Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke å ta recovery

Anbefalte innlegg

Prøver og gjenopprette Windows 7 på min Packard Bell pc, men klarer ikke å gjøre det. Etter litt trykking, så klarte jeg på en eller annen måte og komme dit hvor jeg kunne stille tilbake pcn til en annen dato, men det var ikke det jeg var ute etter.

Trykker F12 ved oppstart og kan se at det ikke står noe disable på gjennopprettingen, hvor instruksene sier at jeg skal press alt+f10 ved oppstart. Det eneste som skjer når jeg trykker alt+f10, er at det kommer opp noe lignende:

Redigerer oppstartsalternativer for Windows for følgende:

Windows 7.

Bane: /windows/system32/wilload.exe

Partison: 1

Harddisk: 42c54212

C/Inofecture = optin

Pcn fungerer helt fint bortsett fra at den fryser seg av og til. Regner med at det har noe med varme eller etc og gjøre. Ellers har jeg ingen problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjørte recovery på en packard bell en gang og på den var det F11 jeg trykket i oppstarten for å starte recovery. Det var en vista pc og jeg er ikke sikker på om det var før Acer (tror det var acer) kjøpte packard bell. Prøv evt å trykke F8 og se om du får et valg som heter "reparer datamaskinen". Håper dette er til hjelp!

Lenke til kommentar

Husk å holde inne alt når pcen starter, og trykk f10 mens alt er holdt nede når pb-logoen vises på skjermen.. trykk gjerne bare flere ganger på f10 mens alt er trykket ned..

Det skal også være en snarvei til recovery lagt inn som et program på pcen. Ligger sikkert under "Packard bell -> Recovery manager" eller lignende.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Ingenting hjelper. Ved å trykke alt+f10 så skjer det ingenting bortsett fra at skriften som jeg nevnte øverst på det første innlegget, kommer til syne. Trykker på enter og kommer bare inn til Windows.

Ved å trykke f8 så får jeg bare muligheten til og stille maskinen tilbake til en viss dato, men ikke å gjennopprette hele systemet, selv om det står som en av mulighetene på den svarte skjermen som jeg får når jeg trykker f8.

Snarveien til recovery på skrivebordet virker heller ikke denne gangen siden det står at konfigurasjonen av harddisken ikke er satt til fabrikk standard.

Er nok skadet harddisken kan jeg tenke meg. Har hatt samme skade 4-5 ganger på forskjellige maskiner og den gangen gjekk det heller ikke å ta recovery.

Endret av Theblackdahlia
Lenke til kommentar

Det varierer hvilken tast du bruker for å komme inn i bios men F2 eller del tasten er ganske vanlig. Det står også hvilken tast du skal bruke med det samme du starter pc'n. Feks "press F2 to enter setup". Gjør som trainman sier og sjekk om recovery er enabled...

Lenke til kommentar

Er jo en mulighet å bestille en recovery dvd fra produsenten og så boote fra den. Såfremt disken er i orden skal du få reinstallert systemet ditt da. Dersom disken er ødelagt får du vel en ny på garanti avhengig av hvor gammel pc'n er. I såfall må du vel sende den inn for å få den skiftet. Dersom garantitiden er utløpt kan du jo forsøke deg med reklamasjon men tror kanskje det er verre å få ny disk på det grunnlaget...Evt kan du jo kjøpe deg en og bytte den selv hvis du er fortrolig med hvordan det gjøres!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Sjekk også i bios om "D2D-recovery" er enabled.

Beklager bumping av gammel tråd, men dette gjorde utslaget for min del.

Enable "D2D-recovery" + disabling "quiet boot" måtte til før Alt-F10 fungerte. Nå kjører recovery som bare rakker'n! smile.gif

sliter med det samme som deg, men hvor i all verden finner du både Enable "D2D-recovery" + disabling "quiet boot" ? Jeg finner ingen av disse valgmulighetene i min bios når jeg trykker Del under oppstart. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...