David_T Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Hei! jeg skal oppgradere pcn min litt. Men vet ikke helt hva jeg skal velge, og har heller ikke lyst å betale altfor mye heller. Harddisk = 1-2 TB (Helst ikke så dyr, noen som vet om en bra?) Skjermkort: Jeg vil helst ikke ha et dyrt et, men jeg vil ha et bra et også! Som kjører de nyeste spilla. Også som vi kjøre det kommende Battlefield 3, og Modern Warfare 3 på max! PC - Innhold: OS - Windows 7 Professional Hovedkort: Asus P5B Deluxe CPU: Intel Core2 Quad Q8300 2.50 GHz (4CPU's) Minne: 4096MB RAM Nåværende Skjermkort: ATI Radeon HD 4600 Series. Harddisk: Liten på 300 GB -.-" PSU: 450W Jeg vil bruke alt fra 500-2000 på skjermkort, vil betale så lite som mulig om det er bra. Harddisken vil jeg helst ikke betale over 1000 kr for. (Helst under) Skjermkortet bør helst være anbefalt 450W. Hvis ikke må jeg kjøpe ny PSU, og det koster litt. Men om dere vet om en god og billig PSU med 550W eller mer, skriv det! Takk for svar! EDIT: PSU gikk til ***** Så trenger ny PSU også nå. Endret 17. mai 2011 av David_T Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 HD 6870 er et meget bra skjermkort og har en meget hyggelig pris. Spinpoint F3 1TB er en god harddisk til OS og lagring. Har du noe merke på PSUen nå? om det er en f. eks. Corsair 450W skal HD 6870 gå greit, om det er en Deltaco bør den UT av systemet NÅ! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Du får ikke noe MAX skjermkort til 2000kr... Dessuten er PSUen din vel liten til å dra noe veldig mye bedre. Har den i det hele tatt 6 eller 8pin PCI-e kontakter? Uansett er vel Nvidia 560Ti noe av det bedre for under 2000kr nå, men forutsatt at PSU klarer det.. Ellers har man mange gode disker fra WD som feks Black serien til rundt 550kr for 1TB Lenke til kommentar
David_T Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Nå er jeg ikke helt sikker på åssen jeg sjekker åssen PSU jeg har, må jeg da inn i kabinettet å se etter navn? Lenke til kommentar
Persn Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Om du bestemmer deg for hvor mye penger du vil bruke max så hjelper det stort. Når du sier at du ikke vil betale alt for mye men samtidig kjøre helt nye spill på max så motsier du deg selv littegranne. Jeg har ca det samme oppsettet som deg og hos meg er det CPU som er flaskehals. HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB CPU: Intel i5 2500k HK: Asus P8P67 Pro RAM: Corsair XMS3 DDR3 8GB David_T: Du må nok det ja. Endret 17. mai 2011 av Persn Lenke til kommentar
David_T Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Vel nå trenger jeg ny PSU også.. Når jeg skullle slå på pcn igjen sa det bare POFF. Så funka ikke den strømforsyninga lenger.. Si at jeg kan betale totalt 4000-5000 kroner for PSU, Skjermkort og Harddisk. Er dette mulig? For å kunne takle spill på max/High? Lenke til kommentar
Persn Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Første spørsmål da er, hva i all verden gjorde du inni kabinettet? Hvis du skal kun bytte skjermortet så vil jeg nok tippe at det ikke er mulig å kjøre med max innstillinger, andre innspill fra folk med kunnskap erfaringer med trådstarters deler ønsker nå. HDD: Se posten min lenger opp. PSU: Corsair AX 750W Hvilket kabinett har du? Det er greit å vite om skjermkortet får plass før man begynner å anbefale. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Nytter ikke å bruke 3500kr på skjermkort når CPU mest sannsynlig vil være flaskehals.. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Hvis du først har mulighet til å bruke 4-5000kr så ville jeg klemt til med et par tusen til. Da har du mulighet til nytt hk og prosessor i samme slengen og har dermed et mye bedre utganspunkt. Hvis ikke så vil nok prosessoren din flaskehalse et skjermkort til et par tusen kroner i mange tilfeller. Du kommer uansett til å oppleve et greit løft i ytelse med prosessoren du har nå, men optimalt blir det ikke. GTX560, AMD HD6870 og HD6950 er gode valg til et par tusen kroner+/-. Corsair HX650 er et godt valg til disse kortene hva PSU angår. En mulighet er jo selvfølgelig å overklokke prosessoren hvis det viser seg at den blir en flaskehals. Angående "POFF" bør du forsikre deg om at PSUen ikke har revet med seg noe annet inn i den evige gjenvinningsstasjon. Med en elendig PSU vet man egentlig aldri hva som kan skje. Det hørtes definitivt ikke bra ut Endret 17. mai 2011 av Komakino 2 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Enig der! er rimelig heftige saker man får av en maskin til 7-8000kr i dag! Lenke til kommentar
Persn Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Angående "POFF" bør du forsikre deg om at PSUen ikke har revet med seg noe annet inn i den evige gjenvinningsstasjon. Med en elendig PSU vet man egentlig aldri hva som kan skje. Det hørtes definitivt ikke bra ut ^This Før du bestiller noe som helst så BØR du forsikre deg om at alt annet fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå