Toalettet Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 hey! Har jo pcen min med p8ph67 PRO. og denne ssd'en: OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC Og min HDD er Samsung SpinPoint F3 1TB 7200rpm. Så jeg lurer på hvordan jeg legger operativsystem på den og gjør slik at videoredigering går fort? Hvor skal jeg koble til min ssd? og hvor skal jeg koble til hdd? hva er greia med 2 sata 6 Gps? og sata 3.0 gps? kan noen vær så snill å forklare!? Takk for svar! (har ikke bootet opp pcen min enna) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hei. Bruk medfølgende SATA-kabler fra hovedkortet til SSDen og harddisken. Ingen av disse bruker SATA 6GBPS, så det er ett fett hvor de blir plassert. Når du installerer windows finner du en disk på 55 GB og en på nihundreognoe, installer på 55GB-disken. Windows og hovedkortet fikser alt dette for deg automatisk, så ikke bekymre deg Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Så 3gbps kabel da? Takk for svar:) har hørt det er stress å finne ssden i bios. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Prøv først, så spør du om hjelp etterpå. Det er veldig vanskelig å gjøre noe feil når du bygger datamaskin i dag. Prøv først, så spør du om hjelp etterpå. Det er veldig vanskelig å gjøre noe feil når du bygger datamaskin i dag. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 . Nå leste jeg at jeg kunne koble min ssd til 6gbps kontakten. Og hva med hdd'en ? Til 3gbps eller den andre gråe(6gbps)? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ett fett egentlig, men koble SSDen til 6GBPS og HDD + DVD til 3GBPS-portene. Da har du et greit system på ting Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Okey! ssd på 6gbps (grå) og dvd + hdd på 3gbps (blå) Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Foresten; hvorfor bør jeg ikke koble hd og dvd til 6gbps? Høres bedre ut men.. Har ikke peiling jeg Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Foresten; hvorfor bør jeg ikke koble hd og dvd til 6gbps? Høres bedre ut men.. Har ikke peiling jeg De fleste dvd bruker 3.0gbps grensesnittet og vil ikke få noen bedre ytelse ved bruk av 6gbps. Hvis du har en SSD sammen med en HDD vil HDD hovedsaklig kun bli brukt til lagring av filer og du trenger ikke enorm ytelse her. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 okey. takk. okey. takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå