Gå til innhold

hvordan er våpenlovene i USA?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spørs hvilken stat. Men i de mest liberale statene sånn sett så går det ann. Husker jeg leste boken "Consent to Kill" av Vince Flynn, der så man hvor lett det var å få tak i forskjellige våpen i "våpen staten"(tror det var south virginia eller South Carolina.

Lenke til kommentar

Så lenge man er ustraffet kan alle i USA over 18/21 år anskaffe seg våpen, men er foskjellig fra stat til stat hvilke våpen, og er varierende å vanskelig/lett det er å få kjøpt. Bare noen få stater har man lov til å "spontankjøpe" våpen, men mange har tre til tretti dagers ventetid fra kjøp til utlevering.

Automatvåpen er vel ikke mulig å kjøpe, men man kan kjøpe automat-"hammer" som man kan sette inn å gjør våpenet automat, for jeg tror de fleste reflene hvertfal som M16, har bare "Burst" og ikke "auto" på sin "fire selection lever". Men jeg er ikke 100% sikker på dette.

Men i Nevada kan man eie bazooka vet jeg ;) (må ha et kurs, og bakgrunnsjekk først)

Lenke til kommentar

Vel, det er grenser for frihet, da en CIA-rapport viste at Al Quaida kjøpte våpen i USA og smuglet dem UT av landet og inn i afganistan fordi det var billige og lette å få tak i i USA, så sier det egentlig alt ;)

Men i Nevada kan man eie bazooka vet jeg ;) (må ha et kurs, og bakgrunnsjekk først)

Er det rart det skjer mye dritt i USA....hva i all verden skal privatpersoner med en bazooka?

Beskytte gressplenen. Hva ellers?

Min far spøkte med at det var fordi man skal jakte ned romvesenene fra area 51 når de rømmer, (min far er amerikaner) ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mesteparten av problemene i Mexico med all narkovolden stammer i fra USA, med tanke på markedet samt alle våpnene som smugles fra USA til Mexico.

Noe som også er Mexicos og de mellom-amerikanske landenes klage mot USA om den saken. I tillegg til at USA har eksportert kriminelle ungdommer i tusentall til disse landene pga utvisning ved kriminelle handlinger. Snakk om bumerang-effekt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...