Carlgutt Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Var ute i går og klarte med et uhell å kutte meg på noe glass. Jeg kuttet meg i håndleddet, rett ved siden av den blodåra som går der. Jeg blødde en del, men fikk tatt noe papir rundt det. Såret er egentlig utrolig lite, under en halv cm. Problemet er at i dag så har jeg veldig ubehagelig / Vond følelse i hele armen. Det går greit hvis jeg holder den helt stille, men enkelte bevegelser som å knytte neven, skrive på tastaturet osv. gjør vondt. Det gjør egentlig vondt helt fra fingertuppen opp til muskelen rett over albuen. Jeg har også en rar prikke følelse i armen og den føles til tider litt kald, eller "små død". Er det sannsynlig at dette er blodforgiftning? Min mor mener at jeg må stikke til legen i morgen, men jeg føler det blir litt teit siden såret er så bittelite. Det er heller ikke noe tegn til hevelse eller blåfarge og lignende rundt såret. Endret 17. mai 2011 av Carlgutt Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Blodforgiftning: Gir i typiske tilfeller feber, frostanfall, rask puls, rask pust og dårlig allmenntilstand. Enkelte får utslett eller blemmer i huden. Petekkier er en type utslett som skyldes små blødninger i huden. Dette utslettet er typisk for blodforgiftning forårsaket av meningokokksykdom og kjennetegnes ved at prikkene ikke blekner hvis du trykker på dem med et glass. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Ok, så da er det mest sannsynlig ikke det da? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 En lege/legevakten vil vel måle CRP for å sjekke om du har bakteriell infeksjon eller evt. bare sette deg rett på en ukeskur på antibiotikument apocillin el.l. Om du får antibiotika så husk å ta probiotika. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Får gå innom å sjekke i morra da. Smerten i armen har forøvrig blitt verre. Nå føles det ut som jeg får strøm gjennom den hver gang jeg gjør en litt for brå bevegelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå