Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

20-åringer som er sammen med 15-åringer. Er det greit?

Anbefalte innlegg

Man vil aldri kunne få noe seriøst med ei på 15 år. Hun vil få et stort behov for å rase fra seg, og utnytte ungdomstiden sin på å ha flere kjærester, mens han på 20 år kanskje nærmerer seg ferdig med utdanningen, har jobb, og kanskje vurderer noe mer stabilt. Hvis ikke er det som en over meg sier, enkel fitte.

Vil man ikke det? hmm, jeg ble ilag med dama mi når hun var 14, jeg var 20, vi er enda ilag, å har egentlig aldri hatt noen som helst problemer i forholdet, som feks at hun har en stor behov for å rase fra seg, vi raser fra oss sammen, på en måte, orker ikke å gå inn på det akkurat nå.

Mener fremdeles det blir feil når voksne folk blir sammen med barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...drar South Park vitsen, "Hey, I'm a very IMMATURE 25-year old!".

Uansett, sex er ikke det samme som kjærlighet, og hele opplegget med en eneste partner og ekteskap og Jesus og Gud og trofasthet og dritt og lort og tøys er vel ikke så utrolig interessant, eller hva?

Må ha litt evne til refleksjon rundt samfunns-normer, folkens.

Tror faktisk det er en del av det å takle å bli voksen.

Endret av datating
Fjernet usaklig kommentar!
Lenke til kommentar

Det er ingen som har nevnt gud og jesus i denne tråden i hvert fall...

Det handler stort sett ikke om ekteskap dette her heller, men om det faktum at en 14 eller 15 åring er et barn og under den seksuelle lavalder. En person som normalt sett ikke vil være på samme modenhetsnivå som en på 20 år.

Lenke til kommentar

Det er wierd, men kan selvfølgelig fungere. Setter dog mine tvil i intensjonen til 20 åringen fra starten av. _Hvorfor_ innlede ett forhold med en 15 åring i utgangspunktet.

Sier som DJ Dan ville sagt. "Ikkje braaaa"

Lenke til kommentar

En person som normalt sett ikke vil være på samme modenhetsnivå som en på 20 år.

Vel.

Og det var her vi kastet inn tørkleet, og bare sa at den diskusjonen _kunne_ vi grisebanket deg på, men dessverre er ikke -VI- rette personasjer til å disputere rundt det.

Anyway, er det plass? Da går det greit.

Eventuelt sko-horn.

Lenke til kommentar

Man vil aldri kunne få noe seriøst med ei på 15 år. Hun vil få et stort behov for å rase fra seg, og utnytte ungdomstiden sin på å ha flere kjærester, mens han på 20 år kanskje nærmerer seg ferdig med utdanningen, har jobb, og kanskje vurderer noe mer stabilt. Hvis ikke er det som en over meg sier, enkel fitte.

Vil man ikke det? hmm, jeg ble ilag med dama mi når hun var 14, jeg var 20, vi er enda ilag, å har egentlig aldri hatt noen som helst problemer i forholdet, som feks at hun har en stor behov for å rase fra seg, vi raser fra oss sammen, på en måte, orker ikke å gå inn på det akkurat nå.

Du kan mene hva du vil, men det er ikke så enkelt, du vil sikkert forstå det en dag, eller ikke.

Å kom ikke med det der at jenta kan bli skada i hodet blablabla, its all in your head, prøv med ekte erfaring isteden for å høre på hva andre sier, ikke alle er lik, selv ikke unge jenter, dem blir jo senere i livet hjernevasket til å tro at det hu gjor var galt, noen biter jo på det, som oftest dem som er svak å enkel å hjernevaske.

Spør du dama mi feks om hun angrer på at hun hadde sex når hu va ganske så ung, så vil du ikke få ett hyggelig svar, for sånne som deg altså :yes: å faktisk mange andre jenter å, de er jenter som tenker selv, før noen nådde å tenke for dem!

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Det er jo litt merkelig det der. Ble 20 i år, og jeg må si, om jeg tenker aldersmessig så er ikke 16 for ungt for meg (det er vel og merke 1 år yngre enn delt på 2 * 7). Dette er jo en del enige i. Men når man sier 91 og 95 blir det ikke så greit, selvom det er det samme. Men når jeg tenker på hvor man er på skolen så blir det jo helt bak mål. 10.klassing og 1.året høgskole...

