Gå til innhold

Hva funger dårligere på mac en windows?

Anbefalte innlegg

Programvare:

Det finnes lite programvare som er brukbart utenom Adobe og Office til Mac, samtidig koster det meste av annet software penger. Windows har MASSE gratis programmer som man må betale for tilsvarende på Mac

Oppdateringer:

Mac sine "servicepacks" koster penger. Alle Windows oppdateringer er gratis.

Programvare

Det finnes så og si like mye brukbar programvare til Mac som til Windows, jeg har alle programmene jeg trenger på Macen min. Du kan kanskje nevne noe brukbar programvare som finnes til Windows som ikke er på Mac?

Oppdateringer

Oppdateringene til Mac er GRATIS. Når Apple ruller ut et nytt Os til Macen er det mer enn dobbelt så billig som når det kommer nytt Windows Os fra Microsoft..

Windows os er jo 2k++(ikke oem), Mac = 300kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva fungerer dårligere på en Mac plattfform? Ingenting, bortsett fra programvare som bare finnes i Windows-versjon. Og vice versa.

Det er det som er meningen å få frem?

Altså hvilken liv man går glipp av å kjøpe apple, ta gjerne alt dere kjenner til.

Spill, jobbrelatert, underholdning.

Hvis jeg kjøper Apple maskinvare, tviler jeg på at jeg kan få f.eks en kino opplevelse med 5.1 surrond, 1080p videokvalitet, tilsvarende funksjoner som blueray-live etc?

Hva mener du med dette? At windows er gammel i dag?

Å releatere til pris her, (Windows) er dyrt fordi den klarer så mye.

Apple er billig fordi man må kjøpe maskinvare fra Apple.

Eneste 2 punktene jeg er i mot Microsoft windows:

Windows Genuine Advantage (WGA)

windows Wat

Disse gir store problemer for windows brukere av OEM lisenser. Hadde det ikke vært for disse 2 hadde jeg heller brukt PC med windows.

Woltox: Apple har god service?

Bedre en alle andre? Kanskje jeg skal spørre de om hvor enkelt jeg oppgraderer ram selv eller harddisk uten å påvirke grantien?

For meg er modellnummer enkelt å finne, serienummet også, så det står som regel under pcen.

Eller et sted på skjermen.

Så den fordelen gjelder ikke for meg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg klarer det ikke mer. Hva er egentlig galt med deg? Du rabler verre enn en full sjømann og du vimser fra det ene temaet til det andre, og det er ikke hold i noen av påstandene dine. Setningene dine gir ingen mening, og det virker som du bare setter sammen tilfeldige ord for å lage noe som ligner på norsk.

Gir opp nå, og jeg skal finne ignoreringsknappen.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva TS vil fram til?

Liker godt linux distribusjoner, og MAC baserte systemer, er ikke fornøyd med windows systemer siden disse baserer seg på feil vei stategi.

Windows Wat

Er eksempler på det, heldigvis er apple/Linux fordelen man slipper dette.

Personlig har jeg prøvd ganske så mye forskjellig, hver av operativsystemene har fordeler/ulemper.

Hvis jeg skulle betale Apple å lage et operativsystem basert på Lion til mine stasjonære.

Hvor høy pris tror dere det ville kostet? mellom 10 000- 200 000 kr?

Det er veldig høy pris i så fall, men da regner med med i så fall at blueray avspilling vil gå bedre en pc, jeg har jo maskinvare til det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hahaha!!!

Lykke til med å få Apple til å lage deg et eget operativsystem til 200 000,-

Du bør virkelig begynne å lese gjennom innleggene dine før du poster. Annenhver av setningene dine er bare ren synsing med påfølgende spørsmålstegn bak.

Lenke til kommentar

Hva fungerer dårligere på en Mac plattfform? Ingenting, bortsett fra programvare som bare finnes i Windows-versjon. Og vice versa.

Det er det som er meningen å få frem?

Altså hvilken liv man går glipp av å kjøpe apple, ta gjerne alt dere kjenner til.

Spill, jobbrelatert, underholdning.

Hvis jeg kjøper Apple maskinvare, tviler jeg på at jeg kan få f.eks en kino opplevelse med 5.1 surrond, 1080p videokvalitet, tilsvarende funksjoner som blueray-live etc?

Hva mener du med dette? At windows er gammel i dag?

Å releatere til pris her, (Windows) er dyrt fordi den klarer så mye.

Apple er billig fordi man må kjøpe maskinvare fra Apple.

Eneste 2 punktene jeg er i mot Microsoft windows:

windows Wat

Disse gir store problemer for windows brukere av OEM lisenser. Hadde det ikke vært for disse 2 hadde jeg heller brukt PC med windows.

Woltox: Apple har god service?

Bedre en alle andre? Kanskje jeg skal spørre de om hvor enkelt jeg oppgraderer ram selv eller harddisk uten å påvirke grantien?

For meg er modellnummer enkelt å finne, serienummet også, så det står som regel under pcen.

Eller et sted på skjermen.

Så den fordelen gjelder ikke for meg.

Jeg vet ikke hva slags apple du har, men jeg kunne bytte ramen jeg hadde fått med / eventuelt en hardisk.

Så..

Lenke til kommentar
Neida, det er absolutt ikke nødvendig med en hub. Det er det som kalles å daisy chaine, nemlig at man tar en kabel fra maskinen til en enhet, og så fra den første enheten til en annen enhet, i dette eksempelet fra en maskin til en harddisk, og så fra harddisken til en skjerm.

Jada, det er mulig. Men det fordrer at man for det første kjøper skjermer som støtter dette (hvor mange slike finnes på markedet?), og du må ha en eksterndisk som støtter det (igjen; hvor mange slike finnes på markedet?).

Lenke til kommentar

Hvor høy pris tror dere det ville kostet? mellom 10 000- 200 000 kr?

Det er veldig høy pris i så fall, men da regner med med i så fall at blueray avspilling vil gå bedre en pc, jeg har jo maskinvare til det.

Vet du hva, jeg tror de lager et operativsystem til deg helt gratis på en eneste liten betingelse:

At du dekker kostnadene ved lisensiering og implementering av BluRay-støtte.

Så hvis du har noen millioner liggende i madrassen er det bare å sende en mail til Steve Jobs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...