Gå til innhold

utenlandske flagg i 17. mai feiringen.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Jeg mener man skal bruke det norske flagget på 17. mai. Dette fordi det er Norge som feires. Det har ingenting med multikulturalisme eller fremmedfrykt å gjøre. Det blir litt som å gratulere andre enn bursdagsbarnet når man deltar i vedkommendes selskap. På en annen side vil jeg ikke nekte noen å bruke andre flagg enn vårt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du måtte skrive det på Engelsk i ett Norskt forum, fordi?

Truer det deg å skrive noe på engelsk? Er det symbolsk for dette tråd at en mener bare et språk er tillatt?

Truer meg? WTFLOL? Jeg bor i USA!!

Og ja som er nevnt over her, kanskje du bør lære deg det først?

Og nei syns ikke det var symbolsk for denne tråden..

Du ga dette inntrykket og jeg spurte. Beklager

De fleste har ingen problemer med engelsk av og til.

Lenke til kommentar

Jeg mener man skal bruke det norske flagget på 17. mai. Dette fordi det er Norge som feires. Det har ingenting med multikulturalisme eller fremmedfrykt å gjøre. Det blir litt som å gratulere andre enn bursdagsbarnet når man deltar i vedkommendes selskap. På en annen side vil jeg ikke nekte noen å bruke andre flagg enn vårt.

Sammenligning mangler synes jeg. Har du et bursdag for hele familien og en er adoptert, tror feirer ditt adopterte barn også.

Det er et slags bursdag for hele landet og det finnes innvandrer i dette landet.

Lenke til kommentar

Det er da klart at det er ok å vifte med utendlanske flagg på 17.mai. Teknisk sett er det jo bare en dag akkuratt som alle andre.Å si at en person ikke kan vifte med random flagg er som å si at man ikke kan ha seg en joggetur på et lan.

Men er det no vist å dra på lan FOR å ta en jobbetur? Kun for å være drittsekk og ta opp ett sete?

Lenke til kommentar

Det er da klart at det er ok å vifte med utendlanske flagg på 17.mai. Teknisk sett er det jo bare en dag akkuratt som alle andre.Å si at en person ikke kan vifte med random flagg er som å si at man ikke kan ha seg en joggetur på et lan.

Men er det no vist å dra på lan FOR å ta en jobbetur? Kun for å være drittsekk og ta opp ett sete?

Bare for å avklare - vil du at det ikke skal være lov, eller er du bare imot at det skjer? (da snakker jeg om flaggene, ikke LAN)

Lenke til kommentar

Bare for å avklare - vil du at det ikke skal være lov, eller er du bare imot at det skjer? (da snakker jeg om flaggene, ikke LAN)

Det er vel ikke trådens tema hvorvidt det skal være lov eller ikke, ei heller er det tatt opp annet enn kort nevnt av enkelte her.

Ja, selvom et arrangemang er laget for å gjøre en ting. betyr ikke det at man ikke kan være kreativ å gjøre noe annerledes der. Den slasken som ikke klarte å skaffe seg sete i tide har seg selv å takke:)

Du støtter disse som kjøper så mange biletter til konserter som de kan helt i starten bare for å kunne selge dem dyrere når det ikke er fler igjen også?

Lenke til kommentar

Du støtter disse som kjøper så mange biletter til konserter som de kan helt i starten bare for å kunne selge dem dyrere når det ikke er fler igjen også?

nei, for hvis man kjøper en bilett og reiser der for å være der selv og ha det gøy, så er det ca det samme som alle andre og gjør.

men hvis du kjøper alle bilettene helt ifra start er det bare for å utnytte de andre som ikke rekker kjøpe sine egne biletter.

Om du kjøper dem og tar deg en joggetur istedenfor å være der da? ;)

Hvor går grensen?

