lenke til kommentar
claes Skrevet 20. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2011 Klokka inn 32 timer siden release nå, mer eller mindre funnet alt og ferdig utrustet med molten armor! Ta en liten pause før jeg begynner på en ny karakter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå