tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ganske vanskelig å vite hva folk mener. Jeg tror at som virkelig tenker slik hadde forstått at det er nok støtte i å vise flagget til landet som har nasjonaldag. Det er av og til vanskelig å vite hva folk mener. Men når de pynter seg og smiler og vinker på nasjonaldagen så er det rimelig å tolke det i beste mening. Mens de som er hakke mer "stolte" av sitt eget land finner det mer passende å vise det frem helt uten grunn. I så fall er det vel ikke uten grunn? De behøver jo ikke være mer stolte av sitt eget land, det holder at de er stolte av det også...? Hvis du er pakistansk og støtter grunnlovsdagen min, kan du si det til meg. Hvis du bare viser flagget ditt, blir det litt vanskelig å forstå hva du vil frem til. Jeg ville anta at det er et godt nok tegn at de faktisk møter opp til feiringen jeg da... Geir Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Flagg er et ekstremt sterkt symbol. Det å veive med et annen flagg på noen sin nasjonaldag synes jeg er respektløst. Jeg skal aldri dra til Pakistan den 14. august og veive det norsk flagget, for da kommer jeg tilbake i en kiste. Eller kanskje det ville bli oppfattet som et uttrykk for å demonstrere at nordmenn støtter Pakistans uavhengighet. Nå er det vel nok nasjonalister i Pakistan som ville ta slikt som en fornærmelse, akkurat som her på forumet. Geir Om jeg skulle støtte pakistans grunnlov og frigjøring så hadde jeg veivet et pakistansk flagg 14. august. Jeg tror de fleste tenker likt der. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Grunnlovsdagen er jo nettopp en dag vi har reservert for å være nasjonalistiske til norge. Hvem er disse "vi" som har bestemt det? Geir Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Når de pynter seg og smiler? Her om dagen så jeg på film at Hitler var både pyntet og smilte, det var da godt å vite. Ikke tro at jeg samenligner noen med han, men nok en gang kan du ikke vite hva intensjonen med å vise frem flagget sitt er. Støtter de Norges grunnlovsdag, møt opp, ta med norsk flagg om du ønsker, ikke ta med et helt annet. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Om jeg skulle støtte pakistans grunnlov og frigjøring så hadde jeg veivet et pakistansk flagg 14. august. Jeg tror de fleste tenker likt der. Men du sitter jo inne i ufine klær... Geir Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 De som bestemte at man skulle feire 17. mai, og alle som støtter opp under denne feiringen. Om nasjonaldagen var noe annet hadde man ikke kallt den for nasjonaldag. For all del, det er ikke slik at nordmenn har folkefest for ofte, det er jo det folket som er mest skeptisk til andre mennesker i hverdagen jeg vet om. Og jeg er for at det skal være flere folkefestdager, men den ene dagen som er dedikert til nasjonen kan også bli feiret med symbolet for nasjonen. Og ikke andre nasjoner. For all del, start opp "alle nasjoners dag, sett den rett etter fellesferien, 15. september kanskje? Der man veiver flagg for å feire at alle har en nasjon de kan føle seg tilhørig til. Men å feire norges dag ved å fremheve alle andre land blir den multikulturelle dagen, ikke nasjonaldagen. 1 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Geir, du burde ganske slutte før du driter deg totalt ut. Først sier du det ene, så sier du det motsatte. Så påstår du at du vet hva alles intensjoner er. Vi ferirer Norges grunnlov, Norges grunnlov. Den er den 17. mai! For guds skyld, hvis det er et annet land som har sin nasjonalddag den 17. mai kan de veive med deres flagg, men hvis landet ditt har nasjonalddag en annen dag, kan du faen meg vente til da. Jeg veiver ikke med det norsk-flagg hver gang et land har nasjonalddag. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Om jeg skulle støtte pakistans grunnlov og frigjøring så hadde jeg veivet et pakistansk flagg 14. august. Jeg tror de fleste tenker likt der. Men du sitter jo inne i ufine klær... Geir Haha, sant nok, 17. mai gjør jeg det, jeg syns norge har en lang vei å gå før jeg vil feire det. På andre siden så feirer jeg 6. juni helt likt da jeg mener sverige har en lang vei å gå, og samme med de fleste nasjoner. Gi meg en dag for vitenskapen der jeg kan heise et flagg med bilde av reagensrør eller noe, og så feire hva alle vitenskapens fremskritt har gjort for vår hverdag, så blir jeg med å feirer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 De som bestemte at man skulle feire 17. mai, og alle som støtter opp under denne feiringen. Om nasjonaldagen var noe annet hadde man ikke kallt den for nasjonaldag. For all del, det er ikke slik at nordmenn har folkefest for ofte, det er jo det folket som er mest skeptisk til andre mennesker i hverdagen jeg vet om. Og jeg er for at det skal være flere folkefestdager, men den ene dagen som er dedikert til nasjonen kan også bli feiret med symbolet for nasjonen. Og ikke andre nasjoner. For all del, start opp "alle nasjoners dag, sett den rett etter fellesferien, 15. september kanskje? Der man veiver flagg for å feire at alle har en nasjon de kan føle seg tilhørig til. Men å feire norges dag ved å fremheve alle andre land blir den multikulturelle dagen, ikke nasjonaldagen. Javel? Hvordan definerer du nasjonalisme da? Jeg er ikke så sikker på at jeg mener det er poenget med feiering personlig. AtW Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Geir, du burde ganske slutte før du driter deg totalt ut. Det får våge seg. det er ikke første gangen i så fall. Først sier du det ene, så sier du det motsatte. Nei, jeg kan ikke se jeg har gjort det? Så påstår du at du vet hva alles intensjoner er. Nei, det har jeg ikke påstått. Hvor gjorde jeg det? Geir Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Synes det er litt mangel på sosial inteligens å drive å veive med et utenlandsk flagg på 17. mai. Hva er liksom poenget? Men jeg skal ikke hindre dem jeg, hvis de har lyst å drite seg ut. 1 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Dette er vel strengt talt ikke en problemstilling? Nei, det bør ikke være forbud mot utenlandske flagg, på 17. mai, eller noen annen dag. Men hvorfor skulle noen gå med et utenlandsk flagg? Tror de fleste hadde følt seg ytterst ubekvemme, å gå rundt med et tysk, fransk eller amerikanske flagg 17. mai. Nå har vel den samme debatten hvert tatt opp hvert eneste år, i fjor spurte de en rekke innvandrere hva de mente, og de sa alle at, selvsagt går man med norsk flagg på norges nasjonaldag. Endret 17. mai 2011 av bruno99 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Geir, du burde ganske slutte før du driter deg totalt ut. Det får våge seg. det er ikke første gangen i så fall. Først sier du det ene, så sier du det motsatte. Nei, jeg kan ikke se jeg har gjort det? Så påstår du at du vet hva alles intensjoner er. Nei, det har jeg ikke påstått. Hvor gjorde jeg det? Geir Nei, skjønner det. En side tilbake. Du har heleveien kommet med tolkningen: At hvis du veiver med det pakistanske flagget så støtter du Norges grunnlovsdag og Norge, eller var det det at de var stolte av sin nasjon. Nei, jeg vet ikke jeg. Uansett, du vet ikke hva noen andre en deg selv tenker, desverre. 17. mai <=> Norges nasjonaldag/grunnlovsdag. Feire med norske flag <=> 17. mai Feire med andre flag <=/=> feire med norsk falg ero, Feire med andre flag =/= 17. mai Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Synnes det er idiotisk å vifte med andre flagg, ikke fordi "de er utlendinger" men fordi det er idiotisk å vifte med et annet flagg på Norges nasjonaldag. Hurr durr, la oss begynne å vifte med Brann-flagg på LSK-kamper. Endret 17. mai 2011 av N1ko 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Dette er vel strengt talt ikke en problemstilling? Det er ikke noe stor praktisk problemstilling, men det hindrer ikke folk i å lage tråder om det på forum som dette. Og da kan det jo være morsomt å ta en diskusjon om det. Geir Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Synes det er litt mangel på sosial inteligens å drive å veive med et utenlandsk flagg på 17. mai. Hva er liksom poenget? Men jeg skal ikke hindre dem jeg, hvis de har lyst å drite seg ut. For å støtte Norges grunnlovsdag, vel! Gir vel menig at det Spanske flagget viser støttet til Norges grunnlovsdag, er det bare jeg som ser den? Endret 17. mai 2011 av St€rk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Så lenge det spanske flagget veives i forbindelse med 17. mai toget så viser det nok antagelig støtte til Norge fra en spanjol... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Så lenge det spanske flagget veives i forbindelse med 17. mai toget så viser det nok antagelig støtte til Norge fra en spanjol... Å flagge det spanske flagget er å flagge for spania. Hvor ofte har du flagget for norge med et spansk flagg? Er det det du tenker når du ser på bilder av spanske flagg? At de støtter norge, bare at de er spanjoler? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg skjønner jo at noen er dumme nok til å drite seg ut på den måten. Vi ser jo det på de 5-10% som mangler sosial kunnskap til å se saken fra et bredere perspektiv. Men for all del veiv med kaptein-sabeltan flaget, da viser du hvor mye du elsker Norge. Men se spørrende ut på folk som ler av deg Så lenge det spanske flagget veives i forbindelse med 17. mai toget så viser det nok antagelig støtte til Norge fra en spanjol... Rart at du har denne trangen til å tro at alt med 17. mai toget automatisk viser støtte til Norge. Hvis jeg voldtar noen i 17. mai toget støtter jeg Norge? Haha, du er søt, smån Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Først sier du det ene, så sier du det motsatte. Nei, jeg kan ikke se jeg har gjort det? En side tilbake. En side tilbake så snakket jeg om det i to poster. Da sa jeg følgende, hvor er motsigelsen?: Om vi godtar det så sier vi at man behøver ikke velge, man kan være innvandrer og stolt av sin bakgrunn samtidig som man er glad i sitt nye fedreland og vil feire dets uavhengighet og grunnlov. Det ene utelukker ikke det andre. Det vill nettopp vise at du var stolt av din bakgrunn, samtidig som du synes vertslandets nasjonaldag var verd å feire. Uansett, du vet ikke hva noen andre en deg selv tenker, desverre. Det har jeg heller ikke påstått. Men jeg har gitt uttrykk for at jeg ville tolke det i beste mening. (Kanskje ikke hvis jeg traff Hitler da, men du mente jo ikke å sammenligne...) Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå