avtrekkeren Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Dragon Age 2 har 82/100 på Metacritic basert på 45 anmeldelser, og 43/100 basert på 1258 brukeranmeldelser. Er verden med sitt snitt ut av 1258 anmeldelser feil, eller er det Gamespot, IGN, Gametrailers etc etc som dummer seg ut? Tja.. vanskelig.. not. Med tanke på at Dragon Age 2 ble utsatt for tidenes svertekampanje og halvparten (ikke en vitenskapelig observasjon) av brukeranmeldelsene gir det 0 eller 1 (som er fullstendig på jordet), er det vel rimelig åpenbart at det i alle fall ikke er bruker-scoren som er "rett". Nå er det faktisk sånn for min del at jeg personlig ville gitt DA2 høyden 5/10 - jeg synes rett og slett at det var en liten skandale at man klarte å gi det makkverket såpass høye scores - hadde det vært et random spill med navn "Powerful Quest of Awesomness" så hadde det nok havnet rundt midt på treet ja. En hel presseverden ble lurt av "Dragon Age" og "2". Men det er selvsagt min mening LA Noire? Pre-ordra på Elkjøp for 399,- inkl frakt - gjør meg opp en mening selv, det virker veldig interessant, og det var ikke noe i Gamer.no-anmeldelsen som fikk meg til å kansellere det - tvert om For min del kunne man bare kutte karakterer helt, og bare liste opp pluss og minus. Savner i alle fall en tydelig oversikt mot slutten av reviewen slik det f.eks. gjøres på akam og andre sider. Lenke til kommentar
Populært innlegg Wrathmont Skrevet 17. mai 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Ingen som ser en trend her? Hver gang det kommer et overhypet konsollekslusivt spill ut går samtlige "store spillsider" amok med terningene og gir det full pott. Spol noen år fremover når majoriteten av fanboysa har fått igjen dybdesynet (eller er opptatt av neste hype) så ser vi som regel at metacritic sine "fasitkarakterer" er helt på jordet (gta 4 - 98%, uncharted 2 - 96 %, seriøst...) Gamer som derimot ikke er så amatørmessige at de lar seg blende av høye produksjonsverdier vurderer spillet uavhengig av juggelet rundt. Noen ganger treffer de min oppfatning, andre ganger ikke. Heldigvis er jeg i stand til å danne meg en mening uten å trenge en haug med vilkårlige tall for backe den opp. Like heldig er jeg visst, som er rik nok til å ha begge konsollene samt en spillpc, slik at jeg slipper å bli bitt av den håpløse fansyken endel her lider av (men du verden så underholdende det er å se på fra litt avstand). LA Noire, tja for min del trur jeg det blir litt som RDR at jeg henger meg litt for fort opp i slike realistiske spill sine begrensninger og "regler" og mister dermed litt av den viktige innlevelsen. Spillet er sikkert bra og kommer nok til å testes etterhvert uansett hva gamer og andre måtte mene. Endret 17. mai 2011 av Wrathmont 11 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Er det bare jeg som aldri har skjønt helt hva som er det store med L.A. Noire? Ja, det er Rockstar (etterhvert, men de tok jo bare over hele greia og overstyrte de første utviklerne totalt), men alt Rockstar tar i trenger ikke bli til gull. Selve spillet høres for meg ganske kjedelig ut, og at kampene "er tungt skriptet" liker jeg ikke noe særlig. Jeg vil ha demo før jeg prøver dette. 2 Lenke til kommentar
Sesseth Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Er det bare jeg som aldri har skjønt helt hva som er det store med L.A. Noire? Ja, det er Rockstar (etterhvert, men de tok jo bare over hele greia og overstyrte de første utviklerne totalt), men alt Rockstar tar i trenger ikke bli til gull. Selve spillet høres for meg ganske kjedelig ut, og at kampene "er tungt skriptet" liker jeg ikke noe særlig. Jeg vil ha demo før jeg prøver dette. Takk! Personlig har jeg aldri likt Rockstar og synes ikke de fortjener den plassen de har fått i spillindustrien. Etter å ha sett utallige gameplayvideoer har jeg konkludert med at dette IKKE er et spill for meg, men jeg lot meg falle for fristelsen. Jeg ble likevel positivt overrasket. Noe imponerte stort mens mye skuffet stort. Endret 17. mai 2011 av Sesseth Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Ansiktene ser jo bra ut, men holder det for en helt spill? Ikke for meg. Grafikk er bra, men jeg vil ha gameplay. LA Noire ser rett og slett for kjedelig ut for meg. Og jeg ser mange sammenligner det med Mafia. Det er nok en sjanse for at en del vil bli skuffet. Endret 17. mai 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Synes det er morsomt når Gamer.no gjør en anmeldelse og folk går bananas Skal nok ha LA Noire tenker jeg, men det er rett og slett fordi jeg vil få presentert en god historie. Og der vet jeg de leverer, så. