Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 stemmer det at man kan ha automat våpen der? muligens registrert som jaktvåpen? Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Lovene varierer fra stat til stat, men det er i hvert fall mange stater hvor det er kurant å eie automatvåpen. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 spørs hvilken stat. Men i de mest liberale statene sånn sett så går det ann. Husker jeg leste boken "Consent to Kill" av Vince Flynn, der så man hvor lett det var å få tak i forskjellige våpen i "våpen staten"(tror det var south virginia eller South Carolina. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Så lenge man er ustraffet kan alle i USA over 18/21 år anskaffe seg våpen, men er foskjellig fra stat til stat hvilke våpen, og er varierende å vanskelig/lett det er å få kjøpt. Bare noen få stater har man lov til å "spontankjøpe" våpen, men mange har tre til tretti dagers ventetid fra kjøp til utlevering. Automatvåpen er vel ikke mulig å kjøpe, men man kan kjøpe automat-"hammer" som man kan sette inn å gjør våpenet automat, for jeg tror de fleste reflene hvertfal som M16, har bare "Burst" og ikke "auto" på sin "fire selection lever". Men jeg er ikke 100% sikker på dette. Men i Nevada kan man eie bazooka vet jeg (må ha et kurs, og bakgrunnsjekk først) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Men i Nevada kan man eie bazooka vet jeg (må ha et kurs, og bakgrunnsjekk først) Er det rart det skjer mye dritt i USA....hva i all verden skal privatpersoner med en bazooka? 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Til å selv kunne bestemme hva man vil eie. Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Men i Nevada kan man eie bazooka vet jeg (må ha et kurs, og bakgrunnsjekk først) Er det rart det skjer mye dritt i USA....hva i all verden skal privatpersoner med en bazooka? Beskytte gressplenen. Hva ellers? 3 Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Vel, det er grenser for frihet, da en CIA-rapport viste at Al Quaida kjøpte våpen i USA og smuglet dem UT av landet og inn i afganistan fordi det var billige og lette å få tak i i USA, så sier det egentlig alt Men i Nevada kan man eie bazooka vet jeg (må ha et kurs, og bakgrunnsjekk først) Er det rart det skjer mye dritt i USA....hva i all verden skal privatpersoner med en bazooka? Beskytte gressplenen. Hva ellers? Min far spøkte med at det var fordi man skal jakte ned romvesenene fra area 51 når de rømmer, (min far er amerikaner) 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Mesteparten av problemene i Mexico med all narkovolden stammer i fra USA, med tanke på markedet samt alle våpnene som smugles fra USA til Mexico. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 This http://www.youtube.com/watch?v=NelBNtNm8l0 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Mesteparten av problemene i Mexico med all narkovolden stammer i fra USA, med tanke på markedet samt alle våpnene som smugles fra USA til Mexico. Noe som også er Mexicos og de mellom-amerikanske landenes klage mot USA om den saken. I tillegg til at USA har eksportert kriminelle ungdommer i tusentall til disse landene pga utvisning ved kriminelle handlinger. Snakk om bumerang-effekt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå