yngve0 Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Valget falt på nylig en LG Optimus 2X etter sammenligning av spesifikasjoner, konsultering av forhandler og generell googling. Dessverre google jeg ikke godt nok; hvis jeg hadde googlet strengen "Optimus 2X freeze", "Optimus 2X reboot" og lignende hadde jeg nok valgt en annen mobil. Telefonen fryser og tar omstart til stadighet; gjerne midt i samtaler. Gjenopprett fabrikkinstillinger hjelper dessverre ikke. Telefonen ble kjøpt som bedriftskunde, og da gjelder dessverre ikke samme reglene som for privatkunder. Erfaringene med LG er begredelige så langt. 1) LG påstår at det er under 1 av 100 solgte telefoner som er meldt med feil. Ikke vet jeg hva som er statistikk grunnlaget, men jeg tviler på om alle som melder feil på Optimus 2X til support er med i statistikkgrunnlaget. 2) I og med at LG påstår at det kun er et få antall telefoner som har feil, og at de har identifisert feilen, burde det være uproblematisk å kalle disse telefonene tilbake i bytte med friske telefoner for å skape mindre støy. Av en uforståelig grunn vil ikke LG dette, man kan spekulere i om LG selv tror at feilstatistikken inneholder sorte hull? 3) LG mener at det ikke er noe vits å sende telefonen inn til reperasjon, da de mener at feilen ligger i softwaren. Da de heller ikke kan si noe om når software-oppgradering slippes ut, eksisterer det pr i dag ingen løsning eller konkret løsningtidspunkt på de problemene som kundene sliter med. Med andre ord; Telefonen min er i dag ubrukelig på ubestemt tid!!! 4) LG meldte 19. april til danske nettstedet mobilsiden.dk at "Opdateringen er på nuværende tidspunkt ved at blive sendt ud i samarbejde med vores distributører." 13. mai melder LG at de ikke har noe klar dato for når fiksen er tilgjengelig for brukerne, til trodd for at de for 4 uker siden påstod oppdateringen allerede var sendt ut!!! 5) Kjøpere blir (naturlig nok) ikke informert om problemene på telefonen når de søker kjøpshjelp, dette til tross for at man handler hos forhandler som bør ha mer enn middels kompetanse på telefonen og omfanget av problemene har vært kjent for LG og i fagmiljøet siden midten av mars med en lang tråd på blant annet forumet til xda-developers. 6) LG henviser til forhandler og forhandler henviser til LG. 7) LG support gir forskjellig og motstridende informasjon. Tidligere i forrige uke fikk jeg svar at de ikke kunne ta telefonene i innbytte, da problemet løses med programvareoppgradering (som ingen vet når kommer). I går, lørdag, fikk jeg beskjed fra LG telefonsupport at de tok telefoner med feil i innbytte, og jeg kunne bare henvende meg til forhandler for å ordne det. Jeg ba selvsagt om å få det skriftlig på e-post slik at jeg kunne forelegge det forhandler. Etter litt om og men og hum, skulle han sjekke det med en kollega og sende meg et skriftelig svar. Men jeg fikk ingenting. Jeg har stor forståelse for at ting kan gå galt under lanseringen av nye telefoner, og jeg har også stor tro på LG og dette produktet. Men jeg må innrømme at jeg sliter litt med troverdigheten til LG når jeg ser hvordan de håndterer denne saken her, stadig kommer med motstridende informasjon og bagateliserer omfanget av problemet. Yngve Endret 16. mai 2011 av yngve0 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Såhär skrev LG alldeles nyss på facebook: To all users of the LG Optimus 2X! As it is always important to keep your smarpthone updated, we're sharing with you that there will be a software update starting mid to end of May. This month's updates will include improved multimedia player support such as reinforced video format and music/video player functions as well as a more stabilized patch to prevent rebooting/freezing that are occurring for some users. LG is working hard to maximize user experience as always. Please check with your local LG service centers for when and how you can get these updates. Cheers! Sent from my LG-P990 using Tapatalk Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Jotakk, I hvilken Facebook-gruppe fant du den? Vi har hørt om den oppdateringen. Allerede i 19. april informerte LG mobilsiden.dk om at: Opdateringen er på nuværende tidspunkt ved at blive sendt ud i samarbejde med vores distributører. Det virker derfor litt underlig at de nå, 4 uker senere, ikke kan si noe mer eksakt om når softwaren blir sluppet. Så langt har jeg hørt forskjellige varianter av "om noen uker", "forhåpentligvis slutten av mai", ordlyden tyder på at dette er noe forbeholdent. Jeg må åpne telefonen 3-5 ganger om dagen, og er bekymret for at dekselet går i stykker før telefonen rekker å bli "gammel". Videre opplever jeg at knappe-lyset/skjermen forblir på når telefonen fryser. Hvis jeg ikke oppdager dette umiddelbart, risikerer jeg at selv en i utgangspunktet nyladet telefon blir tom for strøm. Alt i alt mener jeg at telefonen ikke fungerer tilfredsstillende slik den er i dag og jeg blir derfor frustrert når LG åpenbart at telefonen er funskjonsdyktig men har en mindre, ukristisk bug. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 det ligger også en offisiell uttalelse fra LG på phandroid.com Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Spania har fått 10c rom som skal fikse bugs, men ikke kommet til oss i Norge ennå. Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Spania har fått 10c rom som skal fikse bugs, men ikke kommet til oss i Norge ennå. Kan virke som tingene fortsatt ikke er helt under kontroll. http://www.mobilsiden.dk/nyheder/opdatering-til-lg-optimus-2x-udskudt-igen,lid.15776/ Lenke til kommentar
yngve0 Skrevet 22. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2011 Så blir det rettsak . . . http://www.mobilsiden.dk/nyheder/lg-sagsoges-for-problemer-med-optimus-2x,lid.16311/ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 På tide. De burde innføre kontraktet som gjør at LG og andre selskaper er pliktig til å holde seg oppdatert. Google burde gi alle selskaper 1 måned på seg fra de slipper nyeste versjon før selskapene SKAL ha sluppet sitt eller så må de slippe den som Google slipper. Mener å huske Google slapp 2.3 i Januar eller noe. Det er 7 måneder siden. Er for jævlig at de ikke klarer å bare gi det til oss med Optimus 2X. Kan vel ikke ta så lang tid å fikse noe. Det er jo det disse folkene driver med daglig. Nå har vi ventet i 5 måneder på at 2.3 skal komme. Vi må nok vente 1-3 måneder til og. Helt håpløs håndtering av LG og forsovet alle som ikke klarer å slippe det forbaskade 2.3 oppdateringa innen kort tid. Lenke til kommentar
probin Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 oppdaterte telefonen min forgje uke.. fortsatt alle drittproblemene som at den henger seg opp osv.. latterlig Lenke til kommentar
doraemon Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Melder meg på her. Mobilen min går nå i en endeløs loop når jeg starter den og den så begynner å reboote seg selv. Jippi. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Skuffet over at jeg lot meg kjøpe av lureriet til "den første dual core telefonen". Hadde garantert vært bedre å kjøpe Samsung Galaxy 2. De har ihvertfall lært av det de gjorde feil med den forrige. Lg lærer aldri.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. juli 2011 Del Skrevet 22. juli 2011 Jeg ble også skuffet da jeg for en ukes tid siden bestemte meg for å kjøpe 2X. Allerede etter en halvtime så slo den seg av, og utover dagen lot jeg like så være å sette på bakdekselet igjen. Jeg leste opp og ned hele nettet etter løsninger men fant noen kvasisvar som "oppdater" noe som selvfølgelig var det første jeg gjorde da jeg slo den på. Noe bevisst på problemene var jeg i forkant men selvfølgelig trodde jeg ikke at det skulle være så jævlig. Bestemte meg neste dag for å stikke på Elkjøp og bytte i en SE Xperia Arc. En mobil som fyller samtlige av mine krav, men som presterer en del dårligere på benchmarktester i forhold til X2. Men dog et bytte jeg ikke angrer på. Tror ikke LG har mye å gå på i en rettsak mtp. håndteringen av dette problemet. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg vurderte å kjøpe denne telefonen i dag, men dere har klart å stoppe den planen Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. juli 2011 Del Skrevet 23. juli 2011 Det er bra. Hold deg unna denne her. Lenke til kommentar
Oddybody Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Hehe. kjøpte den allikevel. Trnkte det bare er å.bruke angreretten ved internettkjøp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå