els09 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Holder strømforsyningen? Ser opsettet generelt greit ut? Vil dette funke? Kan jeg eventuelt nedgradere til i5? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ser greit ut, men du bør kanskje ha en ekstra harddisk? Lenke til kommentar
els09 Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Har 2tb liggende hjemme Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Holder strømforsyningen? Ja, det skulle jeg absolutt tro. 600 W bør holde for den setupen her. Om du kanskje har planer om å utvide med ett ekstra skjermkort senere er det nok å anbefale å gå for en kraftigere strømforsyning nå med en gang, men om det ikke er i planene, er denne helt fin. Om du skal overklokke kraftig, er nok litt mer også et pluss. Vil dette funke? Kan jeg eventuelt nedgradere til i5? Til de aller, aller fleste ville jeg anbefalt å gå for i5 2500k, selv om man har penger til i7 2600. Man får rett og slett mer for pengene for en i5. MEN! I akkurat dette tilfellet vil jeg nok anbefale deg å holde deg til i7, for det er nemlig på bruksomerådene dine i7 virkelig utklasserer i5. Så det hele handler om bruksomeråde, bruker du PCen mest til spill, så gå for i5 2500k, bruker du den mest til bilde/film-redigering, media-konvertering etc., gå for i7 2600k. Så ja, du kan nedgradere, men anbefaler å ikke gjøre det. Ser opsettet generelt greit ut? Jepp, hadde jeg kjøpt oppsettet hadde jeg tatt med en dedikert CPU-kjøler uten å blunke, men det er kanskje mitt hat for stock-kjøling som blinder meg for budsjetthensyn. Men mer viktig. Tastaturet du har lagt med er ikke å anbefale, i min mening ihvertfall. Om du først skal gå for et nytt og bra tastatur, så legg inn et par hundre kroner ekstra å gå for et bra mekanisk keyboard. Om du ikke vet hva et mekanisk keyboard er kan du lese litt om dem i en guide her: (http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html) Kort fortalt er mekaniske tastaturer basert på en annen teknologi enn de standard budsjettkeyboardene. Personlig syns jeg mekanisk er mye, mye mer behagelig å skrive på og de holder så og si en livstid. Bruker du PC mye syntes jeg et mekanisk keyboard er en veldig god investering, både med tanke på komfort, men også med tanke på at de holder seg helt fint i mange, mange år. Desverre er det ikke så mange mekaniske keyboard på det norske markedet, men du finner et par fine. Jeg anbefaler deg Razer Black Widow (679 på DustinHome) (http://www.dustinhome.no/pd_5010519149.aspx). Veldig fint, og utrolig deilig tastatur. Men det er da min mening =) Endret 17. mai 2011 av MrConfusion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå