Gå til innhold

utenlandske flagg i 17. mai feiringen.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desutten kan du se av bildene at de er veldig inspirerte av 17. mai. Jeg kan ikke mye om Pakistan, men vil ikke tippe at de har noe barne tog den 14. august.

Det er de absolutt færreste land i verden som praktiserer barnetog, faktisk tror jeg det bare er oss, muligens svenskene...

I sverige bryr man seg ikke et døyt om slikt, sammen med de fleste andre land som er mer enn en generasjon gamle.

I fjor tok vi skikkelig i og gjorde dagen til en rød dag.

"Normal pakistaner" ment som en som ønsker å feire Pakistan den 17. mai, ikke en pakisaner som anser seg selv som nordmann.

Det virkelig noe som ikke klikker helt for deg. Får håpe du bare er for stolt til å se svaret.

Hvem er det egentlig som har hevdet at de feirer pakistan på den 17. mai selv om de har pakistnske flagg?

Flagg er et symbol for et land, veiver du flagget fremhever du landet.

Lenke til kommentar

"Normal pakistaner" ment som en som ønsker å feire Pakistan den 17. mai, ikke en pakisaner som anser seg selv som nordmann.

Det virkelig noe som ikke klikker helt for deg. Får håpe du bare er for stolt til å se svaret.

Hvem er det egentlig som har hevdet at de feirer pakistan på den 17. mai selv om de har pakistnske flagg?

Ja, de feirer sikkert Norge ved å veie det pakistanske flaget. Hvis de virkelig ønsker å delta i grunnlovsdagen til Norge, burde det kanskje ha noe med Norge å gjøre? Hvem sier at vi feirer Norge når vi veiver med det norske flagget, kanskje vi egentlig vil bli en svensk koloni.

Smart sammenslutning.

Best

Endret av St€rk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er greit, etter logikken på hvordan man skal feire skal jeg nå aldri bruke det riktige flaget.

Jeg skal bruke RBK på startkamp, Norsk i USA, USA i Norge, og mm.

Fordi hvem bryr seg? skal vi ikke bare gå rundt med et flag av en kanin på, siden vi liker kaniner og vil vise det fram.

....

Denne diskusjonen blir litt for teit.

Det er ok at folk bruker andre flag, men da er du ikke med på den Norske feiringen, da er det bedre at du kommer uten flag.

Man feirer ikke et land med og bruke et annet lands merke.

Lenke til kommentar

Flagg er et symbol for et land, veiver du flagget fremhever du landet.

Ja, de feirer sikkert Norge ved å veie det norsk flaget. Hvis de virkelig ønsker å delta i grunnlovsdagen til Norge, burde det kanskje ha noe med Norge å gjøre? Hvem sier at vi feirer Norge når vi veiver med det norske flagget, kanskje vi egentlig vil blir en svensk koloni.

Smart sammenslutning.

Best

Til begge to: Alt beror på intensjonen...

Lenke til kommentar

Nei, nei det gjør det ikke. Flagg ER et symbol for landet, slik er det alltid blitt brukt, og det er nettopp derfor vi har flagg. Om du veiver på flagget er det landet der flagget tilhører som du veiver frem.

Lenke til kommentar

Ja, de feirer sikkert Norge ved å veie det pakistanske flaget. Hvis de virkelig ønsker å delta i grunnlovsdagen til Norge, burde det kanskje ha noe med Norge å gjøre? Hvem sier at vi feirer Norge når vi veiver med det norske flagget, kanskje vi egentlig vil bli en svensk koloni.

Smart sammenslutning.

Best

Har det ikke noe med norge å gjøre at man er med i 17.mai-toget? Ellers har det med sannsynlighet og intensjon å gjøre, hva får deg til å tro man feierer sverige? Det er derimot svært sannsynlig at man feirer norges nasjonaldag når man i er i 17.mai-tog med et utenlandsk flagg.

AtW

Lenke til kommentar

Synes DaXoN sitt eksempel var ganske bra.

Hva er egentlig dine intensjoner når du drar med Stabæk flag til Lerkendal når RBK spiller mot Brann. Svar da IChristian.

Smart sammenslutning.

Best

Har det ikke noe med norge å gjøre at man er med i 17.mai-toget? Ellers har det med sannsynlighet og intensjon å gjøre, hva får deg til å tro man feierer sverige? Det er derimot svært sannsynlig at man feirer norges nasjonaldag når man i er i 17.mai-tog med et utenlandsk flagg.

AtW

Kanskje du burde lese hva jeg quotet? Herregud! Det var for å bevise hvor latterlig kommentaren til den eneste som argrumenter for det samme som deg var.

Lenke til kommentar

Nei, nei det gjør det ikke. Flagg ER et symbol for landet, slik er det alltid blitt brukt, og det er nettopp derfor vi har flagg. Om du veiver på flagget er det landet der flagget tilhører som du veiver frem.

Selvfølgelig er intensjonen hovedsaken når man bruker et symbolsk produkt som et flagg, du kan jo ikke tolke flagg bokstavelig i alle tilfeller, det er meningsløst.

AtW

Lenke til kommentar

Kanskje du burde lese hva jeg quotet? Herregud! Det var for å bevise hvor latterlig kommentaren til den eneste som argrumenter for det samme som deg var.

Jeg leste det du skrev, og poengterte hvorfor "beviset" ditt er dårlig. Fordi det ikke tar hensyn til intensjon.

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er intensjonen hovedsaken når man bruker et symbolsk produkt som et flagg, du kan jo ikke tolke flagg bokstavelig i alle tilfeller, det er meningsløst.

AtW

Så om du drar til palestina i dag så ser du ingen problemer med å flagge med israels flagg?

Det fristet ikke? Hvorfor ikke? Er det sånn at flagg utøver et symbol uavhengig av hva bæreren tenker?

Lenke til kommentar

Å fortelle at man er glad i Stabæk tross alt kanskje, slv om man har flytte til Trondheim og holder med RBK...?

Geir :)

Og det trengs å gjøres på en slik måte? I steden for å vente til Stabæk spiller, evnt. dra på en Stabæk kamp.

Burde ikke dere flagg-gutta egentlgi være ute å flagge forresten?

Burde ikke du flagge med det samiske flagget? På huset mitt henger det 3 norsk flagg, sener skal jeg "feire"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, ettersom jeg aldri ville gjort det...

Det å derimot flagge med sitt eget flagg i tillegg til et norskt ett når man feirer Norge er antagelig for å vise at det i Norge også bor andre og at de også vil være med å feire Norge.

Ja fordi vi vet ikke at det bor andre i Norge en nordmenn *sukk*

Og de kan godt være med og feire, men da får de feire det riktige landet.

Og et flag er symbolet på hva du feirer, vis du går rundt med noe som ikke er det Norske vel da feirer du ikke Norge

Lenke til kommentar

AtW

Så om du drar til palestina i dag så ser du ingen problemer med å flagge med israels flagg?

Det fristet ikke? Hvorfor ikke? Er det sånn at flagg utøver et symbol uavhengig av hva bæreren tenker?

Ja, selvfølgelig kan man sende et annet signal med et flagg enn man ønsker. Som i all annen kommunikasjon kan det bli misforståelser. Så er spørsmålet, hvorfor skal man tro at barn med utenlandske flagg ønsker å kommunisere noe negativt?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg leste det du skrev, og poengterte hvorfor "beviset" ditt er dårlig. Fordi det ikke tar hensyn til intensjon.

AtW

Du sier da direkte at de feirer Norge fordi de veiver med det pakistanske flagget. Er du klar over at flagg ikke bare er farger på stoff?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...