Er ett litt vanskelig tema det der. Jeg tror ganske sikkert at jeg kunne hatt ett forhold til noen som er født i 95 (og altså er/blir 16 dette året), jeg ser ikke på meg selv som gammel selvom jeg er 20... Men alikevel så kunne jeg ikke tenkt meg å hatt ett forhold med noen som går på en ungdomsskole.

Menmen. Så lenge ingen blir skadet, og det ikke er større aldersforskjell så... vel... så ok da.

Lavalder-argumentet synes jeg er ett rent juridisk argument. Vet om folk som ikke er klare for sex enda de er 18. Samtidig så var jeg klar som 13-åring og har aldri angret.

Lenke til kommentar

Jeg må si at innleggene til "Yoshii" morer meg. Melder seg inn i diskusjonen, kommer med påstand, avslutter med "men orker ikke å gå inn på det nå".

Forsetter å diskutere, og her kommer gullkornet. "Hadde du spurt dama mi om hun angret ville du ikke få et hyggelig svar"

Det jeg liker med dette utsagnet er at "Yoshii" tror at det er positivt, mens oppegående mennesker forstår at en person som reagerer med sinne på et åpent spørsmål, ikke er det man kaller gjennomsnittslig. Visste du forresten at sinne er en veldig vanlig forsvarsmekanisme når man føler at man forsvare noe. Selv om spørsmålet ble stilt åpent, og uten fordommer. Betyr det kanskje at dere forstår at dette er feil. Heldigvis virker det som om "Yoshii" ikke er 20 år mentalt, så det går helt fint.

Aldersforskjell i den alderen er VELDIG synlig, fordi man er i så kraftig utvikling. Det finnes dog unntak, men de er veldig sjeldne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Til dels at du ikke er representativ for gruppen, samt å peke ut barnsligheter og usikkerhet, som kommer av at er nettopp umoden. På den annen side. En moden person, ville ikke være i et forhold med en mer umoden person. Så kanskje man kan si at denne gruppen ikke faller helt innenfor samfunnets normer. Men jenter på denne alderen bør være obs på eldre gutter. Det er stort sett bare en ting de er ute etter.

Lenke til kommentar

Noen jenter i den aldern forstår akkurat hva dem gir seg ut på, å dem er ofte også ute etter bare en ting, så alle kan man ikke si uansett, at dem skal være obs altså.

Men kanskje jenter er annerledes her hvor jeg er ifra, det kan jo være en grunn.

Lenke til kommentar

En moden person, ville ikke være i et forhold med en mer umoden person.

...

Det er stort sett bare en ting de er ute etter.

Og hvis man er så moden at selv folk som er ti-femten år eldre, blir mer umodne?

Hva mener du man da skal være ute etter, og hva er egentlig problemet med å være ute etter sex?

"Jeg vil ha en mann jeg kan snakke med."

"Hvorfor det, har du ikke venner?"

Lenke til kommentar

Og hvis man er så moden at selv folk som er ti-femten år eldre, blir mer umodne?

Hva mener du man da skal være ute etter, og hva er egentlig problemet med å være ute etter sex?

"Jeg vil ha en mann jeg kan snakke med."

"Hvorfor det, har du ikke venner?"

Hvor ofte hender dette? Jeg har aldri hverken hørt om eller opplevd noe sånt. Det må være ekstremtilfeller. Vi snakker selvsagt om tilfeller der den ene parten er ung, ikke 40 og 50 år gamle.

Det er ingenting i veien med å være ute etter sex, men å bygge et forhold på det er feil, og det er veldig feil å bruke en ung jente til noe sånt.

Jeg opplever det ihvertfall slik at samtaleemnene jeg har med min kjæreste, er forskjellige fra de jeg har med mine venner.

Lenke til kommentar

Hvor ofte hender dette?

Hva slags argument eller ledende spørsmål skal det forestille da?

"Hvor ofte hender livet?".

