Gå til innhold

Hvilken gaming mus og headset?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting er egentlig "best" for gaming, siden mus er veldig smak og behag-område. Noen liker å gripe musa med hele håndflata, andre liker å holde den med fingertuppene og så videre...

Det er mulig å anbefale deg mus basert på hvordan du holder musa, men jeg kan ikke garantere deg at du vil finne noe som er "best" for gaming.

Personlig bruker jeg en Steelseries Xai, andre bruker G9x, Deathadder, Naga, R.A.T. 7...

Det finnes mange mus og mange måter å holde på.

En slager er jo selvfølgelig MX518, som mange pleier å få et greit resultat med.

Lenke til kommentar

Her finner du en liste på Overclock.net angående mus og hvordan de er i bruk:

Overall Mouse User Comparison Rating

Om du løfter mye på musa for å flytte på den (ofte med lav sensitivitet) er ikke Mamba særlig god siden sensoren har problemer med å bli løftet. Den er også trådløs og har noen problemer med batteriet visstnok.

Headset vet jeg lite om. Mitt Siberia V2 er kjent for å være et godt headset. for prisen

Det du skal holde deg unna er "Surround", USB og "gamer". Dette er gimmicker som vanligvis er der for å tjene penger etter det jeg har forstått.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det er også fra hvilken spill du foretrekker. Men jeg spiller for det meste, går fra WoW (når jeg kjeder meg DRIT MYE! har ikke egen acc btw), SC2 (fast), CoD MW2 (fast), Black Ops (litt), og venter på BF3.

Og masse mer som jeg ekperimenterer med.

Men, jeg bruker da følgende:

Headset- Creative Tactic3D Sigma. Denne anbefaler jeg virkelig! Den har en 360 graders lyd (som i det minste jeg, og mange andre synes er bedre enn 7.1 i f.eks skytespill som CoD, du hører hvor skudd kommer fra osv.) Pluss, at om du spiller SC eller WoW, så har de masse soundtracks, og lyden fra soundtrackene blir bare helt fantastiske! Bassen er også knallbra, så om du vil høre på musikk eller se på film så er følelsen unik.

Mus- Razer Naga, denne har mange knapper. Så klart trenger du ikke å bruke knappene! Men til sc og wow trenger jeg da masse av knapper. Den er også helt perfekt til cod, grunnen fordi den er lett, VELDIG kjapp og har bra aksellerasjon (den er kåret til verdens raskeste mus for tiden). Du kan så klart velge hastighet selv. Jeg har selv svære hender, og brukte en stor Logitech Optical Gaming mouse før, er ikke sikker på modellnavn osv, men den het det. Jeg var komfortabel med den, men den var litt tung. Razer Naga er kanskje liten, men MYE mere komfortabel selv om størrelsen.

Som nevnt over, så går utstyr selv ut ifra personlige erfaringer, men jeg, og mange andre (mine venner og flere over nett reviews) synes dette er veldig bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...