Gå til innhold

utenlandske flagg i 17. mai feiringen.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

The times they are a changing :)

Grensene forsvinner mer og mer, kulturene blandes sammen og kommunikasjonen mellom folk av forskjellig etnisitet øker. Det er vel bare fint at Norge viser seg åpne til dette på sin nasjonaldag. Problemet blir også overdramatisert av dere, det er jo ingen tvil om at Norge og Norges flagg dominerer denne dagen.

Utlendingene som vifter andre flagg gjør dette for å vise at de er ifra et annet land, men allikevel elsker å bo i Norge. Det er ikke noe fornermende med det.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det greit at jeg går rundt med følgende neste 17. mai?

f04_third_reich_battle_flag.jpg

Ikke at dette er noe jeg ville gjort, og for orden skyld så har jeg ikke noe slikt flagg liggende. Men det forandrer ikke poenget mitt. Nok av personer som måtte ønske å bruke denne type flagg under feiringen av den norske nasjonaldag. Så kan man begynne å tenke over hva folk flest mener dette flagget representerer.

Eller kanskje man burde gått rundt med et svenskt flagg? Hadde tatt seg ut.

Men folk får gjøre hva de vil. Gå rundt og vifte med tyske, eller somaliske flagg skal man gjerne få lov til. Kanskje vi kan synge nasjonalsangen på engelsk slik at vi kan inkludere de som ikke er så flinke i norsk?

Endret av Tå 2.0
Lenke til kommentar

Nå overdramatiserer du og skaper problem som ikke eksisterer. Hva er galt med et svensk flagg? eller et somalsk? kan ikke folk ifra disse landene vise hvor de er ifra allikevel de feirer Norge? Er vi fortsatt fiender siden unionen?

Som sagt er det bare en svak minoritet av innvandrene som vifter med sitt eget flagg. Det er det norske flagg som vil, og kommer til å dominere, helt unødvendig og tro at norsk kultur dør ut av dette og at feiringen er ødelagt. Det er omvendt! Utenlandske flagg er jo en del av Norsk Kultur nå, og det er det som er Norge!

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Nå overdramatiserer du og skaper problem som ikke eksisterer. Hva er galt med et svensk flagg? eller et somalsk? kan ikke folk ifra disse landene vise hvor de er ifra allikevel de feirer Norge? Er vi fortsatt fiender siden unionen?

Som sagt er det bare en svak minoritet av innvandrene som vifter med sitt eget flagg. Det er det norske flagg som vil, og kommer til å dominere, helt unødvendig og tro at norsk kultur dør ut av dette og at feiringen er ødelagt. Det er omvendt! Utenlandske flagg er jo en del av Norsk Kultur nå, og det er det som er Norge!

Det dummaste jag hört. Det är landsförräderi.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser man noen veive med det grønne flagget med den jævla halvmånen på, er det bare å vente på at bomben skal sprenge. Søk dekning!

Vi bør nok heller frykte de norske innvandrerfiendtlige miljøene. De begynte allerede på 1980-tallet med bombetrussler og sjikane mot diverse mot 17.mai tog. Flere arrangementer rundtomkring måtte avlyses osv. Rasistene ville hverken se innvandrerbarn eller "fremmede" klesdrakter i toget.

Så denne flagg-debatten er egentlig bare et blindspor, det egentlige issuet er at det finnes ekstremister der ute som kun vil ha etniske-nordmenn tilstede. De trenger hjelp, overdreven nasjonalisme er en sykelig tilstand

Lenke til kommentar

Forskjellen til det flagget ditt over er at det sprer hat, det vet jeg ikke om så mange landsflagg som gjør...

Når jeg ser et somalisk flagg føler jeg hat

Du skrev jo tidligere i tråden at det var Norges dag, ikke "kebablandets" dag den store kebabdagen, så jeg vet ikke hvor alvorlig folk egentlig tar deg i denne diskusjonen. Jeg håper virkelig at du ikke er representativ for din side av saken, og at alle motiveres av samme fremmedfrykt og rasisme som du tydeligvis blir..

Endret av Dorian Gray
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser man noen veive med det grønne flagget med den jævla halvmånen på, er det bare å vente på at bomben skal sprenge. Søk dekning!

Vi bør nok heller frykte de norske innvandrerfiendtlige miljøene. De begynte allerede på 1980-tallet med bombetrussler og sjikane mot diverse mot 17.mai tog. Flere arrangementer rundtomkring måtte avlyses osv. Rasistene ville hverken se innvandrerbarn eller "fremmede" klesdrakter i toget.

Så denne flagg-debatten er egentlig bare et blindspor, det egentlige issuet er at det finnes ekstremister der ute som kun vil ha etniske-nordmenn tilstede. De trenger hjelp, overdreven nasjonalisme er en sykelig tilstand

Er du høy på noe eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Overdreven internasjonalisme er heller ikke bra. Da ender man opp med minoriteter som står for ekstrem nasjonalisme. Den beste løsningen er en god blanding. Det har vi ikke i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen til det flagget ditt over er at det sprer hat, det vet jeg ikke om så mange landsflagg som gjør...

Kommer nok an på øyet som ser.

Flagg til følgend nasjoner kan lett likestilles med et swastika flagg i forhold til å spre "hat": USA, Kina, Russland, Israel, Palestina, Tyrkia, Serbia, Nord Korea, Marokko og Sudan.

Lenke til kommentar

Jeg tror man nesten må være innstilt på å spre hat for å vifte med nazistflagget.

Men samtidig, burde vi ikke holde oss for god for å sammenligne med Hitler for å få frem poenget. Hvis man mener at nazistflagg burde være lov så kan man argumentere for det, hvis ikke så lar man være og konsentrerer seg om temaet.

Lenke til kommentar

Nazister føler tilhørighet til flagget. Det burde vel være god nok argumentasjon. De har vel like rett til å feire denne dagen som alle andre. Skulle ikke forundre meg om nasjonaldagen var viktigere for nynazister enn for mannen i gata.

Så hvorfor skal vi nekte en minoritet å vifte med flagget, mens andre minoriteter skal få lov til å vifte med sine flagg? Ingen god grunn som jeg ser.

Om man godtar svenske flagg på 17. mai, ja da får man også godta nazi flagg.

Endret av Tå 2.0
Lenke til kommentar

Er du høy på noe eller?

Forhold deg til fakta

Ditto.

"Vurderer å droppe 17. mai-toget på grunn av trusler"

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/3781692.html

"reagerte spontant da hun hørte om at skolen har fått rasistiske trusler om et angrep 17. mai. "

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/3782872.html

"17. mai-sjefen i Oslo drapstruet"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9999048

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/05/10/330445.html?i=11

"17. mai-feiringen på Sagene var ifølge trusselen «for fargerik», og skolen så seg nødt til å avlyse alle arrangementer."

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article415406.ece

Ser du hvem som står for trusslene? At voksne folk kan synke så dypt at de ødelegger 17.mai dagen for små barn, sier vel litt

Endret av Mr.M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

SIst gang jeg var i Tyrkia kjøpte jeg et tyrkisk flagg, tok det med meg ut i gaten i dag og viftet det rundt, det var så stas atte. Ingen som sa noe heller, sikkert fordi de var for redde til å si i fra på ekte, og heller holder seg på diskusjonsfoum og rager til det skummer fra munnene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...