Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stiv, vond nakke og hodepine de siste to dagene

Fiske

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har slitt med stiv og vond nakke de siste to dagene og det virker som at det bare blir verre. Nå sitter jeg på jobb med hodepine og det verker virkelig i skuldrene og nakken min.

Natt til i dag når jeg skulle sove så følte jeg at jeg ikke fikk til å slappe av og det kjentes ut som at jeg spente musklene i nakken selv om jeg var veldig obs på hvordan hodet mitt hvilte mot puten. Jeg vil helst at det her ikke skal eskalere slik at jeg ender opp med dårlig nakke og skuldre. Noen råd? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Massasje og triggerpunkter kan jo være effektive. Det samme er riktig satt akupunktur.

Jeg pleier å bruke en kombinasjon av spesielle varme- og kuldekremer som setter musklene i aktivitet. Pleier å gjøre underverker i løpet et par behandlinger.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Akupunktur er symptombehandling som ikke har beviselig effekt.

I såfall er jeg fantastisk god på placebo, for smertene blir borte momentant. Spesielt i kombinasjon med øreakupunktur. Bare min praktiske erfaring, så ta det for hva du vil.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har slitt med stiv og vond nakke de siste to dagene og det virker som at det bare blir verre. Nå sitter jeg på jobb med hodepine og det verker virkelig i skuldrene og nakken min.

Natt til i dag når jeg skulle sove så følte jeg at jeg ikke fikk til å slappe av og det kjentes ut som at jeg spente musklene i nakken selv om jeg var veldig obs på hvordan hodet mitt hvilte mot puten. Jeg vil helst at det her ikke skal eskalere slik at jeg ender opp med dårlig nakke og skuldre. Noen råd? :)

Hadde samme problemet for et halvt års tid siden. Jeg gikk til fastlegen og fikk henvisning til fysioterapeut. Var vel der tre ganger tror jeg, og har ikke hatt problemer etter det.

På egenhånd kan du prøve litt lett trening med påfølgende tøyeøvelser. Varmekrem får også i gang blodsirkulasjonen og løser opp. Synes dette funker langt bedre enn betennelsesdempende gel o.l.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...