Arve28 Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Er på jakt etter et digitalkamara. Tenkte på Canon S50 men leser er bare negativt å lese om i akamera. Dårlig batterikapasitet, super elendig autofokus, minste blender F8 på manuell, dårlig objektiv osv. Så hva bør jeg velge. Hels et lite, men må ha litt manualle funksjoner som blender og lukker. Helst ville jeg hatt linse som tilsvarer 28 mm i 35format. Men dette har jo ikke Canon G3 heller. Så hvordan er G4 og G5 i forhold her? Canon Ixus 400 har vel ikke noe manuelle funksjoner? Er det andre merker jeg burde titte på. Har Canon Eos 100 fra før og kunne tenke med 10D, men får nøye meg med et kompaktkamera med manuelle funksjoner. Da hovedineressen ligger i videofilming. Håper dere har noen gode forslag til meg? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Batterikapasiteten og autofokusen er temmelig lik på Canon S50 og Ixus 400. Fokusen er ikke særlig bedre på Canon G3/G5, men på disse kameraene er batterikapasiteten svært bra. Det at minste blenderen er F8 er et generelt problem på de fleste digitale kompaktkameraer, og er ikke et problem for S50 alene. Ixus 400 har ingen manuelle funksjoner, bortsett fra en kronglete mulighet til å sette lang lukkertid om natten. Med dine behov vil et S45/S50 være å foretrekke. MLW Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Takker for veldig bra svar. Men hvordan vil for eksempel Sony P10 være i forhold? Eller Olympus sine kamera, Nicon osv. Vil jeg få et mer glede av et Canon G3/G5 kamera enn S50? Ved bedre lysstyrke? Er de manuelle instillingene på S50 og G3/G5 ganske like, eller er det store forskjeller? Tenker også på det vendbare LCD panelet som kan vris på om man skal ta bilder langt nede på bakken, slik at man slipper å legge seg ned. Ulempen er at det er litt større og mer å dra med seg. Hvordan er bildekvaliteten på disse? Om man skal beskjære og forstørre? Kan man bruke disse S50 og G5 som på Eos 100. Velger blender og lukkeren finner kameraet selv? Kan man bruke Speedelite 540 på S50 eller G3/G5? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg har nettop solgt mitt S50 grunnet overgang til G5, jeg var veldig fornøyd med kameraet. Jeg hadde med kameraet til Shetland og tok 180 bilder (med LCD skjerm på) på en 10 dagers tur uten at jeg måtte lade. Jeg har prøvd noen Nikon og Casio kameraer og jeg villa ikka ha bytta til noen av dem. Sony er uaktuelt grunnet idiotisk og dyrt minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå