Notinuse Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hei Clutchen på min Citroen Berlingo 2008mod er helt fin egentlig, så den trengs nok ikke byttes på en stund. Men, jeg kunne tenke meg å få smurt den litt, siden kjennes litt 'tørr' ut, at den ikke er så 'smooth' som den var som ny. Vet ikke helt hvordan ellers skal forklare det, men håper dere forstår Det samme gjelder også gasspedalen, at den ikke glir inn/ut som den pleide. (hørtes noe kinky ut, beklager) Noen som har peil på dette? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Den kjennes tørr ut?? Hva mener du egentlig med det? Det skal ikke være nødvendig å påføre noen form for "smøring" på en clutch aksel men om du nå insisterer så finnes det kobberfett som kan brukes til slike områder hvor temperaturen kan bli høy, som clutch, bremser o.l. Kobberfettet tåler ekstremt høye temperaturer. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Når jeg presser pedalen helt inn, altså clutchen og slipper den rolig ut igjen, er det akkurat som den henger litt igjen. Ikke mye, men nok til at er litt iriterrende. Samme gjelder gassen, pedalen henger bittelitt igjen, akkurat som noe hadde trengt litt smøring ett sted. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Det kan jo være så banalt som at pedalen henger seg litt opp i matter eller teppet, eller at det er noe treghet i en overføring. Lenke til kommentar
Notinuse Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Det er nesten så jeg venter på at den skal knirke litt Hadde samme prob på en annen bil for mange år siden, fikk da en til å smøre litt så holdt lenge. Aner bare ikke hva han gjorde Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Det kan jo være overføringa ifra pedalen til girkassa som er litt treig. Clutchen din er helt fin. Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Er ikke noe å smøre på clutchen annet enn innfestingen til pedalene og eventuell overføring. På noen biler kan overføring være hydraulisk. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Sleng litt fett på utløserarmen hvis du kommer til. På bilen din ER det hydraulisk overføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå