Maciato Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 EØS avtalen kan bare gå å knulle seg selv.. er det noen som har peiling på hvilket parti mann p må stemme for at man skal komme ut av den forpuulte avtalen?!?!?! er så dritt lei av disse politikerne som sutter kuuk 24/7 helvette heller!!! 3 Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Mener du ut av hele EØS? Eller ved å gå ut gjennom medlemskap i EU? Hvis alternativ 1: Norges Kommunistiske Parti. Rødt tror jeg også. Demokratene, tror det er de langt ut til venstre og de langt ut til høyre som er for løsrivelse fra EØS. Endret 16. mai 2011 av SubHuman Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 jeg mener at vi må følge sånne teite regler bare fordi vi skal få lov å handle med andre land... også må vi ha en regel hvor at mopeden skal gå i 45km/t HVA FAEN!?!?! Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Bedre enn å sitte på sideinjen å se på denne flotte globaliseringen Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Bedre enn å sitte på sideinjen å se på denne flotte globaliseringen Norge trenger ikke å være med i EØS for å være intigrert i Europa eller verden. Sveits er langt mer intigrert i Europa enn f.eks. Finland er. Det er desverre få partier som er for å trekke Norge ut av EØS. Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Kystpartiet, Demokratene, Rød Valgallianse er alle mot EU. SV vil innføre alle lovene du hater selv og bryr seg lite om å få den saken igjennom, så hvis du virkelig bryr deg om denne saken så bør du stemme på SP eller Demokratene/Kystpartiet. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jo, men hvis du stemmer på SP så stemmer du jo indirekte på AP. Og det er faktisk bedre å være med i EØS eller EU. Økt handel= økt inntekt. 1 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 EØS avtalen kan bare gå å knulle seg selv.. ... at man skal komme ut av den forpuulte avtalen?!?!?! er så dritt lei av disse politikerne som sutter kuuk 24/7 helvette heller!!! Det var da voldsom ordbruk. Har du belegg for dine påstander? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 EØS avtalen kan bare gå å knulle seg selv.. ... at man skal komme ut av den forpuulte avtalen?!?!?! er så dritt lei av disse politikerne som sutter kuuk 24/7 helvette heller!!! Det var da voldsom ordbruk. Har du belegg for dine påstander? jeg mener at vi må følge sånne teite regler bare fordi vi skal få lov å handle med andre land... også må vi ha en regel hvor at mopeden skal gå i 45km/t HVA FAEN!?!?! Jeg svarer for han. Han får ikke kjøre mopeden fortere enn 45 km/t. Noe som forøvrig har fint lite med EØS å gjøre. Utover det så er prisen for å ikke være med i EØS så pass stor at vi ikke har råd til å slutte å handle med stort sett hele Europa. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tja, ut av EØS resulter jo kun med at man ødelegger norsk økonomi som betyr at man vil ruinere levesettet vårt... EU1 er Norges klart største handelspartner, rundt 70 prosent av vareimporten og 80 prosent av eksporten med varer i alt2 skjer med land i dette området. I 20063 importerte vi varer fra EU til en verdi av 284,4 milliarder kroner og eksporterte for 639,2 milliarder kroner. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Synes vi personlig burde gå hele veien å bli med i EU. Vi er praktisk talt med i EU allerede, bare at vi ikke får lov til å delta på valg over feks. lover. Vi ville også tjent rått på all fisken vår og vi kunne sagt good bye til "norsk protektorisme"(når det gjelder jorbruk da). Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tja, ut av EØS resulter jo kun med at man ødelegger norsk økonomi som betyr at man vil ruinere levesettet vårt... EU1 er Norges klart største handelspartner, rundt 70 prosent av vareimporten og 80 prosent av eksporten med varer i alt2 skjer med land i dette området. I 20063 importerte vi varer fra EU til en verdi av 284,4 milliarder kroner og eksporterte for 639,2 milliarder kroner. Ja, Sveits er helt ødelegt. EU vil forsatt ha interesse av å handle med Norge og vil inngå handelsavtaler med Norge. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) EØS-avtalen er en sammarbeidsavtale. EØS-avtalen rår over den norske handelsavtalen med EFTA fra 1973, men om vi hadde avsluttet EØS-avtalen hadde handelsavtalen med EFTA blitt gjeldende igjen. At man er motstander av norsk handel om man er motstander av EØS-avtalen er ren løgn! SP er flinke til å markere sine standpunkt mot EU og avtaler med EU. At SP får så liten oppsluttning er synd, for det er ikke noe de fortjener. Endret 17. mai 2011 av AHP3475 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 jeg mener at vi må følge sånne teite regler bare fordi vi skal få lov å handle med andre land... også må vi ha en regel hvor at mopeden skal gå i 45km/t HVA FAEN!?!?! Jeg mistenker at du ikke har stemmerett uansett, mopeden vil neppe få gå fortere om vi går ut av eøs, dette er fordi 16-åringer er umodne og veldig uoppmerksomme, samt er ubrukelige på risikovurdering (Dette gjelder generelt sett, finnes alltid unntak). 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Argumentet MOT EØS er at man kan enten melde seg inn i EU eller at man heller baserer seg på bilaterale avtaler. Sveits benytter seg av sistnevnte alternativ. Ved å melde seg inn i EU betyr det slutten på store deler av norsk jordbruk (positivt). Det betyr også at vi tar del i alle de direktivene som EU sender ut (noe vi gjør allerede), men i en mer konkret form. Det jeg vil frem til er at vannscootere blir sannsynligvis blir lovlig (positivt). I tillegg vil vi har en liten del, men fremdeles en del, makt når det kommer til EU. Kontra situasjonen som den er nå, hvor vi egentlig sitter på gjerdet og ikke har noe makt. DLD er et eksempel på dette. EØS er i mine øyene en utrolig dårlig mellomting. Det og enten bli medlem av EU eller å bryte helt, og satse på nevnte avtaler, er begge bedre alternativer enn EØS. Moped er nasjonale regler, og har ingenting med EØS å gjøre. Har du fått bor eller noe sånt? Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 jeg mener at vi må følge sånne teite regler bare fordi vi skal få lov å handle med andre land... også må vi ha en regel hvor at mopeden skal gå i 45km/t HVA FAEN!?!?! Jeg mistenker at du ikke har stemmerett uansett, mopeden vil neppe få gå fortere om vi går ut av eøs, dette er fordi 16-åringer er umodne og veldig uoppmerksomme, samt er ubrukelige på risikovurdering (Dette gjelder generelt sett, finnes alltid unntak). det med at 16- åringer ikke er modne nok til å kjøre moped som går fortere enn 45 km/t er bare piss spørr du meg... lett motorsykkel?!? selv om du får mere opplæring osv. så vil jeg si at de ikke har noe mere "kjøre" vett en alle andre 16-åringer. kjenner mange med lett mortorsykkel som rett og slett ikke burde hatt lappen på noe av delene.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 jeg mener at vi må følge sånne teite regler bare fordi vi skal få lov å handle med andre land... også må vi ha en regel hvor at mopeden skal gå i 45km/t HVA FAEN!?!?! Jeg mistenker at du ikke har stemmerett uansett, mopeden vil neppe få gå fortere om vi går ut av eøs, dette er fordi 16-åringer er umodne og veldig uoppmerksomme, samt er ubrukelige på risikovurdering (Dette gjelder generelt sett, finnes alltid unntak). det med at 16- åringer ikke er modne nok til å kjøre moped som går fortere enn 45 km/t er bare piss spørr du meg... lett motorsykkel?!? selv om du får mere opplæring osv. så vil jeg si at de ikke har noe mere "kjøre" vett en alle andre 16-åringer. kjenner mange med lett mortorsykkel som rett og slett ikke burde hatt lappen på noe av delene.. Tenk om du selv innså at det du her skriver bare er en bekreftelse på det jeg skrev. Lenke til kommentar
Maciato Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 jeg mener at vi må følge sånne teite regler bare fordi vi skal få lov å handle med andre land... også må vi ha en regel hvor at mopeden skal gå i 45km/t HVA FAEN!?!?! Jeg mistenker at du ikke har stemmerett uansett, mopeden vil neppe få gå fortere om vi går ut av eøs, dette er fordi 16-åringer er umodne og veldig uoppmerksomme, samt er ubrukelige på risikovurdering (Dette gjelder generelt sett, finnes alltid unntak). det med at 16- åringer ikke er modne nok til å kjøre moped som går fortere enn 45 km/t er bare piss spørr du meg... lett motorsykkel?!? selv om du får mere opplæring osv. så vil jeg si at de ikke har noe mere "kjøre" vett en alle andre 16-åringer. kjenner mange med lett mortorsykkel som rett og slett ikke burde hatt lappen på noe av delene.. Tenk om du selv innså at det du her skriver bare er en bekreftelse på det jeg skrev. hva mener du ? Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Argumentet MOT EØS er at man kan enten melde seg inn i EU eller at man heller baserer seg på bilaterale avtaler. Sveits benytter seg av sistnevnte alternativ. Ved å melde seg inn i EU betyr det slutten på store deler av norsk jordbruk (positivt). Det betyr også at vi tar del i alle de direktivene som EU sender ut (noe vi gjør allerede), men i en mer konkret form. Det jeg vil frem til er at vannscootere blir sannsynligvis blir lovlig (positivt). I tillegg vil vi har en liten del, men fremdeles en del, makt når det kommer til EU. Kontra situasjonen som den er nå, hvor vi egentlig sitter på gjerdet og ikke har noe makt. DLD er et eksempel på dette. EØS er i mine øyene en utrolig dårlig mellomting. Det og enten bli medlem av EU eller å bryte helt, og satse på nevnte avtaler, er begge bedre alternativer enn EØS. Moped er nasjonale regler, og har ingenting med EØS å gjøre. Har du fått bor eller noe sånt? Jeg kan ikke se hvorfor det er så positivt å sende norske bønder på NAV. Norge blir rammet av 8% av det som EU-stater i dag må vedta. At vannscootere blir lovlig har vel ingenting og si da de som har og bruker vannscooter aldri blir straffet for det uansett. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Tja, ut av EØS resulter jo kun med at man ødelegger norsk økonomi som betyr at man vil ruinere levesettet vårt... EU1 er Norges klart største handelspartner, rundt 70 prosent av vareimporten og 80 prosent av eksporten med varer i alt2 skjer med land i dette området. I 20063 importerte vi varer fra EU til en verdi av 284,4 milliarder kroner og eksporterte for 639,2 milliarder kroner. Ja, Sveits er helt ødelegt. EU vil forsatt ha interesse av å handle med Norge og vil inngå handelsavtaler med Norge. Det finnes dog ingen garanti at man kan forhandle seg frem til en like "gunstig" avtale, lik dagens EØS. Dette er og forblir en ønsketenkning fordi man vil ha måtte forhandle seg frem til en og en ting om gangen via et langt større offentlig byråkrati, samt at det ikke er noen garanti for å få gjennomslag. Sveits må uansett godkjenne lover og regler fra EU for å sikre seg handelsavtalene de trenger, noe som vi allerede gjør via EØS, samt at EU ikke lengre ønsker å oppretholde slike avtaler om man skal tro EUs utenrikssjef, Herman Van Rompuy, og president i EU-kommisjonen.. For de av dere som sikter til EFTA avtalen så kan det jo nevnes at Norge, Island, Sveits og Lichtenstein er de eneste som holder liv i denne avtalen. Det tok Sveits 10 år å forhandle for å få over 120 forskjellige avtaler med et EU som den gangen hadde bare 15 medlemmer. Hvor lang tid vil da en norsk avtalerunde med 27 EU-land ta? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg kan ikke se hvorfor det er så positivt å sende norske bønder på NAV. Troller du? Eller er du bare kverulant? Norge blir rammet av 8% av det som EU-stater i dag må vedta. Kilde! At vannscootere blir lovlig har vel ingenting og si da de som har og bruker vannscooter aldri blir straffet for det uansett. Jo de blir straffet for det. Og det var bare et eksempel for å fremheve et poeng... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå