iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 1. Hvis intensjonen var å støtte Norge, hvorfor ikke bruke det norsk flagget? Fordi at man har en blandings-identitet? 2. Hvis intensjonen var å støtte Pakistan, ja da virker det fornuftig. Du blri godt lagt merke til. I så fall har du valgt feil dag siden nok de fleste vil tro at du støtter Norge... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Rart. Du er opptatt av min argumentasjon, men ikke av meg. Å snakke med deg, er som å snakke med min lille halvsøster på 4 år. Jeg er nødt til å bruke ekstreme ekempler og tydlig språk for at du i det heletatt skal skjønne hvilken siden av saken jeg er på. Best Da foreslår jeg at du heller skifter over til din mindre tydlige argumentasjon, fordi den du bruker nå klarer jeg fint å lese, men det er dårlige argumenter, og dårlige eksempler. Om du har bedre argumenter, så kom med de. AtW Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 1. Hvis intensjonen var å støtte Norge, hvorfor ikke bruke det norsk flagget? Fordi at man har en blandings-identitet? 2. Hvis intensjonen var å støtte Pakistan, ja da virker det fornuftig. Du blri godt lagt merke til. I så fall har du valgt feil dag siden nok de fleste vil tro at du støtter Norge... Nei, de fleste vil tro at du støtter Pakistan. Var det ikke du som postet et bilde av Facebook "spørsmål" om dette. Da ca. 70-80% mente "BARE NORSKE FLAGG". Hvis alle hadde trodd at de støttet Norge, hadde ingen hatt noe i mot det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Det var ikke jeg, men jeg kommenterte på det. Og den tilsa at av rundt 22000 nordmenn så mente rundt 16000 at det bare skulle være norske flagg. Dårlig statistisk grunnlag med andre ord... Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Det var ikke jeg, men jeg kommenterte på det. Og den tilsa at av rundt 22000 nordmenn så mente rundt 16000 at det bare skulle være norske flagg. Dårlig statistisk grunnlag med andre ord... Har du link til denne avstemningen? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Rart. Du er opptatt av min argumentasjon, men ikke av meg. Å snakke med deg, er som å snakke med min lille halvsøster på 4 år. Jeg er nødt til å bruke ekstreme ekempler og tydlig språk for at du i det heletatt skal skjønne hvilken siden av saken jeg er på. Best Da foreslår jeg at du heller skifter over til din mindre tydlige argumentasjon, fordi den du bruker nå klarer jeg fint å lese, men det er dårlige argumenter, og dårlige eksempler. Om du har bedre argumenter, så kom med de. AtW Hvorfor fjernre du min agrumentasjon. Du oppfatter alt som er i mot det du skriver som dårlig argumentasjon. Blir litt vanskelig å komme med "god" argrumentasjon, da dette er i mot mine menginger. Du kommer ikke en gang med noen argumenter. Herregud, jeg vet ikke en gang hva du vil med flagg-saken. Jeg har bare fått med meg at du er svært hissig, og hisser deg opp over det jeg skriver. 17. mai er Norges nasjonaldag. Tradisjonen på den norsk grunnlovsdagen er å gå i barnetog og veive med norske flagg. Mange andre land har det samme på sine dager. Jeg synes det virker fornuftig jeg. Endret 17. mai 2011 av St€rk Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Synes både dagen og flagget er for symbolsk til at jeg skal gidde å bry meg. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Det var ikke jeg, men jeg kommenterte på det. Og den tilsa at av rundt 22000 nordmenn så mente rundt 16000 at det bare skulle være norske flagg. Dårlig statistisk grunnlag med andre ord... Du er sær. Du synes Facebook som rett og slett er helt vanlige mennesker (i denne omgang nordmenn), er dårlig statistikk grunnlag. Greit, men skal love deg at en tilsvarende undersøkelse av VG, ssb, aftenposten hadde gitt samme resultat. 3 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Om man vil vise kjærlighet og lojalitet til Norge, bruker man det norske flagg. Jeg syns det er frekt å bruke utenlandske flagg på den norske nasjonaldagen, og er sjokkert over at ikke alle andre nordmenn mener det samme. Jeg ville ALDRI viftet med et norsk flagg om jeg befant meg i utlandet under en annen nasjons nasjonaldag. Da ville jeg deltatt i feiringen og vist nasjonen og folket respekt ved å hedre landets eget flagg. endret: tastefeil Endret 17. mai 2011 av Wyrd 4 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Wyrd. Jeg tror nok de skjønner det, de er bare for stolte til å innse at de tok feil. Alle kan ta feil, men det er noen som tydligvis ikke liker å innrømme det. Denne diskusjonene kan vare evig, hadde vært greit hvis tråd-starter hadde putten inn en poll. Da hadde vi nok sett resultatet relativt fort 2 Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Wyrd. Jeg tror nok de skjønner det, de er bare for stolte til å innse at de tok feil. Alle kan ta feil, men det er noen som tydligvis ikke liker å innrømme det. Denne diskusjonene kan vare evig, hadde vært greit hvis tråd-starter hadde putten inn en poll. Da hadde vi nok sett resultatet relativt fort Ja, den støtter jeg. Legg ut en poll, trådstarter! 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tradisjonen på den norsk grunnlovsdagen er å gå i barnetog og veive med norske flagg. Nå har jeg vært ute og kost meg med å se på det lokale barnetoget, og nå skal vi spise rømmegrøt. Kos dere alle sammen. Om ingen andre tar seg av det kan jeg sikkert fikse en poll, men ikke idag. Geir 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har du link til denne avstemningen? Nei, men se tidligere i tråden, kanskje du finner den, ikke jeg som la denut. Du er sær. Du synes Facebook som rett og slett er helt vanlige mennesker (i denne omgang nordmenn), er dårlig statistikk grunnlag. Greit, men skal love deg at en tilsvarende undersøkelse av VG, ssb, aftenposten hadde gitt samme resultat. Nei, jeg har hatt noen fag i statistikk.. Og problemet med en slik undersøkelse på facebook er oppsummert som problemene ved snøballmetoden for anskaffelse av informanter... I tilegg så er statistikken biased i forhold til hvem som gidder. Hvis du derimot hadde leid inn TNS Gallup eller lignende til å ringe rundt til et statistisk riktig uttrukket antall respondenter så ville jeg si at du er statistisk på trygg grunn. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Synes det er helt feil og trangsynt å påtvinge andre folk sine meninger. Dersom jeg føler for å flagge med bilde av en flyvende gris med vinger, ja, så gjør jeg deg. Og ingen skal fortelle meg noe annet! God 17. mai! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Forskjellen der blir at du gjør det for å gjøre narr av, mens noen som veiver med nasjonalflagget tilhørende landet de opprinnelig kommer fra gjør det for å feire sammen med oss. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Prøv å dra til Afghanistan og vift med et norsk flagg på nasjonaldagen der. Netopp dette som gjør vårt samfunn bedre. 1 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 la de nå bare vifte med utenlandske flagg, men vi feirer den norske grunnloven dermed skulle jeg ønske at folk flagga med norske flagg. jeg regner med de fleste ville sagt det samme i det hjemlandet de er fra også Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hvorfor er det feil? Er det ikke grunnloven vi feirer? Om ikke andre kan gå med utenlandske flagg så hva faen feirer vi grunnloven for da? Vi feirer den NORSKE grunnloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå