texastex Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hei, Noen som har formening om det oppsettet mitt fra Dustin? Lurer på følgende: 1. Er minnevalget mitt ok? Eller burde jeg heller kjøpt raskere 4GB brikke? Ja, jeg skal ha 64bit OS 2. Hva med skjermkortet? Dette er maks av hva jeg ønsker å betale, men er usikker på om dette er det beste kjøpet for pengene. Ønsker selvsagt best performance for minst mulig penger.... 3. Skjerm valgte jeg pga kampanje. Har virkelig ikke peiling på skjerm, finner lite tester også. HDMI er viktig for meg Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 looks good men siden det ikke er en 2500k så er det (ikke mulig?) og overklokke den Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 looks good men siden det ikke er en 2500k så er det (ikke mulig?) og overklokke den Jepp, det er jeg klar over, men da sparer jeg penger på ekstra cpu kjøling også Overklokking er ikke så viktig for meg, det bringer med seg litt ekstra kostnader også. Takk for innspill! 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Syns du skal kikke litt på denne posten her jeg https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&st=0 Her får du et kanon oppsett, pluss en veldig god skjerm (rull litt lengre ned) Her har agentspoon sotte opp en liste der du får masse ytelse pr krone. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Synes oppsettet ditt ser både fornuftig og balansert ut Ser egentlig ingen grunn til å endre på noe hvis du er bestemt på at du ikke skal overklokke. Du kunne dog funnet et H67-hovedkort som vil koste et par hundre kroner mindre og som gir deg mulighet for bruk av innebygd grafikkbrikke hvis uhellet skulle være ute med det dedikerte skjermkortet. Skjermen kan jeg ikke si noe om og jeg finner heller ingen tester sånn på sparket. Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Synes oppsettet ditt ser både fornuftig og balansert ut Ser egentlig ingen grunn til å endre på noe hvis du er bestemt på at du ikke skal overklokke. Du kunne dog funnet et H67-hovedkort som vil koste et par hundre kroner mindre og som gir deg mulighet for bruk av innebygd grafikkbrikke hvis uhellet skulle være ute med det dedikerte skjermkortet. Skjermen kan jeg ikke si noe om og jeg finner heller ingen tester sånn på sparket. Godt poeng med skjermkortet, men det virker som om H67 kort ikke støtter høyere hastighet enn 1333 mhz på minne. Jeg syntes det er greit å ha et hovedkort som "tåler" noen forbedringer de neste par årene uten å måtte skiftes. Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Da legger jeg ved den nye listen etter innspill fra forumet. Jeg har valgt et litt kjipere skjermkort, men etter hva jeg har funnet ut skal det dra det meste av spill på fullt, i tillegg til at det er billig. Jeg valgte også en bedre skjerm med IPS panel som jeg syntes er verdt noen kroner ekstra. Bestiller i morgen, gleder meg! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, der sier du noe, men du vil nok uansett ikke merke noen forskjell på 1333 og 1600Mhz RAM i dette tilfellet. Det er/har vært en del rykter ute å går der det påstås at 1.65V på RAM er farlig for Sandy Bridge pga. minnekontroller i CPU, men jeg tror det har blitt sånn noenlunde avkreftet. Hvis dette mot all formodning skulle vise seg å være tilfelle eller at du ønsker å være på den sikre siden kan du skaffe noen andre brikker på 1.5V hvis du vil kjøre de på 1600Mhz. Jeg er dog ganske sikker på at brikkene du har valgt vil kjøre 1600Mhz fint på 1.55V som er innenfor Intels anbefalinger. Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, der sier du noe, men du vil nok uansett ikke merke noen forskjell på 1333 og 1600Mhz RAM i dette tilfellet. Det er/har vært en del rykter ute å går der det påstås at 1.65V på RAM er farlig for Sandy Bridge pga. minnekontroller i CPU, men jeg tror det har blitt sånn noenlunde avkreftet. Hvis dette mot all formodning skulle vise seg å være tilfelle eller at du ønsker å være på den sikre siden kan du skaffe noen andre brikker på 1.5V hvis du vil kjøre de på 1600Mhz. Jeg er dog ganske sikker på at brikkene du har valgt vil kjøre 1600Mhz fint på 1.55V som er innenfor Intels anbefalinger. Ok, hvis det ikke blir noen forskjell på 1333 og 1600Mhz så dropper jeg det. Er det andre ting jeg "går glipp av", ved å velge f.eks dette i stedet?: http://www.dustinhome.no/pd_5010552339.aspx Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ikke som jeg vet, men for spilling så blir det sagt at P67 er det beste valget. Om det er på grunn av overklokkingsmulighetene eller om det er noe annet jeg ikke har fått med meg vet jeg ikke. Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Ikke som jeg vet, men for spilling så blir det sagt at P67 er det beste valget. Om det er på grunn av overklokkingsmulighetene eller om det er noe annet jeg ikke har fått med meg vet jeg ikke. Overklokking betyr ikke noe for meg i denne omgang, det går igjen i alle produktvalgene. Så hvis det ikke er annet går jeg får H utgaven Jeg skal lese litt mer om hovedkortene får jeg bestemmer meg endelig. Takker! Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Ikke som jeg vet, men for spilling så blir det sagt at P67 er det beste valget. Om det er på grunn av overklokkingsmulighetene eller om det er noe annet jeg ikke har fått med meg vet jeg ikke. Overklokking betyr ikke noe for meg i denne omgang, det går igjen i alle produktvalgene. Så hvis det ikke er annet går jeg får H utgaven Jeg skal lese litt mer om hovedkortene får jeg bestemmer meg endelig. Takker! Siste oppdatering er at det blir P utgaven allikevel. SLI støttes av skjermkortet, men ikke av h utgaven på hovedkort. SLI er for meg en billig og attraktiv måte å øke grafikkhastigheten på i fremtiden. Om et års tid koster vel 460 kortet mitt et par hundrelapper... Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Siste oppdatering er at det blir P utgaven allikevel. SLI støttes av skjermkortet, men ikke av h utgaven på hovedkort. SLI er for meg en billig og attraktiv måte å øke grafikkhastigheten på i fremtiden. Om et års tid koster vel 460 kortet mitt et par hundrelapper... Om det er mulig å få tak i et 460 om et år blir jo spørsmålet.. Forresten, hvis ikke du skal overklokke ville jeg heller gått for et mini-itx hovedkort med samme prosessor og evt. et bedre skjermkort. Isåfall kan du bytte ut følgende: kabinett og hovedkort. Endret 17. mai 2011 av lumfong Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ikke som jeg vet, men for spilling så blir det sagt at P67 er det beste valget. Om det er på grunn av overklokkingsmulighetene eller om det er noe annet jeg ikke har fått med meg vet jeg ikke. Overklokking betyr ikke noe for meg i denne omgang, det går igjen i alle produktvalgene. Så hvis det ikke er annet går jeg får H utgaven Jeg skal lese litt mer om hovedkortene får jeg bestemmer meg endelig. Takker! Siste oppdatering er at det blir P utgaven allikevel. SLI støttes av skjermkortet, men ikke av h utgaven på hovedkort. SLI er for meg en billig og attraktiv måte å øke grafikkhastigheten på i fremtiden. Om et års tid koster vel 460 kortet mitt et par hundrelapper... Ja sorry, overså helt at du hadde valgt GTX460 istedet En dårlig nyhet er da også at standard P8P67 ikke støtter SLI. P8P67-Pro koster noen hundrelapper mer og støtter SLI. Hvis ikke er det tilbake til 6950, evt. 6870 som også er et godt valg. Lenke til kommentar
texastex Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Ikke som jeg vet, men for spilling så blir det sagt at P67 er det beste valget. Om det er på grunn av overklokkingsmulighetene eller om det er noe annet jeg ikke har fått med meg vet jeg ikke. Overklokking betyr ikke noe for meg i denne omgang, det går igjen i alle produktvalgene. Så hvis det ikke er annet går jeg får H utgaven Jeg skal lese litt mer om hovedkortene får jeg bestemmer meg endelig. Takker! Siste oppdatering er at det blir P utgaven allikevel. SLI støttes av skjermkortet, men ikke av h utgaven på hovedkort. SLI er for meg en billig og attraktiv måte å øke grafikkhastigheten på i fremtiden. Om et års tid koster vel 460 kortet mitt et par hundrelapper... Ja sorry, overså helt at du hadde valgt GTX460 istedet En dårlig nyhet er da også at standard P8P67 ikke støtter SLI. P8P67-Pro koster noen hundrelapper mer og støtter SLI. Hvis ikke er det tilbake til 6950, evt. 6870 som også er et godt valg. Har brukt kvelden på litt prissjekk, det ble både p8p67 pro og et 6950 kort som komplett hadde bra tilbud på. Alt i alt kom det på 10700 inkl frakt. Alt er bestilt, blir spennende å sette opp. Er en stund siden forrige gang. Takk for innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå