iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg tror at de som benytter andre flagg ønsker å vise at 1. det finnes personer fra andre land i Norge og 2. at disse også ønsker å være med på å feire Norges dag. Jeg ser ikke problemet. 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 "La oss stå midt i en folkegruppe som feirer landet vi er i, som de elsker, og så feirer vi noe helt annet samtidig, så blir det mye bedre feststemning enn om vi står og feirer vår ting alene" Ser for meg den kommende schlageren å samkjøre bryllup for å få større fester Det er ikke så mye at de feirer landet feil, som at de feirer sitt land på en (for dem) tilfeldig dag. 17. mai betyr neppe mye for en greker, eller afghaner. Jeg tror at de som benytter andre flagg ønsker å vise at 1. det finnes personer fra andre land i Norge og 2. at disse også ønsker å være med på å feire Norges dag. Jeg ser ikke problemet. De fierer jo ikke norge med et utenlandsk flagg, da feirer de jo det flagget og det landet Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 "La oss stå midt i en folkegruppe som feirer landet vi er i, som de elsker, og så feirer vi noe helt annet samtidig, så blir det mye bedre feststemning enn om vi står og feirer vår ting alene" Ser for meg den kommende schlageren å samkjøre bryllup for å få større fester Det er ikke så mye at de feirer landet feil, som at de feirer sitt land på en (for dem) tilfeldig dag. 17. mai betyr neppe mye for en greker, eller afghaner. Jeg tror at de som benytter andre flagg ønsker å vise at 1. det finnes personer fra andre land i Norge og 2. at disse også ønsker å være med på å feire Norges dag. Jeg ser ikke problemet. De fierer jo ikke norge med et utenlandsk flagg, da feirer de jo det flagget og det landet Det får fint ann å feire begge deler samtidig. De eneste som skaper dårlig stemning er de som klarer å hisse seg opp og negativt tolke noe som neppe er ment negativt, hva er vitsen? Hvorfor ønsker man å tolke noe i vond vilje? Det er jo helt poengløst? Jeg ser for meg den kommende slageren å skille mellom et offentlig sted og en privat fest. AtW 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 De fierer jo ikke norge med et utenlandsk flagg, da feirer de jo det flagget og det landet Beror ikke det helt på intensjonen?... Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Jeg tror at de som benytter andre flagg ønsker å vise at 1. det finnes personer fra andre land i Norge og 2. at disse også ønsker å være med på å feire Norges dag. Jeg ser ikke problemet. Det kan de gjøre på sin egen nasjonaldag. Ser du hvirkelig ikke problemet? Kan du historie? I dag er det norges grunnlovsdag. F.eks Pakistan sin grunnlovsdag er den 14. august. Hva er problemet med å veive med Pakistanske flagg den 14. august? Jeg ser ikke problemet. Endret 17. mai 2011 av St€rk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 De veiver med norske flagg 14. august også... Men nei, det er ikke noe problem å veive pakistanske flagg 14. august, jeg ser ikke helt hvorfor du skrev det... 2 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 De veiver med norske flagg 14. august også... Men nei, det er ikke noe problem å veive pakistanske flagg 14. august, jeg ser ikke helt hvorfor du skrev det... De gjør det i Pakistan? De gjør det i Norge? Nei, tror ikke det. Eller mener du at vi veiver med Norske flagg hver gang et land har nasjonaldag? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Å nei, noen barn som veiver et stygt flagg med som er ett klasseflagg, hvorfor feierer de klassen og ikke landet? Dette er forferdelige greier, og sikkert et tegn på at de vil at den SV-befengte skolen skal ta over våre barns liv. AtW 5 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Det får fint ann å feire begge deler samtidig. De eneste som skaper dårlig stemning er de som klarer å hisse seg opp og negativt tolke noe som neppe er ment negativt, hva er vitsen? Hvorfor ønsker man å tolke noe i vond vilje? Det er jo helt poengløst? Jeg ser for meg den kommende slageren å skille mellom et offentlig sted og en privat fest. AtW Det er vel ikke mange som hisser seg opp, men om man først skal feire at man er nasjonalistisk så kan man vel feire det landet man er nasjonalistisk til, og ikke blande sin nasjonalisme over i andres. Det er tross alt ikke mange kristne som går rundt kabaaen for å be heller. (og ja, jeg synes hele feiringen er tåpelig til å begynne med) Å nei, noen barn som veiver et stygt flagg med som er ett klasseflagg, hvorfor feierer de klassen og ikke landet? Dette er forferdelige greier, og sikkert et tegn på at de vil at den SV-befengte skolen skal ta over våre barns liv. AtW Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. 1 Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg ser verken poenget eller problemet med å vifte med andre flagg enn det norske. Hvorfor bry seg? 3 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Å nei, noen barn som veiver et stygt flagg med som er ett klasseflagg, hvorfor feierer de klassen og ikke landet? Dette er forferdelige greier, og sikkert et tegn på at de vil at den SV-befengte skolen skal ta over våre barns liv. AtW Nei, uff, det er vanskelig å være saklig i en diskusjon. Vær så snill og ikke kom med sånn dritt! Ja, la oss drepe alle som ikke går med bunad på 17. mai. Kan du ikke forstå at 17. mai er Norges nasjonaldag, og det er derfor naturlig at folk går med det norske flagget i tog. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge? AtW 2 Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge? AtW Er ikke olje en del av Norge. Synes du ikke vi skulle helt olje på alle mann og løpt rundt i snøen på toppen av Galdhøpiggen, det er også en del av Norge. 1 Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Nasjonens flagg står i høysetet, det er ikke akkurat som det mangler på norske flagg. Går du rundt alene og skriker hurra i gata med et flagg på en vanlig dag blir du lagt inn på instutisjon AtW De som flagger med utenlandske flagg er ikke alene i toget, om det er viktig for dem å feire sin nasjons dag klarer de nok helt fint å organisere det selv. Om man først skal juble over at man er født i riktig land/har flyttet til riktig land, så flagg i hvert fall med det landets flagg. Ja, gud forby at noen feirer landet på feil måte. Skal vi sette opp noen flere regler på hvordan man skal få lov til å feire landet? Ellers er det vel høyst forståelig at det er mer moro å feie på 17.mai enn det er å samle 10 folk på en annen dag? AtW For det første, hvorfor skriver du AtW etter hver post? For det andre, hvorfor er det så vanskelig og forstå at det er Norges dag. Som alle andre her sier, vi går ikke rundt og sveiver med vårt flag på de sin dag gjør vi? Det er Norge vi feirer ikke andre land, det og gå rundt og sveive på andre flag blir helt feil. Men greit vis vi ikke skal ha noen "lover" kan jeg gå rundt og sveive som en gal med et nazist flag? Eller hva med et flag med bilde av osama bin laden? blir kanskje litt overdrevet men du tar pointet? Bare får og klargjøre noe, jeg sier ikke andre flag er som nazist/osama blabla bare eksempler:P Tingen er at det er Norges dag, ikke andres. Vis de vil sveive rundt med sine flag, vent til deres nasjonaldag Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Nei, uff, det er vanskelig å være saklig i en diskusjon. Vær så snill og ikke kom med sånn dritt! Ja, la oss drepe alle som ikke går med bunad på 17. mai. Kan du ikke forstå at 17. mai er Norges nasjonaldag, og det er derfor naturlig at folk går med det norske flagget i tog. Jeg kan ikke huske jeg har protestert imot at folk går med norske flagg. Jeg klarer bare ikek å skjønne hvorfor folk insisterer på å bry seg om hvordan andre feierer når det er gjort i god mening. Det er et tøystykke, som bare betyr noe symbolsk, derfor er det intensjonen som er