Lenke til kommentar

Jeg mener det er det norske flagget som skal brukes i forbindelse med 17. mai. Det er rett og slett fordi det er Norge vi feirer. Ikke et utland. Det gir ingen mening å bruke utenlandsk flagg på nasjonaldagen vår. 17. Mai er Norges dag, og skal feires med Norske flagg. Om utlendinger velger å feire sin nasjonaldag med eget flagg er selvsagt greit, men den Norske nasjonaldagen skal feires med Norske flagg. Noe annet viser total mangel på respekt for landet, og liten velvilje til integrasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke at det skal være ulovlig og vifte ett annen flagg en det Norske på 17. Mai men jeg er imot at de skal la folk som bruker andre flagg loke rundt i det offisielle toget kommuner og byer har. Altså, om du vil delta i toget må du finne deg i at du ikke vifter med ett annet flagg. Slik som at man må finne seg i å bruke bilbelte om du vil kjøre på veien.

Ja, selvom et arrangemang er laget for å gjøre en ting. betyr ikke det at man ikke kan være kreativ å gjøre noe annerledes der. Den slasken som ikke klarte å skaffe seg sete i tide har seg selv å takke:)

Altså mener du å jogge inne på ett LAN? Hvis det er tilfellet så er jeg VELDIG imot det da du setter andres utstyr i fare og at drittunger som løper rundt på ett lan er irriterende.

Hvis du mener ute så, kreativ? Er du kreativ om du jobber? Lol hva faen snakker du om? Jogging er for det første ikke kreativt og om du vil jogge så dra du ikke på LAN så skjønner ikke problemstillingen her.

Det er vel ikke trådens tema hvorvidt det skal være lov eller ikke, ei heller er det tatt opp annet enn kort nevnt av enkelte her.

Si TG da f.eks. de ville greit å selge den billetten til en annen som faktisk ville ha dratt og hatt glede av det men fordi en idiot kjøpte den fordi han ville jogge så får ikke denne personen dratt.

Om du kjøper dem og tar deg en joggetur istedenfor å være der da?

Hvor går grensen?

Om du finner ut at du ville jogge istedenfor vil du mest sannsynlig prøve å selge den eller returnere den. Og hvis du ikke får til det så er det ikke no galt i det.

Uansett så er dette eksempelet så latterlig som det går an å bli!

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Det er jo greit å skille mellom de som mener at det ikke er god grunn til å gjøre det og de som ønsker at det skal være forbudt. Man kan jo mene akkurat hva man vil uten at det gjør meg så mye, jeg kan ikke, vil ikke og skal ikke forsøke å få folk til å forstå at når jeg vifter med amerikansk flagg samtidig som jeg vifter på det norske så er det ikke av mangel på respekt. Det blir nesten like håpløst som å overtale noen om at musikksmaken deres suger.

Det som er interessant er jo hvorvidt folk synes det ikke burde være lov. Da kan man i det minste argumentere for at selv om man ikke liker noe, så kan man godta at folk gjør det. Det er jo halve sjarmen med å bo i et land som Norge.

edit: Btw, LAN-analogien suger minst like mye som bursdagsanalogien.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Jeg mener det er det norske flagget som skal brukes i forbindelse med 17. mai. Det er rett og slett fordi det er Norge vi feirer. Ikke et utland. Det gir ingen mening å bruke utenlandsk flagg på nasjonaldagen vår. 17. Mai er Norges dag, og skal feires med Norske flagg. Om utlendinger velger å feire sin nasjonaldag med eget flagg er selvsagt greit, men den Norske nasjonaldagen skal feires med Norske flagg. Noe annet viser total mangel på respekt for landet, og liten velvilje til integrasjon.

Tenkte på dette mens jeg kjørte igjennom byen idag, og jeg er 100% enig i det du skriver :) Som du selv sier, "Om utlendinger velger å feire sin nasjonaldag med eget flagg er selvsagt greit, men den Norske nasjonaldagen skal feires med Norske flagg" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...