Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil linje - Nextgentel ADSL

Anbefalte innlegg

Siden i ettermiddag har linja mi vært forferdelig ustabil, jeg får korte avbrudd hele tiden når jeg spiller. Jeg har fått 2 avbrudd i løpet av en time nå, 4 siden i ettermiddag, linja har sikkert vært nede et par ganger mens jeg har vært borte også. Er det noen flere med ADSL her som opplever det samme? Kanskje nextgentel driver med vedlikehold e.l av linjene, ikke vet jeg, men det er utrolig irriterende. crazy.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor ca. 1 mil unna Trondheim. På sentralen ble det koblet opp en alternativ løsning, hvis det har noe å si...

Litt off topic: Jeg ser du har en 17" Eizo LCD skjerm, hvilken modell er det, og hvordan er ytelsen på den i f.eks spill? (Jeg har vurdert å kjøpe en 17" Eizo LCD skjerm selv :wink:)

Lenke til kommentar

annbefaler at du sjekker "vurderingene" i prisguiden..

min 17" L557 er ikke top-notch i spill.. f.eks counter-strike..

det er anntyding til ghosting.. har blitt vandt til det nå da.. men det var uvant å gå fra CRT til LCD etter å ha spilt cs i over 2.5 år snart.. =/

har du en OK skjerm nå, så annbefaler jeg deg å vente til det kommer LCD skjermer som er mye raskere enn de som er på markedet nå. Tro meg, spiller du mye kommer du til å angre på et lcd kjøp.. om du ikke går for 17" hitatch eller hva den heter da.. tror den har fått mye ros..

men ta et par google søk.. "eizo 17" lcd reviews" "samsung 19" lcd review"..

man må gjøre grundig research før man kjøper lcd asso:D

Lenke til kommentar
Siden i ettermiddag har linja mi vært forferdelig ustabil, jeg får korte avbrudd hele tiden når jeg spiller. Jeg har fått 2 avbrudd i løpet av en time nå, 4 siden i ettermiddag, linja har sikkert vært nede et par ganger mens jeg har vært borte også. Er det noen flere med ADSL her som opplever det samme? Kanskje nextgentel driver med vedlikehold e.l av linjene, ikke vet jeg, men det er utrolig irriterende. crazy.gif

Jeg anbefaler deg å ta en titt på driftsmeldingene til NextGenTel.

Der har det stått:

Oppgraderinger og vedlikehold i NextGenTels nett

Det vil iløpet av torsdag og fredag gjennomføres en del oppgraderinger og vedlikehold i NextGenTels nett. Arbeidet utføres utenom tradisjonelle driftstider og kan i noen tilfeller medføre korte brudd i forbindelsen.

Jeg vet ikke om de er klare ennå, men jeg opplever små brudd rett som det er. Også i skrivende stund.

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste den driftsmeldingen før jeg posta på forumet. Men det er søndag (mandag) i dag da :p Det er godt mulig at de ikke er ferdig med oppgraderingene og vedlikeholdet sitt enda. Men jeg må si det var en lettelse å høre at flere hadde samme problemet.

Off topic: Da hadde John kr rett, det er for tidlig å kjøpe LCD skjerm. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt package-losses når jeg spiller online med min 2Mb/s linje i lengre tid. De varer kanskje i 1-3 sekunder, men vet ikke hva det skyldes. Tror det er linjen, for jeg har hatt maskinen min på andre nettverk, da uten å merke noe til dette. Jeg bor i selve Trondheim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...