Jeg har aldri hverken hørt om eller opplevd noe sånt. Det må være ekstremtilfeller.

Ja da er det best vi ikke tar det i betraktning...

Nå er det jo flere ting to voksne mennesker i et rimelig nært forhold både trenger og ønsker å snakke om, og det er ikke nødvendigvis alder alene som bestemmer om dem forstår seg på disse tingene rimelig jevnbra.

Det ER faktisk massevis av jenter som er så modne at dem burde EGENTLIG vært sammen med noen som var ti år eldre, men fordi det er så jævla stigmatisert så må dem slå seg til ro med noen som er bare fem år eldre og så må dem fungere litt som mamma for vedkommende.

Vi snakker selvsagt om tilfeller der den ene parten er ung, ikke 40 og 50 år gamle.

Mjaaa... 16 og 21, hvor dama _egentlig_ burde vært sammen med en som var minst 26-28.

Det er ingenting i veien med å være ute etter sex, men å bygge et forhold på det er feil, og det er veldig feil å bruke en ung jente til noe sånt.

Jah... akkurat den går vel begge veier, men nå er det da slik at

.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja da er det best vi ikke tar det i betraktning...

Nå er det jo flere ting to voksne mennesker i et rimelig nært forhold både trenger og ønsker å snakke om, og det er ikke nødvendigvis alder alene som bestemmer om dem forstår seg på disse tingene rimelig jevnbra.

Det ER faktisk massevis av jenter som er så modne at dem burde EGENTLIG vært sammen med noen som var ti år eldre, men fordi det er så jævla stigmatisert så må dem slå seg til ro med noen som er bare fem år eldre og så må dem fungere litt som mamma for vedkommende.

Mjaaa... 16 og 21, hvor dama _egentlig_ burde vært sammen med en som var minst 26-28.

Jah... akkurat den går vel begge veier, men nå er det da slik at

.

Jeg skal ikke påstå at vi ikke skal ta hensyn til dette, men dette er jo snakk om ekstremt små grupper, vil jeg anta. Hvis en 16 år gammel jente må leke mamma for en 21-åring, tror jeg problemet ligger hos 21-åringen. Det finnes ekstrem variasjon i denne alderen. Man har 21-åringen som bor hjemme på promperommet, jobber på Rema 1000 og drikker hver helg i mangel på bedre ting å gjøre. Så har man 21-åringen som har gått et år av VGS et annet sted i landet, eller i utlandet, noe som har blitt populært, så gjennomført verneplikt, og går på Høgskole/Universitet.

Jeg tror veldig lite på at en 16-åring er mer moden enn den sistnevnte. Så fremfor å skille på alder, bør en kanskje se på erfaring?

Klart har folk forsatt sex. Det er helt topp. Jeg påpeker bare at en 21-åring som blir sammen med en 16-åring, sansynligvis ikke er interessert i noe annet enn sex. 16-åringen på den annen side er kanskje mer interessert i en moden person hun kan være i et forhold med. I et forhold har man sex, og dermed har de sex, fordi alle andre har det.

Lenke til kommentar

Jeg tror veldig lite på at en 16-åring er mer moden enn den sistnevnte. Så fremfor å skille på alder, bør en kanskje se på erfaring?

Kanskje dama kommer fra en heller stor familie hvor bare mor og far hadde elleve unger, og ble vandt til å ta ansvar og forholde seg til hverdagslige ting i temmelig ung alder?

Kanskje gutten går på rollerblades ved siden av barnevognen som hun leier?

Hvem vet...

Jeg påpeker bare at en 21-åring som blir sammen med en 16-åring, sansynligvis ikke er interessert i noe annet enn sex. 16-åringen på den annen side er kanskje mer interessert i en moden person hun kan være i et forhold med.

Jeg tror... ja'a.

Det er nok av tretten-åringer som har funnet seg one-nights stand med tredeve-åringer gjennom internett. Domstolene har, etter mitt inntrykk og de dommer jeg leser om, blitt så lei av dette opplegget nå, at dem er heller tilbakeholdne med å gi jentene "oppreisning".

FOR OPPREISNING HAR DEM JO FAEN MEG ALLEREDE FÅTT

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...