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Fy faen, så kjedelig dette spille ser ut... akkuratt samma dritten som GTA. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Groven har restorert mitt håp i mankind. Forøvrig pleier Eurogamer sine reviews å være ganske solide. De har vel egne avdelinger for RPG, sportsspill, FPS osv. L.A. Noire fikk 8 der og IGN gav det 8.5, så McGroven er kanskje ikke så uvitende og dum som mange her mener? Lesersummen ligger dessuten på 7.8 hos IGN, uten at det er noe å gå etter. Anyway, generellt sett er det jo ingen overraskelse at spill som dette scorer høyt hos diverse anmeldere. Såvidt jeg vet har ingen GTA-spill fått under 9/10 (correct me if I'm wrong), og GTA IV fikk jo en rekke 10/10'ere, selv om det etter min mening _absolutt ikke_ et 10/10 spill. Etter min mening begynner folk å bli lei av slike open world spill med lite eller dårlige historie og veldig repeterende gameplay, noe anmeldelsen hos IGN beskriver. Lastly, synes det er litt merkelig at 360-versjonen av Noire ligger på henholdsvis 94% og 92% hos GameRankings og Metacritic mens PS3-versjonen er på 91% hos begge når flere har gått ut og sagt at PS3-versjonen er teknisk bedre. Kommer nok til å gå til innkjøp av en av versjonene, heller mest mot PS3-versjonen, men kommer til å vente til det blir billigere. Endret 17. mai 2011 av Shifty 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 På Metacritic så har spillet 91 av 100 fra 23 anmeldere så langt. Tror vi er lite å "frykte".... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Takk for at du oppklarte det Larzen, denne anmelderen med selvstendige meninger ga meg jaggu litt gåsehud i mine "ikke-hellige" soner i en liten periode. 4 Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Nå skal eg ikke utale meg om LA Noire får xboxen har krasjet dagen før spillet kom TYPISK! Men den dagen Gamer "Øystein" ga Uncharted 2 en 7er da begynnte eg å lure! Det spillet var jo helt fantastisk og det synes jo resten av verden og. Dere sier at 7 er en god karakter ja eg kan godt være med på den, men så ser eg dere gir spill som uten tvil er mye dårligere på alle måter 7, da fårstår eg ikke det lenger! Eg begynner å lure om dere gjør det bevisst som en slags PR kampanje skape overskrifter, og diskusjon. 1 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Herregud, utrolig at dere får plass til artikkelen med all den reklamen... 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Nå skal eg ikke utale meg om LA Noire får xboxen har krasjet dagen før spillet kom TYPISK! Min kræsjet dagen etter at Mass Effect kom. Det var hakket verre. En ting jeg reagerer på er at så godt som alle forhørene har en forhåndsbestemt slutt. Dvs du kan ikke si feil og la den skyldige gå eller noe sånt. Selv om du bare trykker tilfeldig vil du likevel fullføre spillet. Hva er poenget da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Spol noen år fremover når majoriteten av fanboysa har fått igjen dybdesynet (eller er opptatt av neste hype) så ser vi som regel at metacritic sine "fasitkarakterer" er helt på jordet (gta 4 - 98%, uncharted 2 - 96 %, seriøst...) Hadde jeg ikke fått Uncharted 2 og GTA4 i julegaver så hadde jeg nok vært skuffa over å ha brent så mye penger på de. GTA4 er jeg vel egentlig skuffa over at jeg skaffet meg i det hele tatt pga alle tullegreiene man måtte igjennom for å få spilt det på PC. Ikke kjørte spillet spesielt glatt heller. Endret 17. mai 2011 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Spol noen år fremover når majoriteten av fanboysa har fått igjen dybdesynet (eller er opptatt av neste hype) så ser vi som regel at metacritic sine "fasitkarakterer" er helt på jordet (gta 4 - 98%, uncharted 2 - 96 %, seriøst...) Hadde jeg ikke fått Uncharted 2 og GTA4 i julegaver så hadde jeg nok vært skuffa over å ha brent så mye penger på de. GTA4 er jeg vel egentlig skuffa over at jeg skaffet meg i det hele tatt pga alle tullegreiene man måtte igjennom for å få spilt det på PC. Ikke kjørte spillet spesielt glatt heller. De la til Social Club på PC og det fløt ikke bra nok på PCen din, ergo er GTAIV et dårlig spill? Endret 17. mai 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Gvandreassen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Stormwolf, jeg er enig med deg. Takk gud at det er noen stabile folk på denne siden. Jeg venter med å høre hva Groven har å si. inb4: Groven: Øhhh, ehmm. Vel det er sånn derre objektiv greie da og det er min mening også, jeg jobber for gamer.no og vi veit mer enn dere. PS: Velkommen til Gamer.no Skitne, korrupte forumet i Norge Så hvis noen gir et realistisk bilde av et spill, så er de med en gang arrogante og "vet mer enn dere"? Jeg kommer til å kjøpe og spille igjennom L.A. Noire uansett jeg, selv om Groven gav 7/10 i det som var en realistisk og fin anmeldelse. Forresten, sjekk språket ditt når du skriver. You sir, are a fanboy! Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Hehe. Alltid god underholdning når et storslagent spill får en karakter som ikke er fullt så storslagen. Føler ikke det er vits å diskutere mer egentlig, som flere påpeker er det idiotisk å forvente at en spillanmelder skal "justere" karakteren etter det "alle andre" mener. En spillanmelders oppgave er utelukkende å spille et spill, gjøre seg opp en mening om spillet og skrive en så velbegrunnet og underholdende tekst som mulig hvor han/hun forklarer hva som er bra og mindre bra vedkommende spill. Sekundet anmeldere slutter å være helt ærlige blir anmeldelsene ubrukelige. Og uansett hvor flink en anmelder skulle være er en anmeldelse aldri mer enn uttrykk for en enkeltpersons subjektive syn, og dette er utelukkende basert på preferanse og den mystiske saken som ofte er delt som baken. (Noe som egentlig sier seg selv) Det stemmer nok helt sikkert det du sier Dr. Peedee, mange av Gamer sine journalister er nok vanskeligere å tilfredstille enn mannen i gata. Men det er akkurat det som gjør at deres anmeldelser har kredibilitet og en viss nyttverdi, utover det rent subjektive. Vil vi virkelig ha anmeldere som gir 10/10 til hver utgave av Call of Duty fordi det er "heftig lulz, zxplosion n' stuff"? Spillanmeldere er som de fleste vet kritikere, de lever av å ikke blir fornøyd like lett som alle andre. TIl slutt vil jeg bare si at jeg leste gjennom Øystein Fureviks anmeldelse av Uncharted 2 nå, og jeg må si meg helt enig. Da artikkelen først ble publisert husker jeg at jeg ble overrasket over den "lave" karakteren, men når jeg faktisk fikk kloa i spillet selv helte jeg mye mer mot nynorskkunstneren Øystein sin oppfatning enn resten av verdens. 7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 De la til Social Club på PC og det fløt ikke bra nok på PCen din, ergo er GTAIV et dårlig spill? Et spill kan være dårlig om det ikke er brukt tid på spillets ytelse, og diverse plagsomme programtillegg er også uheldig (ikke 100% fan av Steam feks). Når det er sagt mistenker jeg nok at min PC ikke var god nok på den tiden (noe jeg ikke helt husker), men selv etter jeg oppgraderte PC ble jeg aldri helt imponert av GTA4, selv om jeg likte GTA3-spillene veldig godt. Forøvrig så siterte du et innlegg der jeg skrev at jeg var skuffa, kanskje tildels fordi spillet hadde fått såpass høye karakterer. Det trenger ikke bety at spillet er dårlig, men for meg gir det selvfølgelig mistanke om at spillet var en smule overvurdert. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 hvor lang tid tok det å spille gjennom? Lenke til kommentar
BebiVegeta Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Gamer.no, takk for at dere sletter mine poster.... Velkommen til Gamer.no Skitne, korrupte forumet i Norge som sletter dine poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå