TBJ Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Jeg skal vise film på en skole i morgen der de har en projektor av typen Toshiba TLP-X2500. Jeg har koblet den opp mot en PC (via den blå typen skjermkabel) og bruker Windows Media Player til å kjøre en del VOB filer. Problemet er at jeg ikke får fylt ut hele lerretet med bilde. Dessverre er projektoren festet fast i taket, så jeg får ikke flyttet den lengre bakover. Ei heller får jeg flyttet lerretet. Det ser ut som projektoren fyller ut hele lerretet, men jeg får ikke PC bilde helt ut. Selve PC bilde er mindre enn det projektoren viser. Se bilde: Jeg kjenner dessverre for lite til den projektoren, men uansett hva jeg gjør så blir ikke bilde større. Kjør 1024 x 768 oppløsning både på PC og projektor (testet andre oppløsinger også uten hell). Jeg fant en knapp som zoom'et opp bilde, men selve bilde ble ikke større. Kun opp-zoom'et og mye ble borte på sidene og oppe/nede. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg føler meg relativt blank her. Endret 16. mai 2011 av TBJ Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Flytt prosjektoren lengre bak i rommet. Skru løs fra taket, og flytt. Eneste tipset jeg kan gi deg, iallfall. Endret 16. mai 2011 av Diskutant Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 HELT umulig. Den er festet til en laaang stang høyt oppe i taket. Det ser ut som jeg må leve med det. Heldigvis er det "kun for unger" som kanskje ikke er så nøye med sånt ;-) Gratulerer med dagen i dag ! 17. mai 2011 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå