Gå til innhold

Ny CPU, bør jeg formatere?

maestr0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bytte av cpu har lite å si for 3dmark score.. så sant det ikke var fra 1600+ til 2500+ da.. man trenger ikke formatere etter bytte av cpu..

hovedkort derimot..

Det var faktisk bytte fra en T-Bird 1.33GHz til Barton 2500 @ 2800

Lenke til kommentar
Jeg har anskaffet meg en AMD Xp 2500. Har dårlig score i 3dMark i forhold til systemet mitt.

Bør jeg formatere for å få mer ut av cpu'en?

Uavhenging av om du skal skifte cpu:

Det kan være lurt å formatere systemdisken din hvis maskina virker treig i forhold til hardware, kan jo være noe rusk med et eller annet av software....

Lenke til kommentar
Jeg har anskaffet meg en AMD Xp 2500. Har dårlig score i 3dMark i forhold til systemet mitt.

Bør jeg formatere for å få mer ut av cpu'en?

Uavhenging av om du skal skifte cpu:

Det kan være lurt å formatere systemdisken din hvis maskina virker treig i forhold til hardware, kan jo være noe rusk med et eller annet av software....

Mmm, ja, det er det jeg lurer på.

Men er det mye å hente i å oppdatere Windows(XP)?

Lenke til kommentar
Fortell litt specs og score ? :wink:

Amd Xp 2500 @ 2800

MSI KT400

512 DDR PC2700

GeForce Ti 4200 64MB DDR

WDC 80 GB 8MB cache

3dMark 2001 se: ca 6300

:(

jeg fikk over 9000 med Tbird 1333 og gf 4 ti4600

samt abit kt7a-raid som har Via KT133a chipsett og bare støtter sdram

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det generelt er bra for ytelse å ta en reinstall av windows fra tid til annen, spesielt ved større hw oppdateringer.. noe bytte av CPU/HK definitivt er.

Edit: Med reinstall mener jeg fresh install(reformatere windows partisjon i windows install før innstallering). Å reinstallere over allerede eksisterende windows innstallasjon løser ingen problemer.

Lenke til kommentar

Hva er galt med dere?

Bytter du hovedkort, så bør du formatere.

Bytter du bare CPU innenfor samme arkitektur så er formatering hensiktsløst. Man må ikke formatere etter å ha overklokket litt, må man vel? Trådstarter, du bør med andre ord så absolutt formatere. Du burde få +/- 9000 3dmarks.

Lenke til kommentar
Hva er galt med dere?

Bytter du hovedkort, så bør du formatere.

Bytter du bare CPU innenfor samme arkitektur så er formatering hensiktsløst. Man må ikke formatere etter å ha overklokket litt, må man vel? Trådstarter, du bør med andre ord så absolutt formatere. Du burde få +/- 9000 3dmarks.

Takker :wink:

Lenke til kommentar
Fortell litt specs og score ? :wink:

Amd Xp 2500 @ 2800

MSI KT400

512 DDR PC2700

GeForce Ti 4200 64MB DDR

WDC 80 GB 8MB cache

3dMark 2001 se: ca 6300

:(

Off topic! steike for en dritt scor i 3dmark 2001 noe er veldig galt me ditt system burde få det dobbelte nesten..

og så....... Topic alså formater hvis det er mye "rot" på pc`n og med den da får du en fræsj start som pleier å hjelpe på en hel del.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...