Gå til innhold

Lydkort til Qpad 1339


Anbefalte innlegg

Hey! Kjøpte meg et Qpad 1339 for en stund tilbake.

Nå tenker jeg å kjøpe meg et lydkort til headsettet.

Qpad 1339 er et stereo headset så jeg har sett litt på

"ASUS Xonar Essence STX" som er et stereo kort.

 

Jeg har lite peiling på lydkort og bruker nå "kortet" som fulgte

med Asus Rampage II Extreme HK. Jeg så VG brukte Essence STX

kortet i sin omtale av Qpad 1339 og sa det var helt fantastisk...

Har også sett litt på "ASUS Xonar D2X" som er et 7.1 kort, vet ikke

om det spiller noen rolle når jeg har stereo headsett?

 

Hadde satt pris på om noen hadde komt med anbefalinger på kort

som passer til headsettet! Takker :)

Endret av f0und
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan er litt i samme båt som deg! Leter etter det grommeste lydkortet for å spille musikk på dette headsettet.

 

Har selv et Creative Titanium Fatal1ty som er anbefalt med tanke på å spille spill, og dette er helt fint til musikk også.

 

Ser at Asus Essence kortet som regel blir testet opp mot Creative Titanium HD kortet. Har lest flere tester, men resultatene slår begge veier.

 

Skulle fryktelig gjerne ha funnet DET kortet som virkelig kunne få headsettet til å yte sitt fulleste potensial.

 

Slik jeg forstår det så er det vel Asus sin forsterkerdel som er den store styrken til dette kortet vs Creative Titanium HD, men jer er ingen stor connaiseur.

 

Ser også frem mot innspill fra noen som virkelig kan HiFi :)

Lenke til kommentar

Når man skal bruke headsett spiller det ingen rolle hvor mange kanaler lydkortet har ut, derfor ville jeg varmt anbefalt ASUS Xonar Essence STX, da det visstnok skal ha en utrolig god head-amp og generelt god kvalitet.

Når det gjelder gaming, så er Asus sine kort minst like gode som Creative sine, ihvertfall etter min erfaring.

Anbefaler å leste litt tester av de forskjellige lyd-kortene, Guru3D har mange gode reviews ;)

Som et alternativ kan du jo vurdere µdac2, jeg vet ikke helt hvordan dette blir i forhold til de interne lydkortene, men den har jo fordelen av at du kan ta den med deg rundt og bruke på feks. laptopper. µdac2 har fått mye god omtale, blant annet på Head-Fi der den er omtalt som en gud i sin prisklasse :p Ta også en titt på testen fra HW.

Lenke til kommentar

tittet på den testen, og den var jo interressant. Likte godt Dac-konseptet, men ser ut som om det kan bli litt knotet med tanke på tilkobling av microfon.

 

I tillegg så ser jeg at q1339 opererer med 32 ohm så slik sett så skulle de være ganske lettdrevne.

 

Skal sies at jeg nok aldri kommer til å kjøpe et creative-kort igjen, for maken til møkk på driver-siden skal du lete lenge etter. Det har ikke vært en stabil driver for mine kort på lange tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...