poenget, sålenge intensjonen til de som bruker det er god, hva er problemet? Hvorfor bry seg så ekstremt mye om hvordan andre feierer? AtW Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge? AtW Er ikke olje en del av Norge. Synes du ikke vi skulle helt olje på alle mann og løpt rundt i snøen på toppen av Galdhøpiggen, det er også en del av Norge. Sålenge man ikke skader noe så kan folk gjerne helle olje over seg for alt hva jeg bryr meg. AtW 2 Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge? AtW Merker at denne diskusjonen begynner å skli ut.... "Er vi ikke alle en del av verden?" Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge? AtW De er, men ikke flaggene. Det pakistanske flagget er et symbol for pakistan, det er da åpenbart at det ikke kan brukes for å symbolisere norge. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Nei, uff, det er vanskelig å være saklig i en diskusjon. Vær så snill og ikke kom med sånn dritt! Ja, la oss drepe alle som ikke går med bunad på 17. mai. Kan du ikke forstå at 17. mai er Norges nasjonaldag, og det er derfor naturlig at folk går med det norske flagget i tog. Jeg kan ikke huske jeg har protestert imot at folk går med norske flagg. Jeg klarer bare ikek å skjønne hvorfor folk insisterer på å bry seg om hvordan andre feierer når det er gjort i god mening. Det er et tøystykke, som bare betyr noe symbolsk, derfor er det intensjonen som er poenget, sålenge intensjonen til de som bruker det er god, hva er problemet? Hvorfor bry seg så ekstremt mye om hvordan andre feierer? AtW Er ikke klassen en del av norge? Det der er vel dessuten en fane og ikke et flagg. Er ikke de som bruker andre flagg en de norske også en del av norge? AtW Er ikke olje en del av Norge. Synes du ikke vi skulle helt olje på alle mann og løpt rundt i snøen på toppen av Galdhøpiggen, det er også en del av Norge. Sålenge man ikke skader noe så kan folk gjerne helle olje over seg for alt hva jeg bryr meg. AtW Hvorfor kan det ikke skade noe? Du synes det er greit at jeg heller olje over deg. Jeg vill ikke se alle mulige flagg på 17. mai. Du kan gått flagge med pirat-flagget hjemme, bare jeg slipper å se det. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Å nei, noen barn som veiver et stygt flagg med som er ett klasseflagg, hvorfor feierer de klassen og ikke landet? Dette er forferdelige greier, og sikkert et tegn på at de vil at den SV-befengte skolen skal ta over våre barns liv. AtW Er det ikke en regel om at Forumveiledere skal holde seg seriøse i debatter? Synes dette bare var tull og fjas. Jeg håper for guds skyld at du vet forskjell på en skolefane og å vifte med det pakistanske flagget. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 For det andre, hvorfor er det så vanskelig og forstå at det er Norges dag. Som alle andre her sier, vi går ikke rundt og sveiver med vårt flag på de sin dag gjør vi? Det er Norge vi feirer ikke andre land, det og gå rundt og sveive på andre flag blir helt feil. Men greit vis vi ikke skal ha noen "lover" kan jeg gå rundt og sveive som en gal med et nazist flag? Eller hva med et flag med bilde av osama bin laden? blir kanskje litt overdrevet men du tar pointet? Bare får og klargjøre noe, jeg sier ikke andre flag er som nazist/osama blabla bare eksempler:P Tingen er at det er Norges dag, ikke andres. Vis de vil sveive rundt med sine flag, vent til deres nasjonaldag Personlig bruker jeg ikke noe lands flagg på 17. mai, så jeg er vel en dårlig nordmann som ikke følger de viktige reglene for feiring. Men jeg kjenner folk som bruker norges flagg på sin nasjonaldag. Om folk veiver rundt med et nazi-flagg og bin-laden flagg så er det grunn til å tro de har dårlige intensjoner, at folk blir sure av det er forståelig, at folk blir sure av noen som neppe har dårlige intensjoner skjønner jeg ikke. Kanskje det er dette som er igjen av den nroske janteloven? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå