Ayabara Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg bruker for tiden en Airport Express, men har tenkt å bytte den med en D-Link DIR-655 fordi jeg trenger LAN. I den forbindelse prøver jeg å finne ut hvem som stråler minst av disse. Airport Express oppgir en sendeeffekt på 15dBm, og lar meg sette at den skal sende med 10% effekt. iwconfig gir meg da en signalstyrke på -50dBm der Mac'en typisk står. DIR-655 oppgir en sendeeffekt på 15dBm +- 2dB, og lar meg sette sendeeffekten til Low. Ingen anelse om hva Low er (noen som vet?), men iwconfig gir -56dBm på samme teststed. Jeg er ikke veldig paranoid, men prøver å være sunt skeptisk til stråling. Hva synes dere om sånne nivåer? Begge gir mer enn gode nok forhold for meg, så jeg skulle egentlig ønske jeg kunne skru det ytterligere ned. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Sikker på at du skal ha det merket som har mest feil av alle / har flest googletreff på feil og flest forumsposter om feil ( sammen med 615?) Ha en strålende dag. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Helt sikker inntil videre, siden jeg har fått låne en som en kompis hadde til overs. Har nemlig lånt bort min gamle DIR-615 til en venninne... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Jeg anbefaler Netgear til trådløs router, har hatt mye rart av problemer med D-link og andre "billigmerker". Hvis du er bekymret for EM stråling så er et WIFI så SINNSYKT mye svakere enn en mikrobølgeovn, og den står man gjerne med nesintil at WIFI-stråling trenger du ikke å tenke mye på, men det er vel anbefalt og ikke plassere slik tett optil der man sover, eller på barnerom. Strålinge avtar betydelig jo lengre unna man er, så kjøp en sikker trådløs router og sett den opp i stua eller noe, så får du garantert ikke unger med 3 hoder (litt humor på slutten der!) -frank Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 16. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2011 Hehe. Takk for informasjon og tips. Jeg har to unger og begge har riktig antall hoder, og jeg tror produksjonen stopper der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå