chris292 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 I går kveld var jeg og en kamerat ute å kjørte på mopedene våre. vi kjørte forbi en minibank jeg tenkte jeg skulle stoppe der for å se hvor mye penger jeg hadde på kortet mitt. idet jeg skal putte kortet mitt inn kommenterer jeg at luken man putter kortet inn i var sprekt og vurderte om jeg skulle putte kortet inn der. men jeg tenkte jo at det sikkert ikke er noe problem. når jeg var ferdig å sjekke saldoen og skulle ha kortet ut igjen så satt kortet seg fast i den sprekken og det gikk ikke ann å få tak i kortet, så maskinen slukte kortet. Jeg ble litt agressiv siden dette er 3 gang det skjer på de få årene jeg har hatt bankkort. og derfor gir jeg maskinen et lite slag, og så faller hele dekselet av. Og dette gjør meg enda mer sint så jeg plukker opp dekselet og bare kaster det inn til minibanken og så kjører jeg og kameraten min hjem. Idag fikk jeg en telefon fra banken om saken, og at det blir politiandmedt og at de har film av at jeg kommer med mopeden og ødelegger banken uten grunn, og så putter jeg inn kortet og det blir slukt. jeg prøver å si til han fyren fra banken at det var ikke sånn det skjedde og prøvde å forklare det. men da bare sa han at det var ikke vits å nekte for de hadde det på film og den ville bli brukt som bevis. han sa også at kortet mitt ville bli beholdt og jeg ville ikke få det igjen. når han var ferdig å snake prøvde jeg å si noe men da begynte han bare å le og jeg fikk ikke sagt noe jeg så bare la på telefonen. Så det jeg lurer på er om jeg kan få dette på rulletbladet ? dunke borti en ødelagt minibank slik at et plastikdeksel faller av.. og slik som han fyren fra banken oppførte seg mot meg var jo sinnsykt barnslig av han. jeg prøvde å ringe han opp igjen men fikk ikke noe svar og kom til et sentralbord til banken. og han ga meg heller ikke noe navn. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 De anmelder deg for å få dekket skadeverket av forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet kjører regress mot deg og du må betale for skaden du gjorde på minibanken. Om du får flekk på rullebladet aner jeg ikke. Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Hvis jeg må betale så er jo det idiotisk, jeg ga minibanken et lite lett slag siden jeg ble irritert. og så faller det plastikdekselet som er over minibanken av. tror ikke det fikk noen skader eller noe heller. og det som jeg synes er mest irriterende er måten jeg ble behandlet av han fra banken som ringte meg. At han anklager meg for å ha kommet og rivd av dekselet og knust det og så prøvd å bruke minibanken etterpå. det var jo ikke sånn det skjedde, hvis de har film av det så burde de jo kunne se det. og at han heller ikke sa navnet sitt og bare lo av meg når jeg prøvde å snakke gjør meg enda mer forbanna. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 De har film av det, du vet hva som har skjedd. Dersom du bli kalt inn til avhør, forklarer du bare situasjonen slik du opplevde den. Så blir det opp til politiet å avgjøre saken. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 godt dem har videobevis da så kan du bevise din uskyld Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Det er jo det som er problemet at jeg ikke er helt uskyldig, fordi det dekselet falt jo av når jeg slo borti minibanken. skulle ønske jeg spilte inn den telefonsamtalen med han fra banken, hvis jeg hadde spilt den av for politiet hadde det sikkert vært nok til å ikke bli anmeldt, men nå blir det jo bare ord mot ord. og jeg har jo ikke noe bevis på alt det dritet han sa i telefonsamtalen og at han gjorde narr av meg og lo jeg skakk ihjel. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Ja, at en var bittelitt slem mot deg på telefonen er helt sikkert nok til å henlegge en sak om hærverk. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Du skulle ikke ha slått sund dekselet, fordi det er jo herverk. Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 har lest litt rundt og funnet artikler hvor en ungdom har ødelagt anleggsmaskiner til millioner av kroner og alt han måtte gjøre var litt samfunnstjeneste. har også lest om folk som har ødelagt biler og ting som koster alt fra 5000-20000 og ikke fått bot eller noe. så jeg håper at et lite plastdeksel som sikkert var ødelagt fra før av siden det falt ned så lett ikke koster all verdens hvis jeg må erstatte det. men har et spørsmål, han bankfyren sa de skulle anmelde dette til politiet. vil jeg få et brev eller noe hjem da som sier at saken er blitt anmeldt? og må jeg innblande mine foresatte i dette siden jeg er 17 år ? og vet noen om politiet prioriterer slike småsaker som dette eller blir småsaker som dette ofte henlagt ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 En i de kan være å anmelde han telefon fyren for trakassering som et mottiltak. All logikk tilsier at et slikt deksel ikke skal ramle av ved bare et enkelt dask. jeg undres også på hvorfor ikke banke vet at minibanken allerede er skadet før du bruker kortet. Det er jo også grunnen til at du blir såpass hissig som du blir Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Sa de virkelig at det ville bli politianmeldt? Høres strengt ut. Hadde en kompis som hadde stått og sparket til en utevegg da han var 18. En lampe falt ned og klarte å knuse. Han fikk innkalling til Konfliktrådet og ble "dømt" til 30 timers samfunnstraff. Ingen erstatning. Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Jepp han sa klart å tydelig at det ville bli politianmeldt og at filmen ville brukes som bevismateriel. Men må foreldrene mine blandes inn i dette hvis det blir en sak av det? tror ikke at noen av de vil bli så begestreit for det. men skjønner ikke vitsen med å politiandmelde et plastik deksel som løsna av et lite slag, det er jo bare å putte det på igjen. og koster det ikke penger å politiandmelde noe også ? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 I og med at du er under 18 år vil nok foreldrene dine få vite om det. "Barn" under 18 år kan vanligvis ikke settes i gjeld, men kan måtte betale et erstaningskrav på inntil kr 5000 + en evt. bot for hærverk. Foreldrene dine kan bli holdt økonomisk ansvarlig. Men merk; tror jeg. Koster ellers ingenting å politianmelde. 1 Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 (endret) Da jeg rappa en sjokolade og ble tatt for det, sa hun dama i butikken at jeg skulle bli anmeldt for det og få en svær bot i posten. Hun var dritsur, seriøst, jeg trur aldri jeg har møtt noen så sure før!! Hun sa også at jeg aldri skulle vise meg igjen i den butikken Men jeg hørte aldri noe fra politiet. LITT annerledes med en sjokolade og en minibank da... men det kan hende at han bankfyren bare skremmer deg litt bare. Så det MÅ ikke være så ille som du tror. Hun dama som ferska meg tok jo helt av... Du kunne nok ha styrt deg og heller bare ringt banken og sagt at kortet ditt var slukt... Jeg syns det var unødvendig å slå til minibanken.. Men var minibanken ødelagt fra før, så har jo banken litt ansvar der, og det burde jo bli tatt hensyn til... Endret 17. mai 2011 av lillepy Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Det er det jeg begynner å tro nå.. at han bare prøvde å skremme meg med politianmeldelse og greier. Har snakket med litt folk på skolen og lærerer idag og fortalt historen, og alle synes at det høres litt merkelig ut at han jeg snakka med ikke sa navnet sitt og at han var såpass usæriøs som å begynne å le og ikke la meg forklare meg. Og jeg kan jo si meg enig at jeg ikke burde slått til minibanken, men når man blir litt irritert på en ting så er det jo ofte at man gir det et lett slag som man vet at gjenstanden tåler for å få ut litt frustrasjon. Men jeg tror ikke det plastikdekselet gikk i stykker eller fikk noe skader, så det er jo bare å sette det på igjen, så ser egentlig ikke vitsen med å bruke tid på å politianmelde det. jeg har ikke blitt kontaktet av banken eller politiet ennå så satser på det beste. og hvis jeg ikke blir kontaktet iløpet av uka så bare legger jeg det på hylla og glemmer hele driten. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 har lest litt rundt og funnet artikler hvor en ungdom har ødelagt anleggsmaskiner til millioner av kroner og alt han måtte gjøre var litt samfunnstjeneste. har også lest om folk som har ødelagt biler og ting som koster alt fra 5000-20000 og ikke fått bot eller noe. ... Artiklene sier sjelden noe om erstatningssaken som går parallellt. Straffen er bare straff for overtredelsen av straffebud. Erstatning for ødeleggelser kommer i tillegg. 1 Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Skjønner, men har ikke hørt noe fra banken eller politiet ennå. så jeg har igrunn lagt hele driten bak meg og prøver å glemme hele greia. men en ting har jeg lært av dette da. hvis jeg synes minibanken ser litt ødelagt ut(sånn som denne gjorde) så skal jeg ikke putte kortet inn der. Og jeg skal heller aldri bruke denne minibanken igjen, ALDRI! Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 (endret) Har du vurdert muligheten for at han du snakka med på telefonen var en kompis som bare kødda med deg, sånn siden de verken nevnte navn, og at fyren satt og lo? Endret 22. mai 2011 av Latterkongen Lenke til kommentar
chris292 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2011 Tviler på det, fordi den dagen han ringte så var det bare meg og han kameraten min som var med meg som viste om dette, og han er ikke sånn som gidder å kødde med det. og stemmen fra han fyren var heller ikke en stemme jeg kjente igjen, og jeg prøvde jo å ringe han opp igjen seinere men kom til et sentralbord med sånn datastemme so sa press 1 for det og det og 2 for det og det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå