Gå til innhold

Gothic 2: Dragon Hunter vs Paladin

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg og jeg startet å spille Gothic 2 nesten samtidig. Han valgte å gå veien om Milita for å bli Paladin. Jeg bestemte meg for å joine Mercenareies for å deretter bli Dragon Hunter.

Og nå siden vi begge har nådd våre mål har det seg slik at hans Paladin virker både farligere og har bedre armor enn min Dragon Hunter (vi har begge light armor). Og han tar Orc'er mye lettere enn meg pga hans Holy Arrow.

Så det jeg nå lurer på er om det i det hele tatt finnes noen fordel av å være Dragon Hunter i forhold til Paladin??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av de to må jeg si jeg foretrekker Paladin, mest fordi de har mer skills liksom. En mercenary har bare våpen skills (og kanskje forging) og det er lett å bli en helt super figther allerede i kapittel 1, rundt level 15 og opp - etter det føles mye av LP/Skills du velger litt bortkastet. Mercenaries får de beste våpen, men det er på en måte litt meningsløst når du allerede tar de tøffeste monsterne med f.eks Dragonslicer, et 2h våpen du finner i kapittel 1. På den andre siden har du mer LP til å bruke til andre ting som bow/crossbows, eller hunting skills hvis du vil teste dette.

Paladins er en fin blanding mellom mercenary og mage, der de både er like flinke til vanlig kamp som mercenaries, og også har et lite utvalg spells å leke med senere. Som paladin, når du har nådd målene (100+ str, 100% i 1h eller 2h feks) har du fremdeles stor bruk for mer LP da du kan begynne å bedre magi skillene dine - Mana koster dobbelt for paladiner, så ca 100 mana koster fort 7-8 levels med LP.

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...