Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med kosttilskudd for økning av muskler og minske fettet?

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg begynner med skikkelig trening nå, og da har jeg tenkt på det med kosttilskudd, men jeg vet ikke hva jeg har bruk for eller trenger. Jeg skal få sterkere og mer synlige muskler og skal miste fleske :p .

Jeg er 16 år, Ca 1.78 og veier 95 kg.

Jeg har snakket med en kompis av meg som har holdt på med MMA i ca 5 år, og han sa:

3 kg 100 % Whey Protein holder, trenger ikke noe annet.

Så har jeg snakket med en annen kompis, og han sa:

100 % Whey Protein, Kreatin, Carbo Fuel og Zma - X

Så nå vet jeg ikke hvem jeg skal høre på

Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet trenger du ikke noen av de du har nevnt.

Med mindre du ikke klarer å dekke behovet gjennom den daglige kosten.

ZMA vet jeg av egenerfaring at den gir bedre nattesøvn så det kan man jo vurdere om man syns at man ikke sover godt nok.

ZMA er satt sammen av magnesium, sink og vitamin b6 og der trenger du ikke å kjøpe Proteinfabrikken sin som er dyrere og inneholder mindre av stoffene i forhold til den som X-life selger. (Som i tillegg er sykt mye billigere, du finner den her... )

Proteinpulver er jo greit til rett etter trening sammens med carbofuel, men carbofuel er ikke nødvendig. En halv banan gir samme effekten med laaaaangt flere næringsstoffer i tillegg. Carbofuel er KUN karbohydrater også koster det jo seff penger...

Lenke til kommentar

I utgangspunktet trenger du ikke noen av de du har nevnt.

Med mindre du ikke klarer å dekke behovet gjennom den daglige kosten.

ZMA vet jeg av egenerfaring at den gir bedre nattesøvn så det kan man jo vurdere om man syns at man ikke sover godt nok.

ZMA er satt sammen av magnesium, sink og vitamin b6 og der trenger du ikke å kjøpe Proteinfabrikken sin som er dyrere og inneholder mindre av stoffene i forhold til den som X-life selger. (Som i tillegg er sykt mye billigere, du finner den her... )

Proteinpulver er jo greit til rett etter trening sammens med carbofuel, men carbofuel er ikke nødvendig. En halv banan gir samme effekten med laaaaangt flere næringsstoffer i tillegg. Carbofuel er KUN karbohydrater også koster det jo seff penger...

Så egentlig burde jeg kun gå for proteinpulver ? :)

Lenke til kommentar

Egentlig ja, det er mange som påstår at de merker en effekt av kreatin men jeg tror det er mer en psykisk boost.

Jeg vil anbefale å bruke proteinpulver rett etter trening siden det er så vanskelig å spise noe vettig umiddelbart etter trening.

Det er liksom ikke så enkelt å ta med kylling, ris og grønnsaker på gymmen for å spise det etterpå :p

Lenke til kommentar

Egentlig ja, det er mange som påstår at de merker en effekt av kreatin men jeg tror det er mer en psykisk boost.

Jeg vil anbefale å bruke proteinpulver rett etter trening siden det er så vanskelig å spise noe vettig umiddelbart etter trening.

Det er liksom ikke så enkelt å ta med kylling, ris og grønnsaker på gymmen for å spise det etterpå :p

Haha, nei det er sant det, Hadde sett litt rart ut å XD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...