NeEeO Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 hei, vi skal ha om kåseri på skolen. kåseriet skal være på 1-3 sider..derfor trenger jeg ideer om tema, og hva jeg skal skrive. Kom med flere ideer Tusen takk Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Skriv om mannen med 2 rompehull. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Skriv om noe du syns er gøy! Det blir umulig/veldig vanskelig å skrive morsomt om noe du ikke syns er morsomt. Finn noe dagligdags du kan "se på skråblikk med" som de så alt for ofte sier. Et aktuelt tema er jo 17. mai, her bør det være en god del ting man kan ta fatt i. Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Du kan skrive om det fantastiske landet Norge og alle de fantastiske tingene vi har gjort for verden. (Lett tema og skrive om, har gjort det selv.) Eller så kan du ta noe mer seriøst som likestilling. Kåseri kan skrives om det meste. Det er en nordmann som er kjent for å skrive kåserier, filme de og legge det på Youtube. Jeg husker desverre ikke hva han heter siden jeg er allergisk mot nynorsk.. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Du kan skrive om det fantastiske landet Norge og alle de fantastiske tingene vi har gjort for verden. (Lett tema og skrive om, har gjort det selv.) Eller så kan du ta noe mer seriøst som likestilling. Kåseri kan skrives om det meste. Det er en nordmann som er kjent for å skrive kåserier, filme de og legge det på Youtube. Jeg husker desverre ikke hva han heter siden jeg er allergisk mot nynorsk.. LOOL, men liksom den ideeen om å skrive om 17.mai var bra, men jeg kommer virkelig ikke på noe mer enn 17.mai , ideer til hva jebg kan skrive om innen for 17.mai? Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) monarkiet, hor tåpelig/fin feiringen er, barn som spiser is og drikker brus, russ som drikker seg dritings for å så gå på eksamen dagen etterpå, skrive om de flotte togene, barnas dag som går ut på feiring og glede når det er en dag som skal feire en nasjon som er bygget opp av blod og krig. finnes masse du kan ha om, kåseri skal jo også være ironisk så det er mange muligheter her Endret 17. mai 2011 av SubHuman Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 LOOL Det er ett veldig latterlig tema ja, men det er enkelt å skrive mye om det... har ikke noen andre ideer for øyeblikket så du får bare ha lykke til Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 monarkiet, hor tåpelig/fin feiringen er, barn som spiser is og drikker brus, russ som drikker seg dritings for å så gå på eksamen dagen etterpå, skrive om de flotte togene, barnas dag når det er en dag som skal feire en nasjon. finnes masse du kan ha om, kåseri skal jo også være ironisk så det er mange muligheter her Haha, skal bruke det der ja Er det noen osm har flere tips? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) greit men jeg har funnet no mer nå, men jeg trenger FLERE innspill..Vi skal skrive 1-3 håndskrevendene sider. skl leses opp og jobbes med imorra , vi får karakter..må gjøre det bra. Endret 18. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Å skrive kåseri om noe du ikke har interesse rundt/om, eller et tema der du ikke engang er interessert i å diskutere, blir et veldig dårlig kåseri. Du må huske at du skal underholde, og om du ikke engang er engasjert er det umulig å underholde. Personen nevnt tidligere i tråden er sikkert Are Kalvø, men hans kåseri er ikke hva du typisk ville ha levert på skolen, siden han ofte bruker tunge virkemiddel, som de aller fleste amatører vi feile med. Det viktigste med kåseri (i mine øyne) er å få det til å flyte naturlig, og ikke virke påpresset, som du kan ende opp med her (Om du skulle velge et tema andre velger for deg). Du er mest aktiv i Web-Design delen, så hvorfor ikke bare skrive om hvor dårlig VG er og hvor fantastisk dagbladet er. Slenger du på litt ironi, kan moralen i kåserier ditt være at begge er dritt. Ikke veit jeg, bare velg noe du bryr deg om. Kjartan Fløgstad har skrevet en del gode kåseri som det er verdt å ta en titt på. Det flotte med kåseri er at det er ingenting i veien med å skryte uherdig mye av seg selv, så man kan f.eks si at "Hadde jeg vært designleder for VG, så hadde siden vært optimalisert bedre enn romskipet Discovery", alle vet dette er tull. Men det kan likevel være morsomt Endret 18. mai 2011 av Neppe Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 (endret) Å skrive kåseri om noe du ikke har interesse rundt/om, eller et tema der du ikke engang er interessert i å diskutere, blir et veldig dårlig kåseri. Du må huske at du skal underholde, og om du ikke engang er engasjert er det umulig å underholde. Personen nevnt tidligere i tråden er sikkert Are Kalvø, men hans kåseri er ikke hva du typisk ville ha levert på skolen, siden han ofte bruker tunge virkemiddel, som de aller fleste amatører vi feile med. Det viktigste med kåseri (i mine øyne) er å få det til å flyte naturlig, og ikke virke påpresset, som du kan ende opp med her (Om du skulle velge et tema andre velger for deg). Du er mest aktiv i Web-Design delen, så hvorfor ikke bare skrive om hvor dårlig VG er og hvor fantastisk dagbladet er. Slenger du på litt ironi, kan moralen i kåserier ditt være at begge er dritt. Ikke veit jeg, bare velg noe du bryr deg om. Kjartan Fløgstad har skrevet en del gode kåseri som det er verdt å ta en titt på. Det flotte med kåseri er at det er ingenting i veien med å skryte uherdig mye av seg selv, så man kan f.eks si at "Hadde jeg vært designleder for VG, så hadde siden vært optimalisert bedre enn romskipet Discovery", alle vet dette er tull. Men det kan likevel være morsomt hei Blir litt flaut å skrive om det , når jeg er den eneste som liker å drive med data. derfor vil jeg heller ta 17.mai , nei det var ikke et dårlig emne det jeg fant en del, ble spennendene..men nå trenger jeg litt mer stoff Har du no tips kanskje? jeg har skrevet opp noen notater, lettere sagt stikkord: stengte butikker Tog Is og brus Pølser Russ = eksamen Invitasjoner postkasse Dress og bunad- Barn russekort Leie inn svensker i korps. Tannlege 18.mai Takk for respons Har du noen flere tips? Endret 18. mai 2011 av Noreply Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Som sagt, det var ikke ment som at du "må skrive det", mer ment som skriv noe du engasjerer deg i. Om det er mye du synes er både bra og dårlig med 17. mai så er jo det et flott tema. Det er aldri noe flaut med kåseri, siden det er subjektive meninger. Så frem til at du ikke er flau over dine egne meninger Jeg er nok dessverre som mange andre veldig likegyldig til 17. mai. Men kanskje det er et tema i seg selv? Finnes vel utelandskestatsborgere som er mer engasjert enn meg 17. mai. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Joda, men jeg ble liksom litt intressert da jeg så 17.mai som en mulighet. Derfor valgte jeg 17.mai, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte med innledningen, har skrevet innledning: 17 mai er ikke en vanlig dag, men en helt spessiell feiring her i Norge. Folk er glade og går med dress og bunad, der går de rundt å roper “Gratulerer med dagen !“ til hver eneste person de møter, pokker tenker du, Har jeg bursdag? Er det en bra innledning? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Kan være en kurant innledning det. Burde kanskje være litt lengre. Husk at kåseri er ment for å være muntlig. Du må tenke over hvordan du vil fortelle dette til noen, og ikke hvordan du vil at det skal leses (Innen rimelighetens grenser). For å illustrere hva jeg mener. 17 mai er ikke en vanlig dag, men en helt spesiell dag her i Norge. Folk er glade, og de går med dress og bunad, de går rundt å roper “Gratulerer med dagen !“ til hver eneste person de møter. Du står der å tenker, "pokker, har jeg bursdag?" Vet ikke hvilket nivå du går i, men det du sier i innledningen kan oppfattes til å ikke gi mening. Du sier de roper "Gratulerer med dagen" til hver eneste person, så hvorfor sier du at det akkurat er "jeg" som har bursdag? Om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Kan være en kurant innledning det. Burde kanskje være litt lengre. Husk at kåseri er ment for å være muntlig. Du må tenke over hvordan du vil fortelle dette til noen, og ikke hvordan du vil at det skal leses (Innen rimelighetens grenser). For å illustrere hva jeg mener. 17 mai er ikke en vanlig dag, men en helt spesiell dag her i Norge. Folk er glade, og de går med dress og bunad, de går rundt å roper “Gratulerer med dagen !“ til hver eneste person de møter. Du står der å tenker, "pokker, har jeg bursdag?" Vet ikke hvilket nivå du går i, men det du sier i innledningen kan oppfattes til å ikke gi mening. Du sier de roper "Gratulerer med dagen" til hver eneste person, så hvorfor sier du at det akkurat er "jeg" som har bursdag? Om du skjønner hva jeg mener. Hahha, dne innledningen ble virkelig dårlig , har gjort den bedre : 17 mai er ikke en vanlig dag, men en helt spessiell feiring her i Norge. ., folk skeier for mye ut på denne dagen. Ja. Det er gøy når alle er stivpyntet midt på dagen, mens de mister is og pølser på de pene klærne. Full panikk oppstår, ikke nok med det folk kaster i seg pølser og andre usunnheter som gale. Butikkene er stengte for å unngå krimminelle gjenger og vandaler. Ang roper gratulerer med dagen, hvordan skal setningen bli? jeg forstår ikke helt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Noen lærere har en tendens til å være pirkete, mye fordi de ikke har ditt hodet. Det er enkelt for deg å se hva du mener, men vanskelig for andre. "der går de rundt å roper “Gratulerer med dagen !“ til hver eneste person de møter". Her høres det ut som dette er noe DU har observert, ikke vært midt i. Det vil si, at du har sett at andre har blitt fortalt "Gratulerer med dagen!", men du har ikke sagt noe om at de har sagt det til deg. Med andre ord blir det merkelig å tenke "har jeg bursdag?", siden du observerte dette bli sagt til andre, er det ikke mer logisk å da tenke "Har alle disse bursdag?". Jeg er en amøbe til å forklare meg rundt slike ting. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Oja men hva kan jeg heller skrive da? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Det blir opp til deg å finne ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå