iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Men hvorfor gjør det det, jeg ser ingen grunn, ut i fra argumentasjonen deres ovenfor, at utenlandske flagg har noe å gjøre i et norskt 17. mai tog. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, i Spania bruker de kanskje spanske flagg sammen med Norske. Men ikke i Norge. De der bor i Spania, det er noe helt annet. Det er noe annet fordi? Det er jo 17. mai feiring... Og jeg har vist til bilder av pakistansk-norske barn tidligere. Jeg synes ikke det ser dumt ut heller... Om man er velkommen i et annet land kan man vise respekt til vertslandet ved å feire dem sammen med sitt eget. Men du flagger vel ikke ditt eget land når vertslandet er stolte over sin dag? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Utenlandske flagg har faen ikke noe å gjøre ute når vi feirer Norges nasjonaldag. Hadde vi feriet den internasjonale kebabdagen så hadde det vært noe annet 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Når har jeg skrevet at man kan gjøre hva som helst? Jeg har utelukkende snakket om å bruke utenlandske statsflagg i Norsk 17. mai feiring... Du har da aldri nevnt "stats". Hvorfor skal grensen gå mellom Statsflag, tidligere statsflagg eller flagg som (Taliban, Hakekorset) osv. Hvorfor ikke bare sette streken på Norske flagg, når man feirer vår grunnlovsdag? Det trenger ikke være en lov, menn jeg tror det er ganske allmanskunnskap. Var nok en grunn til at jeg så hundrevis av "utlendinger" med bare norsk flagg i dag. I følge deg må vel det bety at de ikke er stolte av hjemlandet, ei heller støtter Norges grunnlovsdag. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Virker som iChristian ikke leser hva andre skriver her. Vi flagger for Norge. I Norge gjør vi det, og da for vårt land. Flagger vi for vårt land i utlandet, så viser vi også respekt for deres land. Men her er det i bunn å grunn snakk om I NORGE, ikke i Spania, som du drog inn her med det bildet, som med palmer og spanske flagg obviously er i Spania. I Norge flagger vi for Norge, ikke Spania, ikke Nigeria. I Spania flagger de for Norge, men viser respekt for at de får være i Spania, med å flagge for Spania samtidig. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Men du flagger vel ikke ditt eget land når vertslandet er stolte over sin dag? Jeg flagget med canariske og norske flagg på Dia de Canarias i mai 2001, men har dessverre ikke bilder av det ettersom det var noen jenter som fanget kameralinsen min den dagen... Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Du har aldri nevnt tolking. Du skriver bare "sånn er det" og det er "dette de mener", og det vet du. Uansett hvor sta du velger å være tror jeg nok at du forstår hva folk som mener at det å veive med et annet flag enn det norske i dag (i Norge), enten betyr at du har et uhorvelig hat mot å "bøye deg" for et annet land, eller er litt i overkant dum. Hva er du? Javel? Vet han det? Da må du vel kunne dokumentere at det er det han har skrevet. Ellers tviler jeg på at du har rett i din svart/hvitt-tolkning om hva folk mener. AtW Hvis man skriver: "bla bla pakistansk flagg bla bla man støtter Norge", betyr det at man trekker en slutning uten å vite det. Makan til kverulant du skal være. Har sett du ga opp kampen, har du ikke noe mer å komme med. Best Det er ikke noe i TWFA sine innlegg som underbygger påstanden du kommer med. Er dette forøvrig en kamp? Jeg vil heller ha færre innlegg en masse innlegg av din type, der man ikke engang har lest hva andre skriver, og kjører på med barnslige personkarakteristikker. AtW Kampsak, diskusjon, debatt, what ever. Jeg leser gjennom alle innlegg jeg mener er nødvendige. Nok en gang: La være å legge inn innleg som ikke er relatert til tråden, men kun for å sværte meg. Hva er poenget? Bryr meg ca. [] så lite. Vi ferirer Norges grunnlov, Norges grunnlov. Den er den 17. mai! For guds skyld, hvis det er et annet land som har sin nasjonalddag den 17. mai kan de veive med deres flagg, men hvis landet ditt har nasjonalddag en annen dag, kan du faen meg vente til da. Jeg veiver ikke med det norsk-flagg hver gang et land har nasjonalddag. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 I følge deg må vel det bety at de ikke er stolte av hjemlandet, ei heller støtter Norges grunnlovsdag. Litt usikker på hvor du henter den fra... Virker som iChristian ikke leser hva andre skriver her. Vi flagger for Norge. I Norge gjør vi det, og da for vårt land. Flagger vi for vårt land i utlandet, så viser vi også respekt for deres land. Men her er det i bunn å grunn snakk om I NORGE, ikke i Spania, som du drog inn her med det bildet, som med palmer og spanske flagg obviously er i Spania. I Norge flagger vi for Norge, ikke Spania, ikke Nigeria. I Spania flagger de for Norge, men viser respekt for at de får være i Spania, med å flagge for Spania samtidig. Problemet er vel heller det at jeg skjønner at man kan flagge for et land og vise respekt for det i et opptrinn laget nettopp for dette gjennom å flagge med et flagg tilhørende et land som er en viktig del av din egen identitet. For derme å vise at f.eks pakistanere i Norge også støtter Norge. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Så topic, hva er poenget med å vifte med feil flagg i forhold til dagens nasjonaldag? For meg har det ikke noe poeng, men jeg har forsøksvis beskrevet hvorfor det ikke behøver å være et problem hvis andre synes det har et poeng. Vi har folk i Norge med mer enn en nasjonal tilhørighet, og for meg er et helt greit at de viser det. Det er ikke fargen på flagget 17. mai som bekymrer meg, det er om de støtter liberale verdier de 364 andre dagene i året. Kan de klare det må de gjerne være stolte av sitt hjemland også. Det er det viktige for meg. Geir Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 I følge deg må vel det bety at de ikke er stolte av hjemlandet, ei heller støtter Norges grunnlovsdag. Litt usikker på hvor du henter den fra... Virker som iChristian ikke leser hva andre skriver her. Vi flagger for Norge. I Norge gjør vi det, og da for vårt land. Flagger vi for vårt land i utlandet, så viser vi også respekt for deres land. Men her er det i bunn å grunn snakk om I NORGE, ikke i Spania, som du drog inn her med det bildet, som med palmer og spanske flagg obviously er i Spania. I Norge flagger vi for Norge, ikke Spania, ikke Nigeria. I Spania flagger de for Norge, men viser respekt for at de får være i Spania, med å flagge for Spania samtidig. Problemet er vel heller det at jeg skjønner at man kan flagge for et land og vise respekt for det i et opptrinn laget nettopp for dette gjennom å flagge med et flagg tilhørende et land som er en viktig del av din egen identitet. For derme å vise at f.eks pakistanere i Norge også støtter Norge. Flagger de med Pakistans flagg på 17. mai, eller på Pakistans nasjonaldag, så viser de heller sin støtte til Pakistan enn Norge. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Det kommer ann på intensjonen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ja, i Spania bruker de kanskje spanske flagg sammen med Norske. Men ikke i Norge. De der bor i Spania, det er noe helt annet. Det er noe annet fordi? Det er jo 17. mai feiring... Og jeg har vist til bilder av pakistansk-norske barn tidligere. Jeg synes ikke det ser dumt ut heller... Om man er velkommen i et annet land kan man vise respekt til vertslandet ved å feire dem sammen med sitt eget. Men du flagger vel ikke ditt eget land når vertslandet er stolte over sin dag? Jeg synes den holdningen enkelte viser her er vesentlig mer respektløs ovenfor norge og våre tradisjoner enn at noen unger har andre flagg. AtW 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Flagger de med Pakistans flagg på 17. mai, eller på Pakistans nasjonaldag, så viser de heller sin støtte til Pakistan enn Norge. Mange her synes fortsatt å tro at dette er en parallell til en fotballkamp, og at enten støtter man det ene eller det andre laget. Det går faktisk an å ha sitt hjerte i to land. Eventuelt sitt hjerte i ett, men sin hjerne i et annet og vise det. Geir Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Kampsak, diskusjon, debatt, what ever. Jeg leser gjennom alle innlegg jeg mener er nødvendige. Nok en gang: La være å legge inn innleg som ikke er relatert til tråden, men kun for å sværte meg. Hva er poenget? Bryr meg ca. [] så lite. Vi ferirer Norges grunnlov, Norges grunnlov. Den er den 17. mai! For guds skyld, hvis det er et annet land som har sin nasjonalddag den 17. mai kan de veive med deres flagg, men hvis landet ditt har nasjonalddag en annen dag, kan du faen meg vente til da. Jeg veiver ikke med det norsk-flagg hver gang et land har nasjonalddag. Jeg er ikke opptatt av deg, jeg er opptatt av din dårlige og usmaklige argumentasjon. Om du mener personfokus er galt, bør du kanskje se på dine egne innlegg. Tror du de som har andre flagg ikke feierer norges grunnlov? Hvorfor skal folk vente? Hva er problemet? Hvorfor er det så fordømt problmatisk når folk etter all sannsynlighet har gode intensjoner? AtW 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Så topic, hva er poenget med å vifte med feil flagg i forhold til dagens nasjonaldag? For meg har det ikke noe poeng, men jeg har forsøksvis beskrevet hvorfor det ikke behøver å være et problem hvis andre synes det har et poeng. Vi har folk i Norge med mer enn en nasjonal tilhørighet, og for meg er et helt greit at de viser det. Det er ikke fargen på flagget 17. mai som bekymrer meg, det er om de støtter liberale verdier de 364 andre dagene i året. Kan de klare det må de gjerne være stolte av sitt hjemland også. Det er det viktige for meg. Geir Selvfølgelig er det greit at man viser hvor man opprinnelig kommer fra. Men hvorfor i 17. mai toget; 100% tilegnet Norge, Norges nasjonaldag, til å hedre vår uavhenighet fra Danmark. Det gir ingen mening. Jeg er ikke norsk selv, men synes det var kjempe gøy å gå i 17. mai tog som liten, alltid med norsk flag. Det virker som dere argumenter mot at vi skal totalforby utenladnske flagg, med dødstraff som følge. Best Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg synes forøvrig, i tillegg til å unngå nazist-flagg og lignende at pistoler ikke trengs å taes med i 17.mai-toget... http://www.nordlys.no/nyheter/article5608300.ece Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Kampsak, diskusjon, debatt, what ever. Jeg leser gjennom alle innlegg jeg mener er nødvendige. Nok en gang: La være å legge inn innleg som ikke er relatert til tråden, men kun for å sværte meg. Hva er poenget? Bryr meg ca. [] så lite. Vi ferirer Norges grunnlov, Norges grunnlov. Den er den 17. mai! For guds skyld, hvis det er et annet land som har sin nasjonalddag den 17. mai kan de veive med deres flagg, men hvis landet ditt har nasjonalddag en annen dag, kan du faen meg vente til da. Jeg veiver ikke med det norsk-flagg hver gang et land har nasjonalddag. Jeg er ikke opptatt av deg, jeg er opptatt av din dårlige og usmaklige argumentasjon. Om du mener personfokus er galt, bør du kanskje se på dine egne innlegg. Tror du de som har andre flagg ikke feierer norges grunnlov? Hvorfor skal folk vente? Hva er problemet? Hvorfor er det så fordømt problmatisk når folk etter all sannsynlighet har gode intensjoner? AtW Rart. Du er opptatt av min argumentasjon, men ikke av meg. Å snakke med deg, er som å snakke med min lille halvsøster på 4 år. Jeg er nødt til å bruke ekstreme ekempler og tydlig språk for at du i det heletatt skal skjønne hvilken siden av saken jeg er på. Best Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Så topic, hva er poenget med å vifte med feil flagg i forhold til dagens nasjonaldag? For meg har det ikke noe poeng, men jeg har forsøksvis beskrevet hvorfor det ikke behøver å være et problem hvis andre synes det har et poeng. Vi har folk i Norge med mer enn en nasjonal tilhørighet, og for meg er et helt greit at de viser det. Det er ikke fargen på flagget 17. mai som bekymrer meg, det er om de støtter liberale verdier de 364 andre dagene i året. Kan de klare det må de gjerne være stolte av sitt hjemland også. Det er det viktige for meg. Geir Selvfølgelig er det greit at man viser hvor man opprinnelig kommer fra. Men hvorfor i 17. mai toget; 100% tilegnet Norge, Norges nasjonaldag, til å hedre vår uavhenighet fra Danmark. Det gir ingen mening. Jeg er ikke norsk selv, men synes det var kjempe gøy å gå i 17. mai tog som liten, alltid med norsk flag. Om du synes noe er meningsløst, hvorfor bry deg så mye? Jeg synes det er meningsløst å heklse, men jeg orker ikke å bry meg om at folk gjør det, jeg synes det er viktigere at folk kan få lov til å gjøre det de vil om de ikke plager andre enn at jeg personlig finner det meningsløst. Er ikke dette en sentral del av den norske kulturen vi skal feire? AtW Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Det kommer ann på intensjonen. 1. Hvis intensjonen var å støtte Norge, hvorfor ikke bruke det norsk flagget? 2. Hvis intensjonen var å støtte Pakistan, ja da virker det fornuftig. Du blri godt lagt merke til. Forstår du nå? Så topic, hva er poenget med å vifte med feil flagg i forhold til dagens nasjonaldag? For meg har det ikke noe poeng, men jeg har forsøksvis beskrevet hvorfor det ikke behøver å være et problem hvis andre synes det har et poeng. Vi har folk i Norge med mer enn en nasjonal tilhørighet, og for meg er et helt greit at de viser det. Det er ikke fargen på flagget 17. mai som bekymrer meg, det er om de støtter liberale verdier de 364 andre dagene i året. Kan de klare det må de gjerne være stolte av sitt hjemland også. Det er det viktige for meg. Geir Selvfølgelig er det greit at man viser hvor man opprinnelig kommer fra. Men hvorfor i 17. mai toget; 100% tilegnet Norge, Norges nasjonaldag, til å hedre vår uavhenighet fra Danmark. Det gir ingen mening. Jeg er ikke norsk selv, men synes det var kjempe gøy å gå i 17. mai tog som liten, alltid med norsk flag. Om du synes noe er meningsløst, hvorfor bry deg så mye? Jeg synes det er meningsløst å heklse, men jeg orker ikke å bry meg om at folk gjør det, jeg synes det er viktigere at folk kan få lov til å gjøre det de vil om de ikke plager andre enn at jeg personlig finner det meningsløst. Er ikke dette en sentral del av den norske kulturen vi skal feire? AtW Fordi du synes det er naturlig. til deg å Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Kan være de feirer Norges grunnlov, men det vises ikke som annet enn feiring av sitt eget land for mange. Her i Lofoten er faktisk utlendingene de som har flest norske flagg, de tar helt av her. Jeg er glad for det, for de vet at det er Norges dag, ikke deres lands dag. Den kan de feire når det er. Et eksempel: På 4. Juli feirer ikke Norsk-Amerikanere med norske flagg, men med amerikanske flagg. På 17. Mai feirer de med Norske flagg, ikke Amerikanske. Disse er 1-4. generasjons innvandrere fra 1800-tallet fram til idag. De feirer som jeg mener det skal feires. Om Pakistanerne vil feire sin nasjonaldag, be my guest, men gjør det iallefall på rett dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå