Gå til innhold

hva bør jeg forlange for dette? (socket775)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan/bør jeg forlange for dette?

Asus Maximus Formula SE X38 Hovedkort

Intel Quad Core Q6600 (G0)

Noctua NH-U12F CPU Kjøler

4GB Crucial BallistiX DDR2

Samlet for alt.

Det hadde vært veldig fint hvis du kunne skrevet ny pris for varene totalt og hvor gammelt det er. Har ofte sett på forumet her at når folk lurer på hvor mye de kan de kan ta, så må man trekke fra 30% av nypris fordi det er brukt, også 30% for hvert år det er brukt. Så vil ikke tro du vil få så mye for komponentene du lister opp. Ofte kan det like gjerne være greit å beholde komponentene selv, og bruke det til en filsever eller htpc evnt.

Lenke til kommentar

Alt er kjøpt November 2007

Nypris var da:

Asus Maximus Formula SE X38 Hovedkort: 1995kr

Noctua NH-U12F CPU Kjøler: 519kr

4GB Crucial BallistiX DDR2: 999kr Dette var da prisen for kun 2GB :ohmy: , har kjøpt på 2GB til i ettertid.

Q6600 ble kjøpt over disk på Netshop, men jeg finner ikke ut hvor mye jeg ga. men jeg mener jeg ga rundt 2000kr for den.

jeg forventer ikke all verden, nei. men jeg gidder evt ikke ha det liggende rett å slett.

Jeg tenker rundt 1500kr jeg da for alt.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Er vel ikke umulig å få såpass om du er heldig. I dag får du 4 gb ram for ned mot 300 kr og en cpu som er vesentlig skarpere enn den du selger for 4-500.

Om vi da legger til grunn 50 % av nypris av tilsvarende deler får du 250 kr for cpu, 150 for ram og la oss gjerne si 500 for hovedkortet. Halv pris for kjøler = 250 kr. 1000-1200 synes jeg ihvertfall at det er verdt.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...