Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har pappan min alkoholproblem?

Anbefalte innlegg

Det spekulerer jeg faktisk i av og til. Og det merkelige er at jeg selv har problem med alkohol...

Når pappa kommer hjem fra jobben så drikker han som oftest 3-4 halvitere øl som inneholder 6% alkohol. Jeg gjør akkurat samme tingen...Vi drikker like mye, jeg og pappa. Men jeg er urolig for han og vet at han drikker for mye. Både jeg og pappa er fulle hver helg.

Jeg driter i meg selv, jeg er urolig for pappan min. Er det normalt å drikke 3-4 halvlitere øl med 6% hver gang man kommer hjem fra jobb? Han synes det er "godt å slappe av med en pilsner".

Jeg er 19 år og pappan min er 58 år.

Postet av anonym: 802dcfce9d63aef8ab638a04362249e8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om han klarer seg gjennom hverdagen uten å være full vil jeg ikke definere han som alkoholiker, men 3-4 øl hver eneste dag kan lett balle seg opp til mere men til gjengjeld så gjør nok kanskje 2 liter cola hver dag mere skade

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager å måtte si det, men her virker det som både du og pappaen din har alkoholproblemer ja. Det er ikke normalt å drikke så mye og så ofte, bare fordi det er "godt å ta seg en pils". Én pils sier han, men heller i seg 3-4 halvlitere???

Jeg har selv en far som gjorde akuratt det samme som du og din pappa gjør. Min far fant heldigvis ut av det selv til slutt og la seg inn på avvenning. I tiden han drakk, begynte det med en pils rett etter jobb, og etterhvert som tiden gikk økte det og ble mer og mer.

Mitt råd, kutt ut før det er for sent.

Postet av anonym: 40effeef13f417b6139d0114fc2b8822

Lenke til kommentar

Når pappa kommer hjem fra jobben så drikker han som oftest 3-4 halvitere øl som inneholder 6% alkohol. Jeg gjør akkurat samme tingen...Vi drikker like mye, jeg og pappa. Men jeg er urolig for han og vet at han drikker for mye. Både jeg og pappa er fulle hver helg.

Jeg driter i meg selv, jeg er urolig for pappan min. Er det normalt å drikke 3-4 halvlitere øl med 6% hver gang man kommer hjem fra jobb? Han synes det er "godt å slappe av med en pilsner".

Hva om faren din tenker akkurat det samme som deg?

Hvorfor skal han få livet sitt i orden hvis han også bare driter i seg selv.

Kanskje heller du kunne gått fram som et rollemodel og slutte/kutte ned drikkingen. Hvertfall på hverdagen. Selv om det ikke burde være slik at barna må være den er mer voksen enn foreldra.

Og On-topic så synes jeg det å drikke 3-4 halvlitere hver dag er for mye, og han er vel på vei til å bli alkeholiker om han ikke er det allerede. Samme går for deg om du også drikker hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...