notalive Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hei! Da er det på tide å kjøpe en ny pc, da min bærbare Acer Aspire 7735ZG ikke tilfredstiller mine krav lengre. Bruksområde: - CAD: Med Solidworks som programvare - Spill: Farming Simulator 2011, Bad Company 2, Splinter Cell så snart det kommer ut, Øvrige spill som kan spilles over 3 skjermer. Alt på ultra high med 120 FPS er ikke nødvendig. - Generelt: Vel, opera/firefox, µtorrent, msn, mediaspillere, gjerne alt samtidig. Mine krav: - Lydløs, det er aktuelt å kjøpe en erstatning for stock-kjøleren til CPU-en dersom det er nødvendig for lavere støy og eller temperatur på prosessoren - SSD for operativsystem samt tyngre programmer, tenker å bruke harddiskene jeg har inntil videre for lagring av musikk/film - Jeg ønsker for så vidt en pc som er rask og kraftig og som duger til "alt", men ønsker samtidig mest kraft for pengene. - Ønsker et stilrent kabinett, gjerne med støvfilter og gode kjøleegenskaper. Her er liste av noe av det jeg har sett blitt anbefalt, men føler likevel at assistanse er nødvendig: Operativsystem: Windows 7 Home premium (er vel godt nok, vel?) Kabinett: Hovedkort: Prosessor: Intel Core i5 2500K Harddisk: OCZ Vertex 2 120GB 2.5-tommer Ram: Skjermkort: Spenningsforsyning: Chieftec Nitro Series 750W Skjermer: Mus, tastatur, dvd-brenner/spiller, harddisker for lagring har jeg alt, det tenker jeg å bruke fra min gamle stasjonære pc. Noen spørsmål: - Er det behov for 2 skjermkort til mine krav? - Hvor mye ram trenger jeg? - Anbefales det HDMI-tilkoblinger mellom skjermer og skjermkort, eller er DVI godt nok? Til slutt er vel et viktig krav, pris. Vel, jeg ønsker en sterk, rask og stille pc, men ønsker likevel ikke å betale i dyre dommer for ting jeg ikke trenger. Det er vanskelig å gi en konkret pris, men mellom 10 000 og 15 000 kroner, så kan vi bruke det som et utgangspunkt. På forhånd takker jeg for svar og håper jeg ikke har glemt noe vesentlig. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Fractal R3 som kabinett (stilrent og litt isolert) 8GB DDR3 RAM 2x LED 24" skjermer (DVI holder i massevis som kontakt men kjekt å kjøpe skjermer som også har HDMI) Z68 HK (Asus Pro) Nvidia GTX560ti eller bedre Pass på å få 64bit OS da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå