Gå til innhold

Trenger hjelp til mitt første speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg må vel kanskje oppdattere med at jeg er kjempeførnøyd med mitt nye kamera. en venninne av meg hadde Nixon d3000 eller D3100 og jeg er mye mer fornøyd med mitt kamera enn hennes! :)

(hun var også veldig imponert over mitt ! :thumbup:

Så til alle der ute som vurderer et nybegynner kamera i den prisklassen. så vil jeg virkelig si at dette kameraet fungerte til meg! :D

:new_woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann,

Takker for alle gode råd her inne! jeg kjøpte meg Olympus E-450 og venter på at det skal komme i postkassen! gleder meg til å sitte å trykke på det! kommer sikkert med flere innlegg her etterhvert når jeg begynner å komme inn i det. ;)

og takk igjen! :)

Aina Helen :thumbup:

Dette kameraet er vel UTEN bildestabilisering? Hvordan fungerer det i forhold til det? Klarer man seg like godt uten kanskje?

Lenke til kommentar

Dette kameraet er vel UTEN bildestabilisering? Hvordan fungerer det i forhold til det? Klarer man seg like godt uten kanskje?

Siden 35mm filmkamera ble vanlig har det aller meste av fotografering med systemkamera foregått uten bildestabilisering, og det har gått rimelig bra. ;)

Det betyr jo ikke at bildestabilisering er verdiløst, men for det aller meste så har det ingen betydning. Det vil innebære at man etterhvert kanskje vil ønske seg et lyssterkt fastobjektiv eller ekstern blits hvis man ofte tar bilder om kvelden, gjerne litt fortere enn om man hadde stabilisering. Lyssterkt objektiv gir både bedre lukkertid enn kit-zoomen, og tilleggsmuligheter som stabilisering ikke kan gi, f.eks. mer begrenset dybdeskarphet (dus bakgrunn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...