Gå til innhold

[Løst] Nytt gaming headset.

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt gaming headset til under 650 kr. Har sett litt på SteelSeries Siberia V2 og Creative 3D Tactic Alpha.

Noen som vet om noen gode headset eller har erfaring med de jeg nevnte?

Endret av segselv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HS-980 Fatal1ty MK-II - Har dette selv, og det er ingen headset som har overgått dette i samme prisklasse. Selv 1000-kroners headset har det vanskelig med å matche dette.

Du hører nøyaktig hvor lydene kommer fra, og jeg kan sitte i timesvis med dette headsettet uten at det merkes. Jeg sovner med det, også. :p

Bassen er fenomenal til musikk og spilling - helt perfekt!

Isolasjonen gjør også slik at du klarer å konsentrere deg litt mer om det som foregår på skjermen, og ikke alt rundt deg. Man må rope ganske høyt for å høres gjennom.

Edit: Mikrofonen har jeg også fått mye skryt for i skype/vent-samtaler

Endret av Complain
Lenke til kommentar

Hadde et FHS-980 Fatal1ty MK-II headset til nå, men micen brakk og hodebøylen holder på og knekke på den samme siden som man fester micen.

Skal se på logitech g35 nå.

Endret av segselv
Lenke til kommentar

@Complain: Vet ikke, headsetet hadde ligget i bilen noen dager i en rar stilling, når jeg fant det hang micen etter kobberledningen, senere røk kobberledningen.

Har kjøpt Siberia V2, leste noen tester og fant ut at det virket som et veldig godt kjøp.

Har ganske god lydkvalitet, er et av de bedre jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kjøpte selv HS1 for en måneds tid siden, og jeg er vel sånn passe fornøyd. Jeg får ikke noe skikkelig surround følelse, mer en slags romklang som gir intrykk av at lyden kommer fra rommet jeg sitter i, og ikke fra selve headsettet. Akkurat på det punktet er de veldig gode og gir en veldig naturtro effekt av at man sitter i et rom med høytalere.

Lyden i seg selv var ikke særlig bra sånn rett fra boksen, måtte inn på equalizer og fikse den ganske mye før jeg ble fornøyd. Men equlizeren holder seg aktiv på alle programmer og spill så man trenger bare stille den inn 1 gang og lagre, så holder den seg. Etter litt instilling så ble lyden faktisk veldig bra!

Byggekvaliteten virker bra, de sitter også veldig godt på hodet uten å veie noe særlig.

Ledningen er lang som er et pluss, samt volumkontroll er også greit å ha. Fløyelsstoffet på putene er også meget behagelig.

Mikrofonen er greit plassert, enkelt å bruke. Men jeg opplevde lyden som ekstremt lav på mic'n når jeg hadde annen lyd på øret. Jeg gikk inn på windows sine egen mic instillinger (enhancments) og huket av på Low freq noe, samt Loudness Normalization (den siste gjorde utslaget). Da kom det seg betraktelig.

Karakterer:

Lyd (uten EQ) = 3/10

Lyd (med EQ) = 6.5/10

Byggekvalitet = 8/10

Surroundeffekt = 0/10 (men leste også i manualen at de "bruker en teknikk som kanskje ikke fungerer på "alle" personer, bla bla...)

Pris = 7/10

Komfort = 10/10

Utseende = 7/10 (pene og stilrene, men ikke noe man "snur seg etter på gaten")

Software = 7/10 (helt enkelt oppsett, men har de funksjonene man trenger)

TOTALT = 6/10

edit:

med det gjort, så vil jeg og nevne at etter å ha prøvd disse, så har jeg veldig lyst å prøve G35 også... du vet, dem følelsen at man er egentlig fornøyd med det man kjøpte, men man fortsatt er nysrgjerrig på det alternativet man ikke valgte... =p

Endret av Jon Ivar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...