James Bond Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hallå. Jeg vil først bare si at jeg har mye erfaring innen Dedicated server til Source o.s.v. Jeg drev for 2 år tilbake siden mye med scripting og mods, og syntes det var veldig gøy. Men jeg har ett problem, jeg får satt opp Dedicated Server, men den havner i "LAN" lista på CSS, PVKII o.l Jeg hadde en annen PC den gang. Jeg hadde "ZOMBIEMOD TEST" serveren oppe å gikk (Vet ikke om noen av dere husker den, men det var den mest populære zombiemod serveren på CSS den gang, var alltid smekkfull av spillere) Poenget er at, jeg solgte den PCen for å få ekstra penger til å kjøpe ny. Dvs hovedkort har nå 2 Porter for Ethernet tilkobling. Den gang var det bare 1. Lurer litt på om det har noe med dette å gjøre. Som dere sikkert skjønner kan jeg ikke så mye om Internet og Rutere, Gateway, IP adresser osv (Vi har også byttet nett siden den gang, vi hadde vel NextGenTel, mens nå har vi fibernett fra Lyse 40/40). Lurer litt på om det også har noe med dette å gjøre. For før på den gamle PCen og gamle bredbåndet, var det så enkelt som Start Server, og den poppa opp i Lista på CSS og det var ikke noe mer enn det. Mens nå så har jeg store problemer med å finne ut hvor feilen ligger. Har gått inn på ruteren og åpna porter og alt jeg kan gjøre tror jeg. Men likevel så havner serveren i "LAN", enda jeg har valgt "Internet" på SDCS. Jeg forstår ikke. Men jeg tror kanskje det har noe med om man har en Static IP adresse eller Dynamisk. Jeg har lagt te litt bilder så dere kan se hva jeg har som jeg sliter med for tiden Så ja, nytt "Bredbånd" betyr ny ruter fra leverandøren. Men jeg hadde faktisk for litt siden da jeg testa, 2 Spillere på serveren min som joina. Enda serveren la seg i lista under LAN, mens vennene mine på Steam, de kom ikke inn da de prøvde å connecte IPen. Hva er feil? Jeg mener det må ha noe med IP adressa å gjøre Static eller Dynamisk. Problemet er da jeg prøvde Static, fikk jeg ikke opp noe internet + at jeg har ikke helt kunnskapen og sikkerhetsfølelsen til ossen man gjør det. -Så hadde vært fint med noe hjelp! Takk på forhånd Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Det du må gjøre er å sette Server PCen i static IP mode, i adresserommet som Routeren ville gitt ut med dhcp, men ekskludere den IPen fra address rangen DHCP serveren i routeren din gir ut. F.esk. hjemme har jeg 2 maskiner. De har statisk IP 192.168.1.2 og 192.168.1.3, satt på PCene via network connections på kontrollpanelet. Hvis du i tillegg setter router's interne adresse som default gateway og finner ut hvilke dns servere ISPen din bruker, så skal du få internett. Routeren min har jeg konfigurert til dhcp, men at adresserommet den skal dele ut skal starte fra 192.168.1.10 og oppover for at det ikke skal krasje med maskiner med statisk IP hos meg. Her ser du eksempel på hvordan router er konfigurert hos meg: NB kan se anderledes ut hos deg. Dette er viktig å gjøre fordi det neste du må gjøre er å konfigurere routeren din til å sende all trafikk som kommer inn på port X (og Y i noen tilfeller, avhengig av spill/program) til å gå til en spesifikk IP adresse. Dette kalles NAT - Network address Translation eller port forwarding. Hvis du ikke setter statisk IP addresse på Server PCen din, kan du ikke være 100% sikker på at den har samme IP hver gang den startes opp, og da blir det krøll I bunn og grunn forteller du routeren din at all trafikk som kommer inn til den, som vil inn på port X, skal gå rett til PC med ip "192.168.1.x" hvor X er ip adressen du satte statisk, på din servermaskin. Dette må gjøres inne på interfacen på routeren din. Her ser du ett screenshot av hvordan det ser ut hos meg. Der har jeg rotet all trafikk som kommer inn på port 21 og 22 til 192.168.1.3 som er "serveren" i mitt nettverk. Igjen, det er ikke sikkert din interface ser lik ut. edit: du må selvsagt vite hvilke porter spillet du skal sette opp for trenger Endret 16. mai 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå