TMB Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Hei. Om 3 dager skal jeg på intervju ang. lærlingplass. Dette er en plass jeg rett og slett må klare å skaffe meg, det hadde vært så awesome på alle mulige måter. Men vi er 4 som er kalt inn, og er rimelig sikker på det bare er 2 plasser. Så hvordan skal jeg naile dette intervjuet? Er et lærlingplassintervju som et vanlig jobbintervju? Eller spør de om noe spesielt? Kom gjerne med eksempler på ting jeg burde forberede meg på. Takk! Endret 17. mai 2011 av TMB Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tips til intervjuet: Still skikkelig kledd, ren og pen, gredd hår etc. Det vil si: Se skikkelig og seriøs ut, ikke som en slask som nettopp har detti ned fra månen. Vær seriøs, skikkelig og hyggelig. Vær ærlig om hva du kan/ikke kan og svar skikkelig på spørsmål du får. Gjerne still spørsmål selv og hvis at du virkelig har lyst på jobben. Det å titte litt på hva de holder på med er ofte en god ting for å vise at du har forbredt det. Et lærlinge intervju er ikke noe annet enn et vanlig jobbintervju. Du får ofte spørsmål av typen: Hva er du god til/hva er du dårlig til/Når blir du stresset/fortell litt om deg selv. Det kan være lurt å tenke på noe du kan svare på sånne spørsmål så du ikke blir sittende helt stille og se ut i luften. En viktig ting på huske på er at du skal vell så mye se ann stillingen som de ser ann deg, så still spørsmål, vær intressert og ta det med ro. Det vil si ro ned, det er ikke noe å være nervøs for. Får man veldig god flyt og samtale i intervjuet så er det et veldig godt tegn. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Det gikk fint det, var som et vanlig jobbintervju ja Fikk dessverre ikke plassen, men :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå