Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Søksmål mot voldshandling

Sondre K.

Anbefalte innlegg

Hei, Natten 16. mai ble jeg slått av en person jeg ikke kjenner eller har pratet med ever uten noen grunn. Dette skjedde uten for en shell stasjon å alt er på film. Jeg har flere vitner som kan gjennfortele hendelsen. Etter det ble jeg truet på live å jaget bort uten noen grunn. Jeg vet hvem personene er og har all informasjon jeg trenger om dem. Spørsmålet mitt er ganske simpelt. Jeg akter å anmelde saken men. Hva skjer viss jeg andmeller dette. og Kan jeg gå til søksmål evt. hva skjer da?

Jeg er akkurat fylt 18 år. Denne personen er 23 + som jeg vet.

- Håper på god respons så jeg kan finne litt mere ut om dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri gjort d før så vil gjerne ha litt basic kunnskap først om d.... Nån lika æ kan læs?

Du drar til ditt nærmeste politihus, så forklarer du situasjonen. Mest sannsynlig vil de da ta deg med til ett avhør, hvor du må forklare alt i detalj. Hva som skjer etter det kommer ann på så mye, men mest sannsynlig vil jeg tro at det blir henlagt.

Lenke til kommentar

Har aldri gjort d før så vil gjerne ha litt basic kunnskap først om d.... Nån lika æ kan læs?

Du drar til ditt nærmeste politihus, så forklarer du situasjonen. Mest sannsynlig vil de da ta deg med til ett avhør, hvor du må forklare alt i detalj. Hva som skjer etter det kommer ann på så mye, men mest sannsynlig vil jeg tro at det blir henlagt.

Vold med vitner tar politiet alvorlig. Så jeg ville absolutt anmeldt det. Da kan han bli dømt til å gi deg erstatning. Personlig søksmål ville jeg tatt i andre rekke.

Lenke til kommentar

Jeg ble også slått ned av en kjent voldsmann her. Saken ble henlagt av politiet pga. bevisets stilling. De tok fyren på fersk gjerning mens jeg blødde som bare det etter å ha vært liggende på bakken og sparket i ansiktet. Er ikke mye rettferdighet fra staten, men du burde anmelde uansett. Adressaavisa nektet å intervjue meg, fordi sånne saker har blitt så vanlig og de blir nesten alle henlagt.

Lenke til kommentar

Du bør anmelde, eller i hvert fall snakke med politiet. Selv om det ikke blir noe, vil en slik hendelse gjøre at politiet blir oppmerksomme på personen som har utført handlingen. Da blir det mer risikabelt for ham å oppføre seg slik i fremtiden, og du har gjort samfunnet en tjeneste.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...