Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 (Lucent Cell Pipe) og BitTorrent

Anbefalte innlegg

Har et lite problem...

Bruker BitTorrent til å laste ned filer. Det går greit. Men når jeg f.eks. vil surfe senere, er det helt umulig. Timeout! Løsningen har blitt å koble fra strømmen på modemet (Lucent Cell Pipe, Tele2 ADSL) i 30 sek. Når modemet kobles til igjen kan jeg surfe (bruke nettet) uten problemer. Jeg kan hele tiden laste ned via ftp o.l., men det er ikke mulig å surfe eller sjekke epost etter at jeg har brukt BitTorrent. Kan BitTorrent "fylle" protokollen(e) i modemet slik at det ikke fungerer igjen før en restart?

Blir en "smule" irritert... Kan dette skylles en produksjonsfeil?

Jeg har ikke så mye peiling på dette, så vennligst prøv å forstå hva jeg mener.

På forhånd takk. :)

-sorryMAC-

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Gammel post men.. Kan likegodt fortsette på denne isteden for å oprette en ny. :dontgetit:

Nesten samme problem her med Lucent CELLpipe (CELL-20A-BX-TN). Men er ikke noe bestemt mønster det låser seg i. Skjer som oftest hvis jeg laster ned mye (P2P, web, ftp, whatever). Men ikke alltid. Kan også låse seg når linja er så og si ubrukt. Får da ikke pinga gatewayen engang.

Sendte mail til Tele2 og fikk høre at det var en del stabilitetsproblemer med disse modemene. Ble anbefalt å laste ned ny firmware på hjemmesidene til Lucent. Eneste problemet er at det ser ut som om firmwaren ikke ligger tilgjengelig på nett. :(

Istedenfor å ta strømmen til modemet logger jeg meg inn på det via telnet og restarter det der.

Noen som tilfeldigvis vet om et sted firmwaren kan lastes ned? Eller et vidunder-triks for å unngå det hele? :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sorry for å bringe tilbake en veldig gammel post, men siden problemet er såpass likt, tenkte jeg at det er bedre å poste her :p

Jeg sitter fortsatt med en CellPipe fra Lucent med SN (cell-20a-bx-tn), har hatt denne i en del år nå.

Har hatt nettverksproblemer i en god stund nå, men har alltid trodd at det var min (cra**y) SMC ruter, men nå tror jeg kanskje at det er modemet.

Jeg så det var en "Console" tilkobling bak på den, så jeg gikk til innkjøp av en serial kabel. Kun for å oppdage at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre med denne :p

Står i tråden at en firmware oppdatering skulle kanskje hjelpe. Jeg har lastet ned det jeg tror er riktig firmware for modemet mitt.

Så, er det noen som kan hinte til hvordan man bruker console. Jeg vet jo sånn ca. tanken da, med å bruke cmd -> telnet. Men finnes det noe mer brukervennlig alternativ? Gjerne noe med en GUI. :p

*edit*

Greit, å finne en telnet klient var kanskje ikke så vanskelig, men hvordan finner jeg ut IP/Host til modemet da? :p

Tusen takk på forhånd! ^^

Endret av MaxP2P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...