Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hei! Jeg skal på et tivoli i kveld og inngangsbillettene koster 130 for voksne og 50 for barn (6-15 år,t husk legitimasjon). Jer er 14 og skal ha barnebillett, men greia er at jeg ser mye eldre ut. Har hørt at jeg ser ut som 17! Jeg har verken pass eller legitimasjon. Jeg får ikke leg. før jeg blir 15. Jeg er redd for at de ikke tror på meg og at jeg må betale voksenbillett. dette har skjedd før med ei venninne av meg! Hun skulle på bussen og betale barnebillett men bussjåføren nektet før han så leg, men det hadde hun ikke med. Hun hadde ikke råd til voksenbillett heller,så hun kom ikke på bussen. Er det noe jeg kan bruke (papirer osv) som kan bevise at jeg bare er 14? Hjelp! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Alle over 12år kan få pass. Beste legitimasjon du kan få. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 For å få pass må du ha med deg fødselsattest og en person over 25 år som kan legitimere seg for å attestere at du er du. Så er det bare å troppe opp på nærmeste politi-/lensmannskontor og betale rundt 500kr. Passet kommer i posten innen to uker. Har de lite å gjøre så går det raskere. Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Hmm, takk for svar. Men jeg skal dit i kveld og om 2 uker er det ikke her lenger Ingenting jeg kan gjøre i dag? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Det er ingen som gir deg legitimasjon på dagen. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Slet med samme problem før, ganske irriterende. Men tror ikke det er pålagt for 14 år gamle jenter å ha på seg leg, så hvis du sier du er 14 år så skal de egentlig ikke kunne si noe. Regner med at du skal gå med andre, og hvis de er like gamle som deg kan du bare si at du er like gamle som de osv... Skulle det oppstå noe trøbbel ber du om å snakke med sjefen eller noe. Vil ikke anbefalt å ta med pass uansett hvis du hadde hatt, mister du dette kan du havne i store problemer. Du kan evnt prøve med noe busskort,skolebevis osv.... Men som sagt, ikke gi deg med at du er under 15! Lykke til! Går sikkert bra Så får du ha det kjekt Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Nei, skjønner det. Går det an å ta med fødselattest da? Selv om det ikke går an å bevise at det er min fødselsattest... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hmm, takk for svar. Men jeg skal dit i kveld og om 2 uker er det ikke her lenger Ingenting jeg kan gjøre i dag? Hva med skole leg.? Det kan du vel få på dagen? Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Jo, det kan jeg sikkert, men det er jo ikke skole i dag! Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Slet med samme problem før, ganske irriterende. Men tror ikke det er pålagt for 14 år gamle jenter å ha på seg leg, så hvis du sier du er 14 år så skal de egentlig ikke kunne si noe. Regner med at du skal gå med andre, og hvis de er like gamle som deg kan du bare si at du er like gamle som de osv... Skulle det oppstå noe trøbbel ber du om å snakke med sjefen eller noe. Vil ikke anbefalt å ta med pass uansett hvis du hadde hatt, mister du dette kan du havne i store problemer. Du kan evnt prøve med noe busskort,skolebevis osv.... Men som sagt, ikke gi deg med at du er under 15! Lykke til! Går sikkert bra Så får du ha det kjekt Skal gå med ei venninne, ja Skal få hun til å kjøpe billett for meg, for hun har leg. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Vel, kan jo stikke innom Posten og skaffe Postens ID-kort. Hjelper ikke stort idag, men kan være kjekt for fremtiden. Eller skaffe deg et Visa Electron-kort, så slipper man kontanter Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Hva er postens ID-kort? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Ta med fødselsattesten din. Det er svært få som har andre sin fødselsattest Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Okei, takk! Skal se om jeg finner den! Tusen takk for svar,alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå