Gå til innhold

utenlandske flagg i 17. mai feiringen.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke en regel om at Forumveiledere skal holde seg seriøse i debatter? Synes dette bare var tull og fjas.

Med mindre vi spesifiserer annet så poster vi privat og ikke på vegne av forumet. Den eneste regelen på så måte er vel å ikke utøve makt på meningsmotstandere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må forstå at han vet at alle hans "argumenter" egentlig ikke virker helt, og må derfor prøve å spore tråden vekk.

Den egentlig konklusjonen:

17. mai er for folk som vil feire Norges nasjonaldag. For alle andre, er det en vanlig dag. Og jeg tror ikke en normal pakistaner, polakk w/e veiver med sitt flag hver vanlige dag.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan det ikke skade noe?

Du synes det er greit at jeg heller olje over deg. Jeg vill ikke se alle mulige flagg på 17. mai. Du kan gått flagge med pirat-flagget hjemme, bare jeg slipper å se det.

Fordi det går utover andre mennesker.

Ellers forslår jeg du leser innlegget mitt angående olje.

AtW

Lenke til kommentar

De gjør det i Pakistan? De gjør det i Norge? Nei, tror ikke det. Eller mener du at vi veiver med Norske flagg hver gang et land har nasjonaldag?

De veiver med vårt flagg på deres nasjonaldag i Norge:

Ingen som stopper dem, si i fra når de veiver med det norske flagget i pakistan på deres nasjonaldag så har vi en sammenligning.

Lenke til kommentar

Er ikke klassen en del av norge?

Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg.

Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge?

AtW

Merker at denne diskusjonen begynner å skli ut....

"Er vi ikke alle en del av verden?"

Det var et svar på Filmzes argument.

AtW

Lenke til kommentar

Du må forstå at han vet at alle hans "argumenter" egentlig ikke virker helt, og må derfor prøve å spore tråden vekk.

17. mai er for folk som vil feire Norges nasjonaldag. For alle andre, er det en vanlig dag. Og jeg tror ikke en normal pakistaner, polakk w/e veiver med sitt flag hver vanlige dag.

Hva får deg til å tro at en "normal pakistaner" ikke vil feire norges nasjonaldag? Det er en uvanlig dag også for de, derfor har de flagg.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det lille trollet skjønner noe.

For det første, det bildet av klassen er ikke et flag, det er en FANE som viser hvilken klasse det er, skal du først snakke her kan du faen med holde deg saklig.

For det andre, Norge fikk grunnloven sin den 17mai, og da er det opplagt at det er Norge man feirer.

Man feirer ikke et land med og veive et annet flag.

Blir som og gå på start kamp med RBK flag og si ja men jeg kommer derifra men jeg heier på/støter/feirer laget start...

Jeg har ingen problemer med at ikke alle går i bunad jeg gjør ikke det selv, men det er ikke bunaden vi feirer, det er det faktumet at det er Norges bursdag, folkene i Norge sin bursdag.

Får du med hvilken land jeg sier?

Det er ikke Nigeria, Danmark, England, Hellas, Polen, Eller hvilket som helst annet land, det er Norge. og vis du veiver rundt med et annet flag vel da feirer du ikke Norge.

Så enkelt er det bare.

Folk kan gjøre som de vil men de feirer ikke Norge og er ikke en del av de som gjør det når de løper rundt med andre nasjonaliteter på flagget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De gjør det i Pakistan? De gjør det i Norge? Nei, tror ikke det. Eller mener du at vi veiver med Norske flagg hver gang et land har nasjonaldag?

De veiver med vårt flagg på deres nasjonaldag i Norge:

DSC_6351-300x138.jpg

DSC_6348-300x200.jpg

PAKISTANSK_NASJONAL_829325x.jpg

c0fVW4scKdtQlAbvk42G_Q93-CKci3EM7X-hely6_2wQ.jpg

9qnciO-y5PjNCDgAlDTZsg7GUirw6TKtCYhYxW4Hoiqw.jpg

De ja. Sett deg inn i situasjonen. Du har flyttet til Pakistan, kanskje fått deg Pakistansk familie. PÅ 17. mai ønsker du kanskje å feire ditt gamle land samtidig som du feirer ditt nye (hvem vet hvorfor).

Desutten kan du se av bildene at de er veldig inspirerte av 17. mai. Jeg kan ikke mye om Pakistan, men vil ikke tippe at de har noe barne tog den 14. august.

Lenke til kommentar

Det får fint ann å feire begge deler samtidig. De eneste som skaper dårlig stemning er de som klarer å hisse seg opp og negativt tolke noe som neppe er ment negativt, hva er vitsen? Hvorfor ønsker man å tolke noe i vond vilje? Det er jo helt poengløst? Jeg ser for meg den kommende slageren å skille mellom et offentlig sted og en privat fest.

AtW

Om bygda ein stad feirer sigeren til det lokale fotballaget og du så kjem, viftar med fana til handballklubben i nabobygda eller ei songkorfane og seier "eg og vil feira saman med dykk - men sjølvsagt med det innhaldet EG vil", kva trur du hender då? Er det då hine som lagar dårleg stemning, tolkar negativt og som vond vilje kva sm ikkje var meint som vond vilje? Eller kan du skjøna at du vert oppfatta som ein eit totaltframandelement i den feiringa, ein som trengjer seg på og legg meir vinn på å markera SEG enn HENDINGA? Altså ein som vert synt vanvørnad og (i beste fall) ignorert.

Det er faktisk nett same framferd dei syner som kjem dragande med eit ikkje-norsk flagg når ein feirer NORSK fridom, NORSK sjølvstende, NORSK grunnlov. Hugs kva Per Sivle skreiv i "flaggsongen" sin: "Så Noreg i naud må kjenna det greitt, At flagget og me ER EITT"! Kjem du med noko anna er du ikkje eitt med flagget, altså ikkje eitt med folket. Og 17. mai er ikkje ei feiring av generell fridoms og grunnlovsrett - han er feiring av NORSK fridom og grunnlov!

Lenke til kommentar

På en måte synes jeg det er feil, på den andre siden så skjønner jeg litt av greia. Jeg synes det kan være greit å kanskje ha ett utenlandsk flagg og ett norsk. Et sted jeg bodde før så var det en del av toget hvor folk kom med flagg som viste alle nasjonalitetene som bodde i byen, det synes jeg er en greid ordning.

Helt ærlig, når jeg tenker meg om så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om denne "debatten". Det er en veldig liten og ubetydelig greie, det finnes viktigere ting å diskutere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at en "normal pakistaner" ikke vil feire norges nasjonaldag? Det er en uvanlig dag også for de, derfor har de flagg.

AtW

"Normal pakistaner" ment som en som ønsker å feire Pakistan den 17. mai, ikke en pakisaner som anser seg selv som nordmann.

Det virkelig noe som ikke klikker helt for deg. Får håpe du bare er for stolt til å se svaret.

Lenke til kommentar

For det første, det bildet av klassen er ikke et flag, det er en FANE som viser hvilken klasse det er, skal du først snakke her kan du faen med holde deg saklig.

For det andre, Norge fikk grunnloven sin den 17mai, og da er det opplagt at det er Norge man feirer.

Det er en semantisk forskjell, mener du det hadde vært greit med en pakistansk fane, men ikke ett flagg?

Hvorfor feirer man ikke et land med å veive et annet flag? Hvem er det som bestemmer det? Hva er offisielt godkjente måter å feire på?

AtW

Lenke til kommentar

De ja. Sett deg inn i situasjonen. Du har flyttet til Pakistan, kanskje fått deg Pakistansk familie. PÅ 17. mai ønsker du kanskje å feire ditt gamle land samtidig som du feirer ditt nye (hvem vet hvorfor).

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen, den situasjonen du henviser til ville vært en naturlig dag for meg å flagge med mitt gamle flagg, kanskje også det nye. Samme med 14. august i så tilfelle, om det er en flaggkultur den dagen...

Desutten kan du se av bildene at de er veldig inspirerte av 17. mai. Jeg kan ikke mye om Pakistan, men vil ikke tippe at de har noe barne tog den 14. august.

Det er de absolutt færreste land i verden som praktiserer barnetog, faktisk tror jeg det bare er oss, muligens svenskene...

Lenke til kommentar

Det er en semantisk forskjell, mener du det hadde vært greit med en pakistansk fane, men ikke ett flagg?

Hvorfor feirer man ikke et land med å veive et annet flag? Hvem er det som bestemmer det? Hva er offisielt godkjente måter å feire på?

AtW

Om pakistan hadde vært en del av norge så for all del.

post-89820-0-12551700-1305633425_thumb.png

Lenke til kommentar

"Normal pakistaner" ment som en som ønsker å feire Pakistan den 17. mai, ikke en pakisaner som anser seg selv som nordmann.

Det virkelig noe som ikke klikker helt for deg. Får håpe du bare er for stolt til å se svaret.

Hvem er det egentlig som har hevdet at de feirer pakistan på den 17. mai selv om de har pakistnske flagg?

Lenke til kommentar

AtW

En skolefane fra en norsk skole representere ikke et land med en annen nasjonal dag.

Best

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...